Mr. President Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Jeg leste litt om opptakene, men fant ikke fram til dette. Noen som vet når man blir kalt inn til opptaksprøvene? får man en dato etter man har søkt? Noen som kan forklare litt rundt det ? Nøkkeldatoer i opptaket: 1. februar: Nettsøknad åpner 1. mars: Søknadsfrist Ca. 5. - 9. mars: Publisering av følgeskjema på nettsøknad. Mer informasjon følger i kvitteringse-post du mottar fra Samordna opptak. 20. mars: Frist for innsending av følgeskjema Ca. 1. mai: Utsending av innkalling til opptaksprøver Ca. 21. mai - 21. juni: Gjennomføring av opptaksprøver 1. juli: Frist for å omprioritere studieønsker, ettersende forbedringer 20. juli: Svar på søknad i nasjonalt hovedopptak 26. juli: Svarfrist for studietilbud fra hovedopptaket http://www.phs.no/studietilbud/Bachelor/soknadsprosess/ Endret 23. november 2013 av Rons0 1 Lenke til kommentar
norpol Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Hei. Er 29 år,30 i opptaksåret. Er det noen på min alder som har kommet i gang med treninga? Er utdannet lærer,men har hele tiden hatt en plan om å bli politi. Det er først nå jeg føler jeg har nok ballast til en eventuell politijobb. Flere i samme posisjon her inne? Jeg er 37 nå. Lenke til kommentar
stskjo Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 (endret) Jeg fyller 28 i søknadsåret og er utdannet sykepleier. Jobbet flere år i psykiatrien. Er godt i gang med treningen, så de fysiske bør gå greit. Har også meldt meg på crawl-kurs nå i januar for å stille enda sterke på svømmingen. Endret 24. november 2013 av stskjo Lenke til kommentar
Joennis84 Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Morsomt at det er flere med noen år på baken her inne. Går treninga bra? Eventuelt hva er mest utfordrende? Lenke til kommentar
Oneness Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Jeg leste litt om opptakene, men fant ikke fram til dette. Noen som vet når man blir kalt inn til opptaksprøvene? får man en dato etter man har søkt? Noen som kan forklare litt rundt det ? Man får tilsendt et brukernavn og passord, og får en dato der nettsida åpna for påmelding. Der kan en melde seg på den datoen og byen som passer ein best - men her er det første mann til mølla. Trur det er rundt 30 (?) stk i kvar pulje, og i Bergen trur eg det var 7-8 puljer. Er ikkje eksakte tal, da eg ikkje huska heilt sikkert. Men det var slik det foregikk i 2013 Opptaksprøvene starter vel rundt 20.mai og varer til 9-10 juni? Ish... Lenke til kommentar
Linna Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 I dag skal jeg dra å ta laseroperasjon håper det blir bra Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Lykke til! Du får fortelle senere hvordan det var Lenke til kommentar
norpol Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Morsomt at det er flere med noen år på baken her inne. Går treninga bra? Eventuelt hva er mest utfordrende? Tja, treningen går no helt greit. Jeg begynner ikke akkurat fra null så jeg stresser ikke så veldig. Kravene er ikke de værste heller. Det er vel svømmingen jeg er dårligst på, men jeg har gjennomført med grei margin mange ganger så det burde gå greit. Det var forøvrig det jeg sa i fjor da jeg var på opptak. Jeg begynte å brekke meg mens jeg svømte, så det gikk ikke så bra... 1 Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Benyttet anledningen til å minne dere på at legesjekken burde gjøres i god tid før opptaket. Bestill gjerne time i januar, så slipper du å stresse med papirarbeidet! Ikke alle leger har mulighet/ustyr til å gjennomføre alt samtidig. Noen kan ta spirometri, andre ikke. Noen har apparat for hørselstest, andre ikke. Noen kan ta blodprøver, noen må sende inn blodprøvene osv. Få dette unnagjort. Ellers er jeg phsstudent, og svarer mer enn gjerne på spørsmål rundt opptaket. Ønsker dere lykke til videre i prosessen.. Kjenner litt på den nervøsiteten jeg selv hadde før opptak:) 1 Lenke til kommentar
Linna Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Da har jeg vært nede å tatt laseroperasjon. Det gikk strålende! Svei litt en times tid, så var alt fint etterpå nå er det bare å dryppe antibiotika og øyedråper om hverandre en ukes tid. Så om et par uker er det tilbake til trening for fullt! Et skritt nærmere opptak, deilig Lenke til kommentar
Linna Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Lykke til! Du får fortelle senere hvordan det var Takk for "lykke til". Det hjalp, gikk veldig bra Lenke til kommentar
John Rambo Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Hvor tok du det? og hvilken behandling type var det? Jeg har time hos Synslaser på mandag for forundersøkelse Benyttet anledningen til å minne dere på at legesjekken burde gjøres i god tid før opptaket. Bestill gjerne time i januar, så slipper du å stresse med papirarbeidet! Ikke alle leger har mulighet/ustyr til å gjennomføre alt samtidig. Noen kan ta spirometri, andre ikke. Noen har apparat for hørselstest, andre ikke. Noen kan ta blodprøver, noen må sende inn blodprøvene osv. Få dette unnagjort.Ellers er jeg phsstudent, og svarer mer enn gjerne på spørsmål rundt opptaket. Ønsker dere lykke til videre i prosessen.. Kjenner litt på den nervøsiteten jeg selv hadde før opptak:) Hva innebærer en legesjekk? og er det hos faslege alt må sjekkes eller? Lenke til kommentar
Linna Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Jeg tok femtolasik hos memira. den dyreste de hadde og kjappest tilbake på jobb. Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Hvor tok du det? og hvilken behandling type var det? Jeg har time hos Synslaser på mandag for forundersøkelse Hva innebærer en legesjekk? og er det hos faslege alt må sjekkes eller? Du bør sette deg inn i alt av opptakskrav, før du søker PHS. Disse bør leses. Det er en del ting som skal være i boks før opptaket. Hva som må fylles ut sammen med fastlege finner du her: http://phs.no/Documents/2_Studietilbud/1_Bachelor/GP-2041-B.pdf Alle opptakskravene finner du på http://phs.no/studietilbud/Bachelor/opptakskrav/ Lenke til kommentar
John Rambo Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 (endret) Jeg tok femtolasik hos memira. den dyreste de hadde og kjappest tilbake på jobb. Hvordan ser du nå da? eller hvor lang tid tar det før du kan gå igjen uten briller/linser? Er det stor forskjell på femtolasik og lasik? Forresten hva er synsstyrken din som du har på briller/linser? Endret 27. november 2013 av John Rambo 1 Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Tenker å bestille legetime nå snart. Som nevnt over her kan det være lurt å få unnagjort dette tidlig Er litt bekymret for hørselen. Resultatene var 150db tilsammen på ene øret og det er akkurat hva man kan ha. Uansett vet jeg ikke om det er hørselen eller selve testen som er dårlig her. Merker overhode ingenting til noe nedsatt hørsel og hørseltesten var av typen hvor man sitter i et vanlig rom med øreklokker og man kunne høre biler som kjørte utenfor legekontoret og ventilasjonsanlegget som suste. Lenke til kommentar
Linna Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Hvordan ser du nå da? eller hvor lang tid tar det før du kan gå igjen uten briller/linser? Er det stor forskjell på femtolasik og lasik? Forresten hva er synsstyrken din som du har på briller/linser? Nå ser jeg nesten akkurat som om jeg skulle gått med linser. Litt småtåkete innimellom. Jeg kan kjøre bil allerede i morgen, og ser helt fint nå uten noen ting. Blir nok også skarpere etter som dagene går sa de. Vet ikke forskjell på de ulike behandlinger. Jeg hadde -2 på begge øynene. Skal tilbake på sjekk i morgen. Lenke til kommentar
John Rambo Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Så heldig du er blitt nå Men er politi kravet -0,5 eller? Lenke til kommentar
Linna Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Så heldig du er blitt nå Men er politi kravet -0,5 eller?Jaaa Hehe du og snart da! jeg leste nettet rundt, sendte Mail til phs, og kom vel frem til at jeg tror kravet er, ikke dårligere enn rundt -1,25. Tror jeg da. Lenke til kommentar
John Rambo Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Jaaa Hehe du og snart da! jeg leste nettet rundt, sendte Mail til phs, og kom vel frem til at jeg tror kravet er, ikke dårligere enn rundt -1,25. Tror jeg da. Jeg har -1,75 er det mulig å slippe laser da tro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå