AvaloN - TLW Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Vel, lyden i skyrim klipper. Ganske irriterende. Også grafikken på vannet 'klipper' i takt med lyden. Alt dette fikser seg om jeg skrur på FRAPS eller tar ett bilde med F12, men det er bare en 10 sekunders fiks. Motherboard: ASUS Rampage IV Formula, Socket-2011 RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB PSU: Corsair AX 1200W PSU GPU: HIS Radeon HD 7970 GHz X 3GB GDDR5 (2x in CrossfireX) SSD: Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB (2x RAID 0) SSD: Corsair SSD Force Series 3, 240GB 2.5" CPU: Intel® Core i7-3930K Processor (3.20GHz stock) http://www.youtube.com/watch?v=t4kmIco_w6k SVAR: problemet var CFX (CrossfireX). Så snart den var deaktivert så forsvant dette problemet. Takk til de av dere som var til hjelp. Endret 7. august 2013 av AvaloN - TLW Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Vet dette er noe du sikkert har prøvd, men har du prøvd å skru av crossfire for å se om det hjelper? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Lukter CFX-problemer, eventuelt gamle drivere, og mangel på framerate-cap i Skyrim. Skyrim fungerer ikke bra med CFX, og spillet går bananas med framerate over 60 fps. Lenke til kommentar
AvaloN - TLW Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Vet dette er noe du sikkert har prøvd, men har du prøvd å skru av crossfire for å se om det hjelper? Hadde helt glemt å teste det. -.- Lukter CFX-problemer, eventuelt gamle drivere, og mangel på framerate-cap i Skyrim. Skyrim fungerer ikke bra med CFX, og spillet går bananas med framerate over 60 fps. Du nevner noe der. Siden FRAPS er låst på 30 FPS så kan det være problemet. Tester det i løpet av dagen og gir en lyd om det er problemet. Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 spillet går bananas med framerate over 60 fps. Hva mener du med bananas? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hva mener du med bananas? Fysikken ingame stort sett. Lenke til kommentar
Tønne Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Har noe av det samme problemet her selv, skal prøve å skru av crossfire neste gang jeg spiller skyrim. Men er det mulig å låse fps på en enkel måte da? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Har noe av det samme problemet her selv, skal prøve å skru av crossfire neste gang jeg spiller skyrim. Men er det mulig å låse fps på en enkel måte da? Vsync er en enkel måte. Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hva er CFX? Har selv dette problemet og jeg har lett internett frem og tilbake for å prøve å finne en løsning på det. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hva er CFX? Har selv dette problemet og jeg har lett internett frem og tilbake for å prøve å finne en løsning på det. CrossfireX Kan også være andre problemer med Skyrims koding, er jo ikke akkurat et bra spill fra et teknisk perspektiv... Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Nooben som jeg er, hvor finner jeg der jeg kan skru av og på CFX? Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Åpne CCC (Catalyst Control Center) -> Under Performance velg Amd CrossFireX -> Huk av Disable Finnes også en måte å skru av Crossfire for kun et enkelt spill, fant kun en kjapp guide for det her: Go to CCC 3D settings > Catalyst A.I > select "Quality". Then create a "preset" for Skyrim. For example "X". Step 1: Go in CCC 3D settings to set your settings for your specific game. Example "X" then save your preset as "X". Step 2 : Go in Preferences and go into Standard view to apply your other preferences in the other menus, example: Overdrive/colors etc, but don't alter the 3D as your already did this step previously. DO NOT SAVE. Step 3: Once all your preferences are done for your "X" game. Click Start at the top of CCC to select Preset. Click "add preset" and save it to the same name you did in Advanced mode "X". When prompted to overwrite, select "Yes". Now your 3D settings will be applied and your custom Overdrive settings also when you select a specified preset for a game or whatever you need. Go to verify the profile in: xxxx\AppData\Local\ATI\ACE\Profiles\ if all there, you can go back into Advanced Mode to click on your presets and they will now work Create a keyboard shortcut ke for preset "X". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå