Smedsrud Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Vi har samlet tips som gjør hverdagen lettere.Guide: Slik fjerner du de små Windows-irritasjonene for godt (Ekstra) Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Virkelig? Er det dette jeg betaler for? Hvordan lagre som .jpeg??? Datamaskiner har mer enn nok lagringsplass, med tjenester som Sportify og Netflix. Trenger enn virkelig å gå ned på kvalitet for å spare 1-3 MB? Hvordan maksimere ett vindu utenfor skjermen, for å få det frem igjen? Kopiering fra Word til andre programmer støtter kun formatering hvis programmet du limer det inn i støtter formatering...Og hvis det gjør dette er det stort sett mulighet for å lime inn uten formatering ved og høyreklikke. For å lage en hopp til skrivebordet kan du ta tilsvarende løsning med oppgavebehandleren og bruke denne. http://www.wintips.org/how-to-place-show-desktop-icon-windows-8-taskbar/ 2 Lenke til kommentar
Liquicity Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 "Gå rett til skrivebordet i Windows 8" Og for de av oss som ikke kan leve med å åpne utforskeren finnes det programvare som gjør at du kommer rett til skrivebordet. Flere av startmenyapplikasjonene til win8 har denne funksjonen. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Den største irritasjonen for meg er når windows nekter å slette en mappe pga thumbs.db, det er talentløst opplegg. AtW 1 Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Den største irritasjonen for meg er når windows nekter å slette en mappe pga thumbs.db, det er talentløst opplegg.AtW Kjør CCleaner å rydd opp, da vil du kunne slette thumbs.db Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Kjør CCleaner å rydd opp, da vil du kunne slette thumbs.db For å rydde opp hva? Hva konkret er det den foretar seg, i denne sammenheng? AtW Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 PNG er jo et mye mer effektivt format når det gjelder å lagre typiske skjermdumper (store ensfargede felter, tekst, enkle illustrasjoner). Et godt eksempel er bildene i denne artikkelen. JPEG er beregnet på fotografier, men oppfører seg heller dårligere ved den type grafikk nevnt over. Her sparer man ikke plass i forhold til PNG, og kvaliteten blir langt dårligere. 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Denne kan jeg svaret på. debian.org 1 Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 For å rydde opp hva? Hva konkret er det den foretar seg, i denne sammenheng? AtW Sletter/endrer register slik at "låste" filer slik som Thumbs.db kan slettes. Fjerner alle midlertidige databaser på maskinen, som strengt tatt ikke er nødvendig og som kan ta opp mye plass. sletter også cache og annet rusk fra nettsider du har besøkt. Kan også slette skrivebordssnarveier Tømmer søppeldunken på skrivebordet Se http://www.piriform.com/ccleaner/features for mere info. Alt kan konfigureres slik at du kan velge å beholde feks lagrede passord i nettleseren Kan også legges som en snarvei når du høyreklikker på søppelduken slik at du kan kjøre CCleaner. Lenke til kommentar
Liquicity Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 ...kan ta opp mye plass... Pfft - tull! 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 For de som ønsker å lagre som jpg og ønsker en langt kjappere måte å gjøre dette på : Åpne Paint , trykk fil > lagre som og høreklikk på jpg og velg : legg til verktøylinjen for hurtigtilgang (Dette kan også gjøres med de andre formatene). Langt kjappere enn den metoden som beskrives og gjort på under 15s. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Sletter/endrer register slik at "låste" filer slik som Thumbs.db kan slettes. Fjerner alle midlertidige databaser på maskinen, som strengt tatt ikke er nødvendig og som kan ta opp mye plass. sletter også cache og annet rusk fra nettsider du har besøkt. Kan også slette skrivebordssnarveier Tømmer søppeldunken på skrivebordet Se http://www.piriform....leaner/features for mere info. Alt kan konfigureres slik at du kan velge å beholde feks lagrede passord i nettleseren Kan også legges som en snarvei når du høyreklikker på søppelduken slik at du kan kjøre CCleaner. Jeg vil jo ikke slette alle thumbs.db fra maskinen, men om det er en registry-setting du kan endre som lar deg gjøre det er det fint, vet du hvilken det er? AtW Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg vil jo ikke slette alle thumbs.db fra maskinen, men om det er en registry-setting du kan endre som lar deg gjøre det er det fint, vet du hvilken det er? AtW Programmet sletter ikke noen thumbs, men gir deg muligheten til å gjøre det. aner ikke hvilken registry som gjør det. normalt vil enn kunne ta en restart for så å kunne slette thumbs. Lenke til kommentar
rawilliam Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Virkelig? Er det dette jeg betaler for?Hvordan lagre som .jpeg??? Datamaskiner har mer enn nok lagringsplass, med tjenester som Sportify og Netflix. Trenger enn virkelig å gå ned på kvalitet for å spare 1-3 MB? Hvordan maksimere ett vindu utenfor skjermen, for å få det frem igjen?Kopiering fra Word til andre programmer støtter kun formatering hvis programmet du limer det inn i støtter formatering...Og hvis det gjør dette er det stort sett mulighet for å lime inn uten formatering ved og høyreklikke.For å lage en hopp til skrivebordet kan du ta tilsvarende løsning med oppgavebehandleren og bruke denne. http://www.wintips.org/how-to-place-show-desktop-icon-windows-8-taskbar/ Don't be that guy.. Lenke til kommentar
Liquicity Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hadde jeg betalt for IT relaterte artikler og fått dette ville jeg også vært "that guy". 2 Lenke til kommentar
Johste Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Dere mangler en del. > Avinstaller Win8. >Installer Win7 >Skru av Windows update og all form for automatiske oppdateringer. >Ikke installer flash, java og virusprogram. Men, særiøst. Ekstra har mye bra, men denne var ikke verdig. Lenke til kommentar
desverre Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Denne kan jeg svaret på.debian.org Love it :-) Lenke til kommentar
desverre Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Dere mangler en del.> Avinstaller Win8.>Installer Win7>Skru av Windows update og all form for automatiske oppdateringer.>Ikke installer flash, java og virusprogram.Men, særiøst. Ekstra har mye bra, men denne var ikke verdig. Jeg vil bytte ut endel! Dere mangler en del.> Avinstaller Win8.>installer ubuntu e.l -> kjør den rett ifra boxen -> null problemer! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg vil bytte ut endel! Dere mangler en del.> Avinstaller Win8.>installer ubuntu e.l -> kjør den rett ifra boxen -> null problemer! For deretter å installere sine favoritspill og fyre opp... Åja, vent... Det går jo ikke... Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Virkelig? Er det dette jeg betaler for?Hvordan lagre som .jpeg??? Datamaskiner har mer enn nok lagringsplass, med tjenester som Sportify og Netflix. Trenger enn virkelig å gå ned på kvalitet for å spare 1-3 MB? Hvordan maksimere ett vindu utenfor skjermen, for å få det frem igjen?Kopiering fra Word til andre programmer støtter kun formatering hvis programmet du limer det inn i støtter formatering...Og hvis det gjør dette er det stort sett mulighet for å lime inn uten formatering ved og høyreklikke.For å lage en hopp til skrivebordet kan du ta tilsvarende løsning med oppgavebehandleren og bruke denne. http://www.wintips.org/how-to-place-show-desktop-icon-windows-8-taskbar/ Hahaha, ord! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå