Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2014


Jusst

Anbefalte innlegg

Mye av denne diskusjonen gjelder akkurat opptak til PHS, og det er viktig å avlive skumle tanker og holdninger som det DaniNichi profilerer her. Så helt off topic er det ikke.

 

 

 

Er ikke alene om mine tanker, de er heller ikke skumle vil heller si rettet mot mindre konservative tankegang og mer åpenhet, er heller du som sitter fast i en firkantet boks som flertalet av dine empati løse kollegar.

 

Her er langt flere som deler mine tanker

http://www.leap.cc

 

Law Enforcement Against Prohibition is an international 501© 3 nonprofit organization of criminal justice professionals who bear personal witness to the wasteful futility and harms of our current drug policies.

Our experience on the front lines of the “war on drugs” has led us to call for a repeal of prohibition and its replacement with a tight system of legalized regulation, which will effectively cripple the violent cartels and street dealers who control the current illegal market.

Slike som deg downhill er de som indirekte sørger for at narkomane dør og at kriminelle blir enda mer mektige, stor takk til deg og dine likesinnete for det..

 

Du skrev du endte diskusjonen med meg men så skriver du piss når jeg meldte meg ut av tråden, stor mann du er..

 

Pass på at han pedofile politi karen ikke blir overført til ditt distrikt, du som hadde plages av en med ADHD regner jeg med ikke hadde trives med en pedofil som politikompis.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man trenger vel ikke å ha synet "klart" før man tar synstesten hos legen, men tar man den billigste synslaseren så tror jeg det tar en liten stund før synet er heelt optimalt etter operasjonen! Så kanskje like greit å ta det så fort som mulig! Jeg er så usikker på hvem jeg skal velge! :S Gjerne del erfaringer! :)

Lenke til kommentar

Til dere som tenker å ta en operasjon av synet før opptak:

 

Søkere som vurderer laserkorrigering, bør ha gjennomført dette i god tid før mars. Etter en laseroperasjon tar det tid før synet stabiliserer seg igjen, normalt ca. 6 uker. Søkere skal være i stand til å dokumentere at de har et syn som er i henhold til kravene, før de vil bli innkalt til opptaksprøver.

 

http://www.phs.no/studietilbud/Bachelor/opptakskrav/medisinske-krav/

Lenke til kommentar

Det har jeg fått i dag også! Håper jeg rekker det før opptaket :) jeg har -2 på begge øynene.

Kor gamle er dokke som har tenkt å ta laser? Har veldig lyst å gjere det sjøl, men er "bare" 21 år. Har hørt at man gjerne burde vente til 22-23 års alderen, om ikkje meir, for at synet skal vere ferdig utvikla. Men samtidig er det kjedlig å sette utdanninga på "vent", på grunn av det.

Lenke til kommentar

Kor gamle er dokke som har tenkt å ta laser? Har veldig lyst å gjere det sjøl, men er "bare" 21 år. Har hørt at man gjerne burde vente til 22-23 års alderen, om ikkje meir, for at synet skal vere ferdig utvikla. Men samtidig er det kjedlig å sette utdanninga på "vent", på grunn av det.

Jeg er 28. Kan ikke si jeg gleder meg, så en video på YouTube og det så ikke godt ut :/ men jeg vil jo inn på skolen!

Lenke til kommentar

Kor gamle er dokke som har tenkt å ta laser? Har veldig lyst å gjere det sjøl, men er "bare" 21 år. Har hørt at man gjerne burde vente til 22-23 års alderen, om ikkje meir, for at synet skal vere ferdig utvikla. Men samtidig er det kjedlig å sette utdanninga på "vent", på grunn av det.

Jeg er 21 år. Når synet stabiliserer seg er veldig individuelt. Noen har fått stabilt syn når de er 18, andre ikke før de er i 40 åra. Ta kontakt med optikeren din eller en øyeklinikk og forhør deg med de ;)

Lenke til kommentar

Er du coopmedlem får du det til 32-33 tusen hos norges beste på området: Jan Guldahl hos Trondheim øyelegesenter. Flere RBK profiler har blant annet brukt han,og jeg har kun gode tung å si etter min operasjon. Men alle som driver med dette er sikkert knallgode,så er i gode hender uansett tror jeg:)

Lenke til kommentar

Har selv bestilt time hos "Godt Syn". Tror de er eid av Memira, men opererer med ulike priser. Sammenligner du prisene mellom Godt Syn og Memira (gå inn på deres hjemmesider), så sparer du flere tusenlapper. En gammel artikkel, men tror det fremdeles er hold i den dog prisene er endret siden den gang:)

http://www.dagbladet.no/2011/01/10/tema/operasjon/helse/oye/15009099/

Endret av Yessir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...