Theend1988 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Må man ha hatt lappen i 2 år? Trodde det var nok bare man hadde lappen før 31 mars! Sendte melding til PHS opptak, fikk beskjed at jeg skulle ha den til 20 mars med etterfølgings skjema. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 I utgangspunktet må man ha lappen sammenhengende i 2 år ja. Dette pga. kravet til utrykningskjøring. Når det er sagt, har det blitt gjort unntak her også. På hvilke grunnlag det er gjort unntak vet jeg ikke. 1 Lenke til kommentar
Mr. President Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Hvordan går med treningen til dere andre da? Selv begynte jeg i går igjen etter en alt for lang juleferie med litt for mye god mat å drikke. Kjennes i dag for å si det sånn. Kjører styrketrening man, tir, tor, fre. Så må jeg få lagt inn litt svømming og løping i løpet av uken også. Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Startet i går med trening igjen jeg også, og kommer også til å trene styrke man, tirs, tors og fre. Har tenkt å svømme på onsdager og jogge i helga. Får se hvordan jeg ligger ann med svømminga, er det helt begredelig får jeg heller endre treningsuka mi slik at det blir mer svømming 1 Lenke til kommentar
Theend1988 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 I utgangspunktet må man ha lappen sammenhengende i 2 år ja. Dette pga. kravet til utrykningskjøring. Når det er sagt, har det blitt gjort unntak her også. På hvilke grunnlag det er gjort unntak vet jeg ikke. Jeg tror det er utrykningskjøring kun i 3 året, og dermed går det 2 år Lenke til kommentar
Theend1988 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Noen som vet om folk som har kommet inn på bakgrunn av realkompetanse? 25+ Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Det er ingenting utrykningskjøring i B3, kun i B2 Lenke til kommentar
Mr. President Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Noen som vet når skolestarten bruker normalt å være? Lenke til kommentar
Theend1988 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Det er ingenting utrykningskjøring i B3, kun i B2 Hvis jeg tar lappen om 2 mnd, kan jeg fortsatt søke phs i 2014? Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Hvis jeg tar lappen om 2 mnd, kan jeg fortsatt søke phs i 2014? http://www.phs.no/studietilbud/bachelor/opptakskrav/forerkort/ Her står vel det du trenger å vite. Som jeg tolker det så må du ha tatt lappen innen 1 mars (i år om du skal søke 2014), slik at du da kan begynne på uttrykningslappen i mars B2. Lenke til kommentar
Theend1988 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 http://www.phs.no/studietilbud/bachelor/opptakskrav/forerkort/ Her står vel det du trenger å vite. Som jeg tolker det så må du ha tatt lappen innen 1 mars (i år om du skal søke 2014), slik at du da kan begynne på uttrykningslappen i mars B2. Takk for svar! Lenke til kommentar
Theend1988 Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Hvor stor sjanse tror dere en kvinne (utenlandsk bakgrunn) 26 år, kan 4 språk, får godkjent fysiske tester og er skikket har for å komme inn på bakgrunn av realkompetanse? Lenke til kommentar
John Rambo Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Sluttvurdering avgjøres etter karaktersnitt Har du nok karakter snitt så er sjansene bra. 1 Lenke til kommentar
John Rambo Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 (endret) Ble forresten stoppet i en kontroll da jeg var ute å kjørte igårkveld. Møtte på en betjent med utlandsk bakgrunn og vi tok en liten prat ang opptaket. Spurte blant annet om intervjuet og lønn Fikk svar om å bare være meg selv og kunne begrunne litt om hvorfor jeg vil bli politi osv Startlønna var på 450000 kr i året og med ekstramateriale og tillegg osv kan man godt tjene opptil halv mill i året ifølge han. Kan leve greit med det Endret 8. januar 2014 av John Rambo 1 Lenke til kommentar
Theend1988 Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Ble forresten stoppet i en kontroll da jeg var ute å kjørte igårkveld. Møtte på en betjent med utlandsk bakgrunn og vi tok en liten prat ang opptaket. Spurte blant annet om intervjuet og lønn Fikk svar om å bare være meg selv og kunne begrunne litt om hvorfor jeg vil bli politi osv Startlønna var på 450000 kr i året og med ekstramateriale og tillegg osv kan man godt tjene opptil halv mill i året ifølge han. Kan leve greit med det Heldig du var da;) Takk for svar!) håper å komme inn i år! Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Startlønna er ikke 450 000 kr som nyansatt uten ansiennitet. Det er enkelt å se ut fra lønnstrinna til en nyutdannet. Ligger vel på lønnstrinn 41 tror jeg. Dette tilsvarer rundt 360 000 i startlønn. Jeg lurer på hvilken planet denne politibetjenten har detti ned fra når han sier at lønna kan komme på en halv mill. Dette må være i så enestående enkelttilfeller at det ikke er vits i å håpe på en gang. Da skal man nok ha noen spesielle utdanninger fra før. Lenke til kommentar
Theend1988 Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) V Endret 10. januar 2014 av Theend1988 Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 De fleste politidistrikter er restriktive mtp. overtid. Man har rett og slett for lite penger til at folk kan jobbe mye over. I tillegg gjelder jo arbeidsmiljøloven også for oss Lenke til kommentar
Mr. President Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Noen som har erfaring med hvordan man beregner karakterpoeng når man har fag fra både Reform 94 og Kunnskapsløftet? Sendte mail til PHS å ble henvist til nettsiden til Samordna opptak, men synes det er vanskelig å finne ut av hvordan man regner ut slikt. Sendte også mail til Samordna opptak om dette, men de svarte ikke på enkelthenvendelser angående dette. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg vet ikke. Men synes det er litt spesielt at SO ikke svarer på det, burde ikke være noen stor sak for dem å være litt behjelpelige? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå