Gå til innhold

Trenger ny laptop til rimelig pris

Anbefalte innlegg

Har hatt flere acer maskiner selv, og man får det man betaler for. Litt billig plast/byggekvalitet, ikke allverdens høyttalere osv.

MEN har til dags dato ikke hatt en eneste acer som har feilet/hatt behov for service. Det samme kan jeg ikke si om f.eks samsung, har en samsung som har vært på service 2 ganger uten at de har klart å fikse den, så nå har jeg gitt den opp.

Så jeg syns ikke acer er på noen måte værre enn andre maskiner i samme prisgruppe, klart om man sammenligner med dyrere maskiner kommer acer dårligere ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt flere acer maskiner selv, og man får det man betaler for. Litt billig plast/byggekvalitet, ikke allverdens høyttalere osv.

MEN har til dags dato ikke hatt en eneste acer som har feilet/hatt behov for service. Det samme kan jeg ikke si om f.eks samsung, har en samsung som har vært på service 2 ganger uten at de har klart å fikse den, så nå har jeg gitt den opp.

Så jeg syns ikke acer er på noen måte værre enn andre maskiner i samme prisgruppe, klart om man sammenligner med dyrere maskiner kommer acer dårligere ut.

Har kun hatt 1 Acer, og den har jeg hatt i over 3 år nå, og aldri vært noe krøll med (mini-pc):)

Men den prosessoren i acern blir vel hakket bedre, blir den ikke? Om jeg forstod rett :)

Lenke til kommentar

Ja, lest at Acer og særlig HP ikke er noe særlig på byggekvalitet. Har både HP og Acer laptoper (HP med vista, og bråker som en støvsuger når den jobber hardt. Den har ligget på hylla noen år for å si det sånn)

Men primært så er jeg ute etter en som har full HD skjerm, kan spille av filmer i full HD uten hakking, og er en rask pc som klarer flere programmer samtidig knirkefritt. Helst med litt batteritid.

Da tror jeg heller at jeg i såfall går for Toshibaen etter hvert :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte denne i dag i butikk http://www.expert.no/baerbarpc/samsungnp470r5ex01seativlaptop/p/9876/

Er bare noe jeg stusser på (fordi jeg er noob på pc).

På plakaten ved siden av laptopen, stod det at den hadde grafikkort av typen AMD Radeon HD 8750M.

Når jeg ser på ytelsesinformasjon + dxdiag så står det Intel HD Graphics 4000.

På linken over, hvis dere blar ned så står det:

Grafikkprosessor: AMD Radeon HD 8750M / Intel HD Graphics 4000 - 2 GB GDDR3 SDRAM

Noen som kan forklare hva som menes med dette?

Edit: Dette betyr vel at maskinen har 2 grafikkort, men skal ikke da begge vises? Er kun Intel som står

Endret av The Catalyst
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis. Start opp et krevende spill og sjekk om du får den ytelsen du skal. Har du innstallert drivere til skjermkortet?

På enhetsbehandling så vises begge skjermkortene. Så om det var nyere drivere tilgjengelig (via enhetsbehandling) men i følge den så var de nyeste installert på pcen allerede.

Fyrte opp Skyrim btw, og gikk smooth på low. Haha. Men skal ikke akkurat bruke den til gaming heller :)

Lenke til kommentar

Last ned driver fra AMD, kan hende maskinen alltid kjører på HD 4000. Windows er ikke alltid til å stole på når det gjelder slikt. :)

Hmm, nja prøvde å laste ned driver til skjermkortet på den stasjonære en gang.. endte med at jeg måtte ta gjenoppretting.. Alt klikka haha

Som sagt, jeg suger på slikt, så vet ikke om du ville tatt deg litt tid til å finne link til driver til meg? :)

Endret av The Catalyst
Lenke til kommentar

Hehe, da hadde du nok maks uflaks. Her er driver, bla ned til "Latest Beta Driver" og last ned den. :)

Da var den lasta ned og installert.

Står fortsatt

Skjermkorttype: Intel® HD Graphics 4000

Noen måte å finne ut hvilket skjermkort som blir brukt?

Men som du sa, så er vel Intel-kortet det primære i maskinen, men AMD brukes når det kreves mer?

Prøvde Skyrim igjen, og prøvde default innstillinger som automatisk satte til Low. Det går knirkefritt. Satte til High som også gikk mer eller mindre smooth (med LITT småhakking). På Ultra High var det litt mer hakking, men absolutt spillbart.

Endret av The Catalyst
Lenke til kommentar

Har et spørsmål her, og det irriterer mildt sagt jæææ***

OFTE når jeg høyreklikker på en mappe i f.eks musikk-listene, så henger hele vinduet seg. Det står at programmet svarer ikke. Lar det bare stå, og det bare står sånn, selv etter flere timer.

Tar jeg ctrl+alt+del, og avslutter oppgaven, forsvinner startmenyen, og alt henger, og jeg kan ikke bruke pcen. Resulterer i at jeg må restarte den ved å holde inn på-knappen.

Skrudde pcen på igjen, og tok og høyreklikka på en mappe i Musikk, for jeg skulle ha den mappa kopiert. Det samme skjedde 3 ganger på rad.

Nå i dag skjedde det igjen.

Noen peiling på hva som er galt? Vurderer sterkt den 30 dagers returretten

Endret av The Catalyst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...