Spirre Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 profilen min sier vel det meste om overklokken min, bortsett fra timing på rammen som er: 2,5 - 3 - 3 - 6 (kjører optimal innstilling nå, for det har lite eller ingenting å si) jeg er ganske skuffa, for nesten alle jeg leser om har både høyere fsb og lavere timing, og høyere cpu klokk også for den sakens skyld... men sånn er det for meg: 1. lavere timing med den fsb'en gir meg enten bluescreen i bot eller ikke bot i det hele tatt 2. Høyere cpu gjør at maskina ikke er stabil (f.eks at 3dmark 2001 slår seg av midt i testen) får se om jeg finner på å bytte rammen en dag, jeg sikler litt etter 2 - 2 - 2 - 5 timing, blir isåfall en dual pakka fra enten twinmos eller twinx fra corsair, enste jeg vet er at de skal ha minst pc3200 og cl2 i alle fall hvis det er noen som lurer på hvorfor jeg skriver at dette uten noe konkret spørsmål så kommer det er lite ett nå, med noe tilleggsinfo er det noe instillinger jeg kan ha oversett i mine iherdige forsøk på å nå nye høyder? jeg kom faktisk inn i windows (2k) i noen sekunder med rammen på 233mhz og/eller cpu på ca 2300mhz engang så jeg er litt forvirra...har foresten endra volten på både cpu og ram uten hell også jeg tar med glede imot tips, råd, erfaringer osv med glede :smile: Lenke til kommentar
formann Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Er du sikker på at du kjører ramen syncet? alså 3/3, 5/5 osv? Hvor høy vdimm og vdd kjører du? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 temmelig sikker på at rammen er synkron ja, skal sjekke for sikkerhets skyld senere hvis du mener volt så er cpu 1,75 og ram 2,6/standard har prøvd så høyt som 1,9 på cpu og 2,8 på ram uten at jeg fikk noe forbedring... Lenke til kommentar
Mira Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Skal rammen altid være synkron? jører mine i dual seff Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 den trenger ikke være synkron men jeg mener at det er det beste hvis du kjører dual da, or so i have hearded foresten, hvis jeg vil kjøre asynkront, skal jeg da øke x eller y (x/y eksempel bare så dere vet hvem av tallene som jeg tenker på) for å få høyere fsb på ram? Lenke til kommentar
formann Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Du kan jo prøve med en annen bios. Feks 1.4b eller 1.8 .. For meg så er det 1.8 som funker best akkurat nå. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 det hjalp med ny bios ja det står i alle fall dual channel activated i oppstarten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå