Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Hei, Jeg hadde en iPhone 4 som nylig tok dukken, og den er nå erstattet ned en HTC One. HTC har laget en metode som skulle gjøre det enkelt å importere all informasjon fra backupen fra min iPhone, så det latet til å bli grei skuring. Problemet er at HTC ikke kan benytte seg av backupen så lenge den er kryptert, og selv om jeg vet passordet til filen, så vet jeg ikke hvordan jeg kan dekryptere den, slik at HTC sitt program vil kunne lese den. Det er jo også verdt å merke seg at jeg ikke lenger har telefonen i fungerende stand, så derfor kan jeg ikke kjøre en ny backup uten kryptering. Jeg har sett at det er mange måter å brute force seg rundt dette på, men da til programvare som koster $49, noe jeg synes er bortkasta penger når jeg tross alt husker passordet. Er det noen her som har vært borti lignende problem, og som har klart å løse det tidligere? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Ta en titt på dette: http://stackoverflow.com/questions/1498342/how-to-decrypt-an-encrypted-apple-itunes-iphone-backup Skal dette gjøres fra en Mac? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Hei, Backupen befinner seg i utgangspunktet på en Mac, ja, men jeg har også Windows-maskiner tilgjengelig dersom jeg skulle trenge det. En plan som jeg har sett for meg at burde fungere er å få tak i en fungerende, og i beste fall blank, iPhone. Jeg vil da kunne kjøre en restore mot den (siden jeg vet passordet på backupfilen), og så ta backup av den uten å benytte meg av passordet. Problemet er jo at jeg dessverre ikke har flust av iPhones som bare ligger slengende rundt, og det er ytterst få jeg kjenner som har lyst til å låne bort sin til dette formålet. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Hva med å prøve trial-versjonen av iTunes Backup Password Recovery? Jeg vet ikke om den har begrensinger som gjør den ubrukelig, men det kan være verdt et forsøk. Du kan velge ordlistebasert «angrep», og lager da en ordliste bestående av kun passordet du brukte. Eventuelt kan du vente til lørdag. Da kan jeg få tak i den gamle iPhone 4-en min, og du kan sende meg backupen og jeg kan dekryptere den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Setter pris på tilbudet, men backupen er på 6GB, og jeg har lite ønske om å gi fra meg både telefonbackupen min, samt passordet benyttet til å kryptere den med. Skal se om jeg ikke klarer å få tak i en iPhone selv, men jeg synes det er ganske trist dersom det er eneste måte å få dekryptert filen på. Unøvendig mye jobb, da det burde latt seg gjøre ved et enkelt valg i iTunes. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Har du prøvd programmet jeg linket til? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Nei, jeg har ikke rukket å få testet det ennå. Skal prøve å få overført backupen til en Windows-maskin og kjøre den der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå