derren73 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Har vurdert å oppgradere kamera snart, og nå ser jeg at jeg via jobben kommer til å reise en del det kommende året. Sverige, Danmark, England, Italia og kanskje Frankrike. Er det noen som vet om det er penger å spare på å kjøpe nytt kamera (5DM III) når jeg uansett er på reise? Andre fordeler/ulemper? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Andre fordeler/ulemper? Ingen/mange! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Det er ingen av de landene som er merkbart billigere enn Norge; da må du til USA eller steder som Japan, Hong-Kong eller Singapore. Når du handler i utlandet, så mister du 5 års reklamasjonsrett; slik at hvis noe ryker, så forsvinner gevinsten rimelig raskt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Det eneste du kan tjene litt penger på er dyre objektiver i England, eller billig "utstyrs-skit" som ingen egentlig trenger Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Sverige kan du ihvertfall glemme, mitt inntrykk er at kamraene koster litt mere der enn i Norge. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 5DM3 koster innimellom 19999 her i Norge, og dersom du har litt tålmodighet så får du det til den prisen. Ser at i England er det nede under 2000 pund til tider, og det er jo rundt 18000 norske kroner. Så da må du vurdere om 2000 kroner spart er verd å kaste bort 5 års reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
derren73 Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 5DM3 koster innimellom 19999 her i Norge, og dersom du har litt tålmodighet så får du det til den prisen. Ser at i England er det nede under 2000 pund til tider, og det er jo rundt 18000 norske kroner. Så da må du vurdere om 2000 kroner spart er verd å kaste bort 5 års reklamasjonsrett. 2000kr er absolutt ikke like mye verdt som 5 års reklamasjonsrett. Kjenner ikke til mulighetene for reklamasjon når man kjøper fra utlandet, så det var derfor jeg spurte. Takk for tilbakemeldinger alle sammen Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Kjøper du innen EU har du 1års garanti "noen land 2års", og siden du kjøper innen EU må Canon Norge ta på seg eventuelle reklamasjoner, kjøper du utenfor EU må du sende kameraet til salgsstedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå