Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

2008 Opel Corsa, ødelagt reim?

Anbefalte innlegg

På vei fra jobben i dag kom det ulyder fra motorrommet, type piskelyder på lavt turtall. Helt plutselig forsvant lydene. Jeg regner altså med at en reim har røket. Kikka ned i motorrommet og finner deler av ødelagt reim spredt litt her og der. Problemet er at jeg ikke ser noen steder hvor det mangler en reim? På et sted ser det ut som det sitter på ei halv reim (i tykkelse), og at denne er litt flisete og banka.

Bilen lagde også en fæl hveselyd på den ene siden av motoren når jeg stoppa den, og jeg skjønte den var varm (har ikke temp-måler i dashbordet).

Motoren lager ingen ulyder på tomgang, og den ser ut til å gå fint, så håper ingenting motor-mekanisk ble ødelagt under denne hendelsen.

Hva er problemet? Hvorfor blir den varm og lagde hveselyder? Er det vannpumpa? Er bilen min fucked fordi den ble kjørt et stykke uten kjøling i såfall?

Bør jeg være bekymra for toppakninga? Hvordan merker jeg om det er noe galt med den?

Hilsen en manm av mange spørsmål :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halv reim, er nok den som er ødelagt tipper jeg... kanskje hveselydene kommer fra den halve reima fordi den ikke er hel og symmetrisk.

Kan også være registerreim, da kan du ødelegge motor ved å starte den!

Hveselyden høres når motoren er avslått. Bilen har vært startet i ettertid, og går fint og jevnt. Atså, nå kan jeg ikke merke NOE galt med den, når jeg starter den, men jeg sitter med reimrester i høyrehånda og lurer på hvilke funksjoner som evt er påvirket av at denne er ødelagt.

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Hveselyden høres når motoren er avslått. Bilen har vært startet i ettertid, og går fint og jevnt. Atså, nå kan jeg ikke merke NOE galt med den, når jeg starter den, men jeg sitter med reimrester i høyrehånda og lurer på hvilke funksjoner som evt er påvirket av at denne er ødelagt.

Takk for svar!

Ok...

Så lenge halve reima sitter igjen så har ikke det mer å si enn at den vil gå snart. Hvis det er til dynamo vil du ikke få lading...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...