stizzen Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Jeg også trodde alltid det var 2 min 30 sek, og sånn ellers så var vel de nye krava greie. Skal forøvrig ta laseroperasjon til torsdag også blir det legesjekk på nyåret. Merker at det nærmer seg nå ja Lenke til kommentar
John Rambo Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Jeg skal ta laser på onsdag Lenke til kommentar
Mr. President Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Trodde det var 1 min og 55 sek Ble usikker nå Vurdering: Bestått/ikke bestått. Minstekrav er 2 minutter og 30 sekunder for menn og 2 minutter og 40 sekunder for kvinner. http://www.phs.no/studietilbud/Bachelor/opptakskrav/fysiske-tester/svomming---100-meter/ Lenke til kommentar
John Rambo Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Vi snakket om tiden før de nye endringene Lenke til kommentar
I16 Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Minstekravet for menn var 2:30 før endringene. Synes forsåvidt endringene er fornuftige, da det er stor forskjell på 4x60kg i benkpress og 5 hangups. Men fortsatt synes jeg det er skuffende at de reduserer i stedet for å heller gjøre det vanskeligere på det området. Er nå bra de økte kravet for jentene sin benkpress, da det var helt latterlig. Var vel ingen jenter på mitt opptakskull som fikk dårligere enn 3 poeng på benken. Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Har folk begynt å tenke på legesjekken? Lurt å ta raskest mulig som jeg har nevnt tidligere Nå har vi i B1 endelig tatt en velfortjent juleferie. Gleder meg allerede til å starte opp igjen siste halvdel av semesteret! Lenke til kommentar
Linna Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Har folk begynt å tenke på legesjekken? Lurt å ta raskest mulig som jeg har nevnt tidligere Nå har vi i B1 endelig tatt en velfortjent juleferie. Gleder meg allerede til å starte opp igjen siste halvdel av semesteret! Jeg skal ta legesjekken i dag! Hørselstesten måtte jeg ta et annet sted, så den tar jeg rett etter nyttår tenkte jeg i går fikk jeg satt opp et program på treningssenteret mitt på hvordan jeg skal trene fra nyåret, og teknikk. men trener for fullt i jula også Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Har legesjekk 2. januar, også får jeg se hvordan det blir med hørselstesten. Treninga fikk en brå stopp i jul med penicillin-kur og nå laseroperasjon, men jeg lukter på top score i benkpress og god karakter i pull-ups, så blir en fortjent treninspause Lenke til kommentar
John Rambo Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Kokurransepoeng var 47,6 i 2013-opptaket for Oslo. http://phs.no/studietilbud/Bachelor/soknadsprosess/rangering-av-kvalifiserte-sokere/ Kan man komme inn i oslo hvis man har litt lavere poeng enn 47,6 (Oslo) eller er det null sjans? Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg skal ta legesjekken i dag! Hørselstesten måtte jeg ta et annet sted, så den tar jeg rett etter nyttår tenkte jeg i går fikk jeg satt opp et program på treningssenteret mitt på hvordan jeg skal trene fra nyåret, og teknikk. men trener for fullt i jula også Så bra du er i rute! Hvordan gikk legetesten? Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Har legesjekk 2. januar, også får jeg se hvordan det blir med hørselstesten. Treninga fikk en brå stopp i jul med penicillin-kur og nå laseroperasjon, men jeg lukter på top score i benkpress og god karakter i pull-ups, så blir en fortjent treninspause Da har du god margin! Huffda!! Selv tar jeg det rolig i juleferien. Stress å melde seg inn på lokalt treningssenter for 2 uker med trening. Jula skal nytes Kokurransepoeng var 47,6 i 2013-opptaket for Oslo. http://phs.no/studietilbud/Bachelor/soknadsprosess/rangering-av-kvalifiserte-sokere/ Kan man komme inn i oslo hvis man har litt lavere poeng enn 47,6 (Oslo) eller er det null sjans? Det er jo søkermassen og kvaliteten på søkermassen som avgjør det. Hvis du hadde hatt lavere ved årets opptak, hadde du ikke kommet inn nei. Lenke til kommentar
Linna Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Så bra du er i rute! Hvordan gikk legetesten? Det gikk bra blir til at jeg tar hørselstesten til mandagen, og tilbake til legen å få fylt ut resten. Tar tid ja, ikke gjort på en dag Hadde dere noen muntlige prøver nå før jul? Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Det gikk bra blir til at jeg tar hørselstesten til mandagen, og tilbake til legen å få fylt ut resten. Tar tid ja, ikke gjort på en dag Hadde dere noen muntlige prøver nå før jul? Så bra! Nei det tar sin tid det med legen ja, vi har hatt muntlig eksamen i sosiologi! Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Verdens mest pissdrulige fag; sosiologi. I forlengelse av dette ubrukelige dritfaget kommer kriminologi i B3 Bare å glede seg mine dame og herrer! Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Verdens mest pissdrulige fag; sosiologi. I forlengelse av dette ubrukelige dritfaget kommer kriminologi i B3 Bare å glede seg mine dame og herrer! Hehe! Har hatt sosiologi på videregående osv. Men jeg sier ja takk til mer operativ utdanning, og nei takk til mer akademisk våseri Lenke til kommentar
I16 Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Verdens mest pissdrulige fag; sosiologi. I forlengelse av dette ubrukelige dritfaget kommer kriminologi i B3 Bare å glede seg mine dame og herrer! Nå må du ikke være så negativ da. Sosiologi er ikke noe ubrukelig fag. Og så er det så lett å få god karakter på eksamen i det. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Jo det er faktisk ubrukelig. Greit nok at det er lett å få god karakter i det, men her ser vi jo også hvordan noen PHS studenter tenker. Så lenge man tråler seg gjennom det og får en brukbar karakter er det samma beng hva man sitter igjen med. Jeg fikk toppkarakter selv, men har ingenting igjen for det. Fag som burde blitt mye høyere prioritert er KKH, tegn og symptomer og selvfølgelig ordenstjeneste. Man kunne like gjerne putta sosiologifaget inn i disse, hvis det er så fordømt viktig å ha det med. Når jeg står å krangler med en ungdom fra Isko Boys med finlandshette er ikke det første jeg tenker at dette er en ung person som har havnet i en ut-gruppe, men for personen selv er han i en inn-gruppe. Og i denne grupperingen kan man se tegn til anomi. Nei vet du hva. Få faget ut og la oss heller holde på med praktiske caser til vi blir lei. Politiarbeid er praktisk, praktisk og atter praktisk. Sosiologi hører hjemme på UiO, ikke PHS. Det er hva jeg mener om saken, så får andre ha en formening om at sosiologi er utrolig viktig når du står der og blir trua med både det ene og det andre 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816 Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Jo det er faktisk ubrukelig. Greit nok at det er lett å få god karakter i det, men her ser vi jo også hvordan noen PHS studenter tenker. Så lenge man tråler seg gjennom det og får en brukbar karakter er det samma beng hva man sitter igjen med. Jeg fikk toppkarakter selv, men har ingenting igjen for det. Fag som burde blitt mye høyere prioritert er KKH, tegn og symptomer og selvfølgelig ordenstjeneste. Man kunne like gjerne putta sosiologifaget inn i disse, hvis det er så fordømt viktig å ha det med. Når jeg står å krangler med en ungdom fra Isko Boys med finlandshette er ikke det første jeg tenker at dette er en ung person som har havnet i en ut-gruppe, men for personen selv er han i en inn-gruppe. Og i denne grupperingen kan man se tegn til anomi. Nei vet du hva. Få faget ut og la oss heller holde på med praktiske caser til vi blir lei. Politiarbeid er praktisk, praktisk og atter praktisk. Sosiologi hører hjemme på UiO, ikke PHS. Det er hva jeg mener om saken, så får andre ha en formening om at sosiologi er utrolig viktig når du står der og blir trua med både det ene og det andre Eit år med praksis. Det er også ein del av utdanninga. Sosiologi er nyttig når ein t.d skal jobbe førebyggande. Vite kvifor ein gjere som ein gjere. Kva mekanismer skal ein vere obs på, osv. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Jada, jeg sier ikke at 1. året med teori er unyttig. For all praksisen vi utfører er teoretisk forankret. Det er greit nok. Det jeg sier er at sosiologifaget lett kunne vært tatt vekk. Det er rett og slett ikke et viktig eller relevant fag etter min mening. Forebyggende er forøvrig et eget fag og sosiologi har svært lite å si i den sammenheng. Lenke til kommentar
John Rambo Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Noen som er ferdig utdanna og har jobb som kan fortelle litt om generelle arbeidsdagen sin? Hørt dt er mye logging... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå