*F* Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 (endret) 8Hei. Har et bilkamera som filmer alt jeg gjør og lagrer dette i .MOV format. i dag skjedde det noe kult i trafikken som jeg skulle se når jeg kom hjem. problemet er at aktuell .mov fil ikke fungerer, alt tatt opp før, og alt tatt opp etter virker. Jeg anntar det kan være noe galt med filen. Filen er på 871MB, det er mao videoinfo i den etter filstørrelsen å bedømme. Quckitime: Viser helt svart skjem, ingen lyd, men ser på tidslinjen at den går (15 min) som er rett tid. Skjermen blir også "stor" tilsvarende 1080p, så man vet oppløsningen er fanget opp av quicktime Windows Media Player: "Kan ikke spille av filen. Det kan hende at spilleren ikke støtter filtypen eller kodeken som ble brukt til å komprimere filen." mPlayer http://myprintscreen.com/s/1375822775.09932371.png VLC nekter i det heletatt å prøve å åpne og later som jeg aldri har åpnet filen i vlc gSpot info: FILE_NAME AMBA0520.MOV FILE_NAME_WITH_PATH Y:\AMBA0520.MOV FILE_SIZE 914,280,427 CONT_AUDIO_STREAM_COUNT CONT_BASETYPE QuickTime (.MOV) CONT_BYTES_MISSING CONT_INTERLEAVE_ALIGN CONT_INTERLEAVE_PRELOAD CONT_INTERLEAVE_TIME CONT_SUBTYPE CONT_TOTAL_BITRATE 0 VIDEO_ASPECT_CONVERT_AVI1 VIDEO_ASPECT_CONVERT_AVI2 VIDEO_ASPECT_CONVERT_CVD1 VIDEO_ASPECT_CONVERT_CVD2 VIDEO_ASPECT_CONVERT_DVD1 VIDEO_ASPECT_CONVERT_DVD2 VIDEO_ASPECT_CONVERT_SVCD1 VIDEO_ASPECT_CONVERT_SVCD2 VIDEO_ASPECT_CONVERT_VCD1 VIDEO_ASPECT_CONVERT_VCD2 VIDEO_ASPECT_SOURCE_MATCH VIDEO_ASPECT_TYPE_NTSC VIDEO_ASPECT_TYPE_PAL VIDEO_BITRATE 8126 VIDEO_CODEC_NAME H.264 VIDEO_CODEC_STATUS Codec Status Undetermined VIDEO_CODEC_TYPE avc1 VIDEO_DAR 1.778 VIDEO_DURATION 15:00.099 VIDEO_FIELDS_PER_SEC VIDEO_FRAME_COUNT 26976 VIDEO_FRAMES_PER_SEC 29.971 VIDEO_H264 VIDEO_MPEG2 VIDEO_MPEG2_3X2 VIDEO_MPEG2_BFF VIDEO_MPEG2_I_L VIDEO_MPEG2_PPF VIDEO_MPEG2_PROG VIDEO_MPEG2_TFF VIDEO_MPEG4 VIDEO_MPEG4_BVOP VIDEO_MPEG4_GMC VIDEO_MPEG4_NVOP VIDEO_MPEG4_QPEL VIDEO_PAR VIDEO_PICS_PER_SEC 29.971 VIDEO_QF 0.131 VIDEO_SAR 1.778 VIDEO_SIZE_X 1920 VIDEO_SIZE_Y 1080 AUDIO_BITRATE AUDIO_BITRATE_TYPE AUDIO_CHANNEL_COUNT AUDIO_CODEC AUDIO_CODEC_STATUS AUDIO_MPEG_STREAM_ID AUDIO_MPEG_SUBSTREAM_ID AUDIO_SAMPLE_RATE Forslag? Endret 6. august 2013 av Evelen! Lenke til kommentar
arthon Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Det er ikke mye annet å gjøre enn å prøve alle de forskjellige reparasjons verktøyene som finnes. Jeg Googlet litt av ren nysgjerrighet. Her er noen forslag jeg fant; Video Repair Tool 1.9.0.0 For Mac RepairMOV MOV File repair disse er ikke gratis for fullversjon. MP4repair.org HD Video Repair Utility bruker en ukorrupt file fra samme kamera til å analysere og reparere den ødelagte filen. Koster penger for full versjon. Men dette er egentlig den beste å sikreste måten å få satt inn igjen de delene av den ødelagte filen som mangler. Noen ganger fikser det seg ved å konvertere filen til et annet format. med f.eks. MPEG Streamclip. Husk at du må lage en kopi som du prøver å reparer så du ikke risikerer at originalfilen blir mer korrupt av reparasjons verktøyet. Lykke til! Endret 6. august 2013 av arthon Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Takk for svar! Video Repair Tool fungerte utmerket og ga meg perfekt ressultat, dessverre bare første halvdel av filmen da det er demo, og med denne prisen kommer jeg ikke til å invisetere i dette: Single-user license for 5 repairs: 29 EUR (+19% VAT/MwSt for Germany and EU countries) Single-user license for unlimited repairs: 99 EUR (+19% VAT/MwSt for Germany and EU countries) :/ Lenke til kommentar
arthon Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Takk for svar! Video Repair Tool fungerte utmerket og ga meg perfekt ressultat, dessverre bare første halvdel av filmen da det er demo, og med denne prisen kommer jeg ikke til å invisetere i dette: Single-user license for 5 repairs: 29 EUR (+19% VAT/MwSt for Germany and EU countries) Single-user license for unlimited repairs: 99 EUR (+19% VAT/MwSt for Germany and EU countries) :/ Fint jeg kunne hjelpe. Trodde faktisk Video Repair tool var gratis Det var Voldsomme dyrt. Googler du litt så finnes det flere workarounds for det programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå