heartlife Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg har dater en mann litt de siste ukene. Nå tikbringte vi nok en helg sammen. På søndag skrev jeg takk for en fin helg til han, og skrev at jeg håpet på å snart treffe han igjen. Jeg gikk å håpet på svar søndag,mandag og tirsdag, og hørte ingenting. Ubehagelig. Han kunne vek bare skrevet noe hyggelig tilbake etter en helg sammen uansett interesse eller ikke?. Derfor skrev jeg nå til han at jeg føler han ikke er interessert i å bli mer kjent. Og at jeg tror det er kun meg som var interessert. Og at det var trist men sånn er det bare. Hva mener dere. Var det rett å si det jeg følte rett ut ? Mener dere han oppfører seg uhøflig med å ikke si noe etter en helg sammen på to dager? Hvordan ville dere tenkt i samme situasjon ? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Det høres ikke helt bra ut, men samtidig kan det være slik at mannen har kjent på en viss "skyldfølelse" og derfor "pinglet ut". Det er vel bare å gjøre som vanlig - nemlig, legge det bak seg og la tiden gjøre sitt Ha en fin dag Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Ja det føles ikke helt bra ut nei, Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Men samtidig synes jeg at det er rart at han ikke kunne svart høflig uansett. Stillheten er jo værre for meg ihvertfall. Ha en fin dag til deg og:-) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Ja det føles ikke helt bra ut nei, For å gjøre deg ferdig med saken, kan du jo skrive en melding - hvor du sier at du tilgir han dette fraværet, og ønsker han lykke til videre. Vet at den kan høres pussig ut, men jeg tror på sånne tiltak for å rett og slett hjelpe seg selv videre, samtidig som man gir den andre en god hjelpende hånd. Jeg tror forøvrig sterkt på loven om karma og følger den slavisk, så er det sagt Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Så du synes at det å være helt stille etter en helg sammen er fint av han ? Jeg synes at Han kunne sagt noen høflige ord istedet. Kjedelig og leit for meg, tøfft. Men men livet må gå videre tross at dette gir vanskelige følelser Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Så du synes at det å være helt stille etter en helg sammen er fint av han ? Jeg synes at Han kunne sagt noen høflige ord istedet. Kjedelig og leit for meg, tøfft. Men men livet må gå videre tross at dette gir vanskelige følelser Nei jeg synes ikke det er fint, og det har jeg også skrevet. Men det kan hende at du er litt preget at stunden og derfor oppfatter det jeg skriver som ufølsomt. Det stemmer ikke - jeg forsøker å gi deg de beste råd jeg selv har brukt for å komme gjennom mange vanskelige stunder. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Så du synes at det å være helt stille etter en helg sammen er fint av han ? Jeg synes at Han kunne sagt noen høflige ord istedet. Kjedelig og leit for meg, tøfft. Men men livet må gå videre tross at dette gir vanskelige følelser Det jeg tror han mente var at du burde "heve" deg over det og gå videre på en høflig og ordentlig måte. 4 Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Ok så du er enig i at dette ikke var fint gjort av ham . Han ligger fortsatt som venn på min Facebook og jeg lurer jo på hva fyren vil nå med tanke på at han har oppført seg litt likt før for så å prøve seg rett etterpå igjen. En annen ting : han bestillte pizza med fake navn som han kaller dekknavn fordi han hater å bli registrert alle veier, rart alt sammen. Men ja er vanvittig lei meg nå. Føler meg ubrukelig. Takk for svar, Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Jeg kommer ikke til å syte på han, jeg går videre på en grei måte når jeg er klar igjen. Jeg skrev bare at jeg tror han ikke er interessert og at det var det kun meg som var, og sa at da må han ikke si mer. Det skrev jeg til fyren. Takker for tips og svar :-) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Dette gikk jo bra - var litt engstelig for å ha såret en allerede ferdigsåret kvinne .... det vet jeg av smertelig erfaring, kan være direkte livsfarlig Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Nei du har ikke såret meg :-), ser på det som tips og du forstår meg og:) Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Jeg forstår det slik at du skjønner hvor smertefullt det å ikke høre et ord på flere dager etter en helg og en del tid sammen fra tidligere møter med en person er Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg forstår det slik at du skjønner hvor smertefullt det å ikke høre et ord på flere dager etter en helg og en del tid sammen fra tidligere møter med en person er Ja, jeg kjenner til de fleste vanlige lidelsene som vi alle må møte. Sånn er nå livet Hva angår smerter som følger lidelser, så er det viktig å gjøre de så små som overhodet mulig - forsøk å tenk litt på dette lille oppsettet: En sier til deg: du er en stor tosk! Du reagerer med å si: Jeg er ikke en stor tosk - hvordan kan du kalle meg for en tosk - det er uhøflig å kalle noen for tosk .. Så kommer du hjem, og så fortsetter du å huske fornærmelsen; tosk, kanskje til noen venner, eller foreldre eller "valgfritt alternativ" ... det bare ruller og går ... Når du ser på bruken av ordet "tosk" - så har altså noen kalt deg for tosk, men det er bare 1 gang - du har husket dette og lar det klistre seg til bevisstheten, og gjentar fornærmelsen hele 3 ganger selv - det betyr at du LAR h*n fornærme deg 4 ganger, og da kommer du til å huske dette lenge, eller så lenge du ikke fikk med deg det som egentlig skjedde Derfor er det viktig å tilgi med en eneste gang, og dermed slippe "lidelsen" og ikke bringe den med seg videre og dyrke på den samme følelsen. Å tilgi er ikke mest for den andre, men like mye for en selv Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Tusen takk , bra skrevet. Det du skriver hjelper meg, vet du mener det som råd og støtte og at du forstår meg. Snill du. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Tusen takk, det varmer Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Ja der føles bedre nå etter at du skrev det du skrev :-). Er ikke alltid lett enkelte ting, spesielt følelser er vanskelige. Ja der føles bedre nå etter at du skrev det du skrev :-). Er ikke alltid lett enkelte ting, spesielt følelser er vanskelige. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Ja der føles bedre nå etter at du skrev det du skrev :-). Er ikke alltid lett enkelte ting, spesielt følelser er vanskelige. Ja der føles bedre nå etter at du skrev det du skrev :-). Er ikke alltid lett enkelte ting, spesielt følelser er vanskelige. Kanskje denne kan hjelpe litt til - det er en fast tekst jeg bruker for å se om den kan hjelpe folk til å fortest mulig komme ut at hangen til å dra med seg historien sin og bære den på ryggen som en unødvendig bør. Tro aldri på ord som: du lærer av din historie (du bare gjentar den) ... den stemmer altså ikke - det du lærer av, er å være tilstede i situasjonen, tilgi deg selv og den andre, lære der og da, og så slippe hele saken og gå videre like lett som du er. Slipp fortiden! Fremtiden er garantert uviss, så derfor kan du trygt glemme den også. Da stå du igjen med det eneste du kan være sikker på, nemlig; NUTIDEN I nutiden skaper du altså fremtiden - så da er det bare å være der du er til enhver tid - samle oppmerksomheten om det du til enhver tid holder på med, om det så gjelder noe så simpelt som å gå på do eller drikke en kopp kaffe... Få med deg det som skjer rundt deg og inni deg, og ikke døm - hverken deg selv eller de andre. La verden få være i fred, og konsentrer deg kun om å sanse at du faktisk lever akkurat nu, og det er også det eneste du vet Minst mulig tvang og kontroll, både hva angår deg selv og de andre. Kroppen din hater deg hvis du er slem med den - hvis den har mest lyst til å gjøre ingenting - ja, la den få lov å bestemme det! Kort sagt; vær i baksetet på din egen bil, og la hjertet ditt bestemme farten og styringen. Det kan aldri bli feil, men det krever at du ber ditt eget ego dra en viss plass - fordi det er bare egoet ditt som jamrer seg nå, og du behøver ikke høre på den typen sutring - men du skal heller ikke være slem med egoet. Tanker er som ville hester, og hvis du forsøker å springe etter en vill hest - så vet du at den bare fortsetter å springe og springe og ... Men den mister fort interessen for å springe, hvis den merker at ingen gidder komme halsende etter. Så når dine tanker og følelser oppfører seg som ville hester, så skal du gjøre med dem som den gode mor med den lille 4-årigen sønnen som plutselig sier en dag: "Mamma, jeg vil ikke bo sammen med deg og pappa, dere er så slemme atte ... - jeg vil flytte fra dere" ... Den gode mor tar selvfølgelig sitt barn på alvor og bruker hjertet for det det er verdt. Hun smører en god nistepakke, og passer på at pjokken får med seg sine favoritt-kosebamser - følger gutten til utgangsdøra, og vinker til den lille rømlingen når han stabber ned oppkjørselen og sier: "Lykke til, kjære sønnen min, og ikke glem å skrive brev til mamma og pappa" Mor vet jo selvfølgelig at den lille mannen kommer bare noen få meter ut i verden, før hjemlengselen tar helt overhånd, og han snur og skynder seg tilbake til der hvor den gode mor står med åpne armer og sier: "Velkommen hjem kjære barnet mitt - så godt å se deg tilbake" Sånn skal man behandle sine egne tanker og følelser - da blir verden et rolig og fredelig sted, hele tiden Endret 7. august 2013 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Helt sant. Jeg har opplevd det samme angående menn litt vel mange ganger, i søken på kjærligheten. Derfor er det lett å sitte seg fast i negative frustrerte tanker, men skal jeg gi opp å lete etter en å dele livet med når jeg kun er i midten av tredvetallet?. Nei jeg nekter å gi opp selv om jeg trenger å summe meg litt før jeg går i gang på let igjen. Jeg føler meg som en hore, føler meg skikkelig skitten, men det var ikke i mitt ønske dette her. Jeg stuper inn hver gang med hele hjertet mitt, og blir behandlet slik. Samtidig er det bare slik at jeg vil ikke bli sint på han for dette. Er venner fremdeles på Facebook med menn som har behandlet meg slik. En av de sa til meg at han harde ekstremt dårlig samvittighet, men jeg er ikke sint på han i det hele tatt og slikt gjør ting enklere. Helt sant det du skriver. Det gjelder å ikke bli sint for hva løser sinne og bitterhet ? Ingenting for slikt gjør det bare værre. Det er sant. Det er i nuet vi lever og fortid er gamle bilder. De kan være tunge bilder men gjelder å bare dra det beste og positive med seg av det og ikke det vonde. Jeg har ikke orket å åpne meldingsboksen på FB ennå. Kan være at han nå har skrevet noe men jeg er så redd for hvordan jeg vil takle det han skriver. Tusen takk , du er enestående som engasjerte deg slik. Dette hjelper meg :-). Du er et flott menneske. tusen takk !!! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Helt sant. Jeg har opplevd det samme angående menn litt vel mange ganger, i søken på kjærligheten. Derfor er det lett å sitte seg fast i negative frustrerte tanker, men skal jeg gi opp å lete etter en å dele livet med når jeg kun er i midten av tredvetallet?. Nei jeg nekter å gi opp selv om jeg trenger å summe meg litt før jeg går i gang på let igjen. Jeg føler meg som en hore, føler meg skikkelig skitten, men det var ikke i mitt ønske dette her. Jeg stuper inn hver gang med hele hjertet mitt, og blir behandlet slik. Samtidig er det bare slik at jeg vil ikke bli sint på han for dette. Er venner fremdeles på Facebook med menn som har behandlet meg slik. En av de sa til meg at han harde ekstremt dårlig samvittighet, men jeg er ikke sint på han i det hele tatt og slikt gjør ting enklere. Helt sant det du skriver. Det gjelder å ikke bli sint for hva løser sinne og bitterhet ? Ingenting for slikt gjør det bare værre. Det er sant. Det er i nuet vi lever og fortid er gamle bilder. De kan være tunge bilder men gjelder å bare dra det beste og positive med seg av det og ikke det vonde. Jeg har ikke orket å åpne meldingsboksen på FB ennå. Kan være at han nå har skrevet noe men jeg er så redd for hvordan jeg vil takle det han skriver. Tusen takk , du er enestående som engasjerte deg slik. Dette hjelper meg :-). Du er et flott menneske. tusen takk !!! Tusen takk for at jeg fikk hjelpe deg, og nå skal jeg snart gi meg med maset ... Du ønsker deg noe - det er vel og bra. Har du vært borti ordtaket: I want happiness ...? Det er et gammelt buddhistisk ordtak, visstnok sagt av Buddha selv. I buddhismen sier vi at det er ved å ønske oss mer enn den verden kan gi, at vi også tar feil. Verden gir ikke det du eller jeg mener vi fortjener, og det er fordi verden er naturen, og naturen forholder seg til sin egen form for rettferdighet, men som føles urettferdig for oss. Så løsningen på det ordtaket er enkelt: fjern "I" og "want", hva står så tilbake? "happiness" Ikke sant? Høres rimelig logisk ut, men er ikke så lett å få til i det såkalt "virkelige liv". Dette henger sammen med det jeg tidligere skrev, og som populært kalles "present moment awareness" eller tilstedeværelse eller mindfulness. Uansett betyr ordtaket for meg dette (skrev det på fb i dag faktisk ): Question: What is "present moment awereness"? Answer: "present moment awereness" is your present - now open and enjoy your present! Have i nice present moment awereness-day! Jeg lagde de få linjene for å forklare hvordan man skal føle seg i "nuet", siden både det og livet selv er en diger presang. Du skal være like spent og forventningsfull til hver tanke og følelse som dukker opp hos deg, og behandle de som ja .. PRESANGER .. Alle liker presanger, ikke nekt Tappe informasjon fra disse tankene, og lære veldig nyttige sannheter om deg selv og hvordan du har det. Og når det gjelder dine ønsker om å finne en god partner å dele livet med, og ikke gå i samme fella en gang til, vil jeg foreslå at du finner ut hva/hvilke ord og begreper (tanker og følelser) du har puttet mellom deg og objektet du ønsker deg. Jeg har farvelagt noen små punkter i teksten din, som jeg tror du må se litt på, fordi disse er begrensinger og fordommer og lignende du selv har lagt der. Når du har tenkt over hva som ligger der og sperrer for lykken, så kan du også fjerne dem, og da ser du deg selv og objektet ditt mye klarere - du har da blitt litt mer vis og vil aldri mer lage deg sånne begrensninger. Og mitt spesifikke råd hva angår neste forsøk, er å teste litt ut partneren. Se hvor godt vedkommende tåler stillhet. Hvis det er en person som tåler dette veldig dårlig, kan du regne med at det bor mye usikkerhet og sånn "monkeymind" i den personen. Hvis det derimot er en person som tåler stillheten på en rolig og naturlig måte, kan du være rimelig sikker på at den personen er godt forankret i seg selv, og er derfor mer til å stole på. Lykke til! Endret 7. august 2013 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg