kalleklovn12 Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 (endret) Ta en telefon til skolen å hør! Hvis jeg ikke skrev det tidligere, er det noen som lurer på noe, bare å ta kontakt. Har jobbet som pb 1 i 1 og 1/2 år nå. Stortrives. Variert, spennende, moro og adrenalinfylt! Det er selvfølgelig begrenset hva jeg kan svare på, men skal love å gjøre ett forsøk. Endret 1. mars 2014 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 kan man bli politi når man har Autisme? Det er diskvalifiserende. Men prøv, har skjedd større under før enn om du kommer inn evt Lenke til kommentar
Linna Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Jeg har søkt Kongsvinger, Oslo, stavern og Bodø er det noen som vet om man må ha rett kopi stempel på kopiene? Eller har de sluttet med det. Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Jeg har søkt Kongsvinger, Oslo, stavern og Bodø er det noen som vet om man må ha rett kopi stempel på kopiene? Eller har de sluttet med det. De har sluttet med det et utvalg blir kalt inn på kontoret ved start for å fremlegge original. Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Om jeg søker politihøgskolen, kan jeg også søke vanlig skole på opptaket som kommer i mars? Greit å komme inn på noe annet om jeg ikke kommer inn på PHS Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Om jeg søker politihøgskolen, kan jeg også søke vanlig skole på opptaket som kommer i mars? Greit å komme inn på noe annet om jeg ikke kommer inn på PHS Ja. Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Om jeg søker politihøgskolen, kan jeg også søke vanlig skole på opptaket som kommer i mars? Greit å komme inn på noe annet om jeg ikke kommer inn på PHS Ja. Takk for raskt svar! Da er søknad sendt inn Lenke til kommentar
mrala Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 De fleste kommer inn..? I fjor var det 4052 søkere, og 2274 sendte inn alle papirer. Av disse igjen ble 1660 innkalt til opptaksprøver. Så det er noen som blir luket ut allerede før opptaksprøvene. Et par De fleste kommer inn..? I fjor var det 4052 søkere, og 2274 sendte inn alle papirer. Av disse igjen ble 1660 innkalt til opptaksprøver. Så det er noen som blir luket ut allerede før opptaksprøvene. Et par blonde spørsmål: Hvordan luker de ut disse personene? Hva gjør at man ikke blir kalt inn på opptaksprøver? Hvor gammelt må audiagrammet være? Har en fra i fjor. Greit nok at helseattesten må være mindre enn 6 mnd, men hørsel endres såpass lite over tid (Piloter må sjekke hørselen hvert 5 år) Er det slik at man blir enten kvalifisert som ikke godkjent, eller godkjent av opptaksnemda, og disse konkurrerer på plassene basert på karakterer? Eller kan en med dårlige karakterer gjøre det kjempebra på opptak, og allikevel komme inn i Oslo? Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 De fleste kommer inn..? I fjor var det 4052 søkere, og 2274 sendte inn alle papirer. Av disse igjen ble 1660 innkalt til opptaksprøver. Så det er noen som blir luket ut allerede før opptaksprøvene. Et par De fleste kommer inn..? I fjor var det 4052 søkere, og 2274 sendte inn alle papirer. Av disse igjen ble 1660 innkalt til opptaksprøver. Så det er noen som blir luket ut allerede før opptaksprøvene. Et par blonde spørsmål: Hvordan luker de ut disse personene? Hva gjør at man ikke blir kalt inn på opptaksprøver? Hvor gammelt må audiagrammet være? Har en fra i fjor. Greit nok at helseattesten må være mindre enn 6 mnd, men hørsel endres såpass lite over tid (Piloter må sjekke hørselen hvert 5 år) Er det slik at man blir enten kvalifisert som ikke godkjent, eller godkjent av opptaksnemda, og disse konkurrerer på plassene basert på karakterer? Eller kan en med dårlige karakterer gjøre det kjempebra på opptak, og allikevel komme inn i Oslo? Det kan være flere ting. Ikke oppfylt helsekrav eller andre formelle krav som gj. kar. 3 i norsk, ikke førerkort og lignende. Det fremgår av de medisinske kravene for PHS at "Søkeren må legge ved audiogram som er mindre enn 6 måneder gammelt.". Man blir funnet egnet eller uegnet. De som blir egnet konkurrerer utelukkende på bakgrunn av konkurransepoeng. Lenke til kommentar
Myrstad Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Hei, Leser litt om politi som har lov og ikke lov til å bære våpen. Er det noen som kan forklare litt hvordan dette fungerer? Ser at noen distrikt søker politi med tillatelse, eller om de kan bli godkjent for det. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Man deler polititjenestepersoner opp i innsatspersonell (IP) kategorier. Disse er IP1 (BT), IP2 (livvakt), IP3 (UEH), IP4 ("vanlig" polititjenestemenn med IP4 trening) og IP 5 som ikke er godkjente for våpen. Når man går ut av PHS er det altså IP 4 godkjent man er, om man har bestått de operative disiplinene i B3. For å bli IP 3 eller lavere må man altså gjennom opptaksprøver i henholdvis UEH, livvakt eller Beredskapstroppen. Jo lavere man kommer på IP tallene jo hardere og vanskeligere kan man si opptakene er. Alle distrikter har altså tjenestepersoner som er godkjente både IP 4 og IP 3. UEH er hvert sitt diktrikts innsatsstyrke. Brenner det skikkelig på dass blir BT tilkalt. Lenke til kommentar
Alienated82 Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Hvor gammelt må audiagrammet være? Har en fra i fjor. Greit nok at helseattesten må være mindre enn 6 mnd, men hørsel endres såpass lite over tid (Piloter må sjekke hørselen hvert 5 år) Som det ble sagt så er det 6 mnd. Så selv om legen min forsåvidt mente det ikke var noe vits med nytt, så var ikke det godt nok for PHS. (Har svar fra dem på mail) Og det er ikke mer enn akkurat tid nok dersom man ikke har ordnet seg time til det ennå. Bare litt over 2 uker til papirene skal sendes! Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Hvor gammelt må audiagrammet være? Har en fra i fjor. Greit nok at helseattesten må være mindre enn 6 mnd, men hørsel endres såpass lite over tid (Piloter må sjekke hørselen hvert 5 år) Som det ble sagt så er det 6 mnd. Så selv om legen min forsåvidt mente det ikke var noe vits med nytt, så var ikke det godt nok for PHS. (Har svar fra dem på mail) Og det er ikke mer enn akkurat tid nok dersom man ikke har ordnet seg time til det ennå. Bare litt over 2 uker til papirene skal sendes! Skjønner reglementet godt jeg. Det kan jo f.eks hende at du har blitt eksponert for svært høy støy eller andre hendelser som gjør at hørselen din har blitt svekket i løpet av det siste året. Jeg er i alle fall utrolig varsom. Bruker hørselværn til omtrent den minste ting som støyer på jobb (mekanisk arbeid) for å ikke ta skade i forhold til fjorårets audiometritest. Lenke til kommentar
UnitedFan Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Hallo! Jeg har et par spørsmål som jeg håper dere kan svare på) - Skal man sende inn vitnemål eller holder det med at det er registrert på samordna? - Hvordan skal man sende inn rett kopi av førerkortet? Holder det med å ta bilde og scanne inn eller er det andre prosedyrer for dette? Lenke til kommentar
Mr. President Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Søkertallene for 2014 En økning på 4,3 % i 2014 kontra 2013, tilsvarer kun 177 søkere. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 (endret) Da var legesjekken vell gjennomført og bestått Eneste negative for min del var artikkelen om øking i antall søkere. Selvsagt positivt for selve utdanningen sin del, men for min del kan det bety skoleplass eller ikke. Nå vet man jo f.eks ikke om prosentandelen som faktisk gjennomfører opptaket er særlig mye høyere, men ettersom antallet som har søkt PHS på første eller som eneste på sin søknad har økt, så er det grunn til å tro at antall kvalifiserte også vil øke. Men men.. Man får ta den utfordringen som kommer Endret 5. mars 2014 av Mantoius Lenke til kommentar
Mr. President Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Da var legesjekken vell gjennomført og bestått Eneste negative for min del var artikkelen om øking i antall søkere. Selvsagt positivt for selve utdanningen sin del, men for min del kan det bety skoleplass eller ikke. Nå vet man jo f.eks ikke om prosentandelen som faktisk gjennomfører opptaket er særlig mye høyere, men ettersom antallet som har søkt PHS på første eller som eneste på sin søknad har økt, så er det grunn til å tro at antall kvalifiserte også vil øke. Men men.. Man får ta den utfordringen som kommer Nå er det ikke akkurat så veldig stor økning på de som har PHS som førstevalg eller eneste valg. Dessuten vil jeg tro at de fleste faller av allerede når man skal sende inn papirene, det viser i alle fall tallene fra tidligere år. Også antallet som har PHS som førstevalg øker, 3318 mot 3233 i fjor, en økning på 85 søkere (2,3 prosent). Antallet som kun har søkt Politihøgskolen holder seg, en liten økning registreres, 1855 søkere i år mot 1839 i fjor. Lenke til kommentar
stskjo Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Det var ikke en dramatisk økning i antall søkere, så da vil jeg tro poenggrensene vil holde seg nogenlunde likt som i 2013. Lover bra rent karaktermessig for min del, så da får man håpe at man blir innkalt til opptaksprøver og blir funnet skikket av opptaksnemda :-) Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Jeg lurer på en ting, jeg leste dette på phs.no Alle former for astma som krever regelmessig medisinering, eller som fører til nedsatt lungefunksjon vil være diskvalifiserende Hva vil definisjonen på nedsatt lungefunksjon si? Alt som avviker litt fra standard kurve på spirometrien? Jeg har en litt nedsatt lungefunksjon (har ikke astma, og har ingen problemer med lungene i hverdagen), og har i følge undersøkelsen en lungealder på 39 år (jeg fyller 22 i år). Jeg vet at det kun er phs sin lege som kan avgjøre om jeg er helsemessig skikket eller ikke, men lurer på om noen har noen formeninger om dette, eventuelt har/har hørt om noen med det samme "problemet" som jeg har og like vel har kommet inn? Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Jeg lurer på en ting, jeg leste dette på phs.no Alle former for astma som krever regelmessig medisinering, eller som fører til nedsatt lungefunksjon vil være diskvalifiserende Hva vil definisjonen på nedsatt lungefunksjon si? Alt som avviker litt fra standard kurve på spirometrien? Jeg har en litt nedsatt lungefunksjon (har ikke astma, og har ingen problemer med lungene i hverdagen), og har i følge undersøkelsen en lungealder på 39 år (jeg fyller 22 i år). Jeg vet at det kun er phs sin lege som kan avgjøre om jeg er helsemessig skikket eller ikke, men lurer på om noen har noen formeninger om dette, eventuelt har/har hørt om noen med det samme "problemet" som jeg har og like vel har kommet inn? Jeg har selv lest meg grønn på det medisinske regelverket, men blir bare sittende som et spørsmålstegn hver gang. Hvor mange ganger utførte du spirometrien? Den skal vel i utgangspunktet måles tre ganger. Det skal sies at spirometri/resultatet har mye med riktig blåseteknikk å gjøre, skal ingenting til for å få dårlig resultat på den. Jeg ble bare testet på et blås, men sprengte alle verdier.. Anbefaler deg å ringe phs, be om å få snakke med lege. Ikke spekuler for mye i regelverket, hør med folk som kan det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå