Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faktisk en gladnyhet!

 

Also godtok RMA req. Jeg fikk returnummer og adresse!

 

Eposten i seg selv:

 

 

Hei!

 

Vi har dessverre ingen sluttkundehåndtering av defekte varer. Det må gå via en forhandler. Da denne er kjøpt av Netshop som er konkurs, så kan denne returen gå via Digital Impuls Trondheim AS.

 

Du kan returnere diskene til adressen under merket med returnr. <nummer>. Returnummeret er gyldig i 14 dager.

Når varene er mottatt og testet hos vår returavdeling, vil Digital Impuls motta en kreditnota fra oss. Da vil de bestille opp nye varer som sendes direkte til deg.

Lenke til kommentar

Jeg er enda en som har havnet i samme båt.

 

2 stk defekte WD Black 2TB disker som er nede for telling nå..

 

Etter at jeg endelig fant ut hvor jeg hadde kjøpt diskene og det da var et stort nederlag å lese netshop, var jeg i den tro at RMA hos en så stor og seriøs bedrift som WD skulle gå fint. Men dette kan vise seg å være vannskelig etter å ha lest denne tråden.

 

Jeg har laget en ticket hos WD nå i kveld. Merkelig at WD dytter ansvaret over på lokale distributører som fraskriver seg alt ansvar.

 

Vi får se hvordan dette går!

 

 

Måtte du legge ut for returporto for diskene og evt porto til deg igjen ?

Lenke til kommentar

Jeg har en WD Green 1TB 10EARS-00Y5B1 kjøpt i januar 2010 som nå begynner å feile. Garantitiden er vel 2 eller 3 år, så jeg lurer på om om noen vet om det er 5 års reklamasjonsrett på denne typen disker? Den er heldigvis ikke kjøpt hos netshop

Lenke til kommentar

WD ville ha bevis på at alle distrubitørene i norge ikke godtok RMA før de ville eskalere saken hos seg. Status nå er at jeg jobber med å innhente bevis.

Ja de er eksperter på å gjøre det vanskeligst mulig for kundene.. Tenk at du må ringe deres distributører for å finne ut om de tar i mot produkter som de lager... :hmm:

Lenke til kommentar

Synd at det skal være sånn asså. Det er så mye urett, hysj-hysj og shady business på kloden vår noen ganger at man rett å slett kan bli oppgitt. Nesten derfor jeg utelukkende handler av Komplett til tider. De har iallefall tatt retur har det vært noe og vært hyggelige.

Stå på deres! Ikke gi dere så ordner det seg for håpentligvis.

Lenke til kommentar

ALSO var distributøren som godtok retur.

 

Jeg har betalt for returporto, om jeg får denne refundert eller ikke vet jeg ikke enda.

Porto for nye disker har jeg ikke fått noe info om enda.

Veldig bra at ALSO tar ansvar! Skulle gjerne vist hvorfor de har forandret prosedyre. Håper det ikke er et engangstilfelle.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette har irritert meg i årevis med WD .. spesielt når en hadde disker som var handla via bedriftskontoer og diverse, så rma ville ført til kreditering direkte på firmaer.

 

Jeg endte opp med å samle opp 10-15stk disker , sende alt i en stor rma, og sette det på adresse til en kamerat i Sverige. Akk så vanskelig det skal være, bare fordi vi ikke er med i EU?

 

Da gikk returen kjapt, 10 dager ca så hadde jeg 15 nye disker (i sverige)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har en WD black som jeg kjøpte fra Datakjeden, siden de nå er konkurs prøver jeg meg med rma mot importør.

 

Første mail går til Also.

 

 

Hei!

 

Vennligst ta kontakt med [email protected].

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

Customer Center Representative

 

ALSO AS

 

 

Mail nr 2 går til Amentio.

 

 

Hei,

Webhandel AS tok over navnet Amentio/Datakjeden 4/5-12 etter konkurs, og kjøp gjort før dette har vi dessverre ikke ansvar for eller oversikt over.

Du kan evt forsøke å kontakte bobestyrer for ITD Web AS (tidligere eier).
Info om bobestyrer finner du her:
http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=998321794

Beklager at vi ikke kan hjelpe deg.

Mvh

 

Tar kontakt med Also igjen.

 

 

Hei!

 

Vi håndterer kun garantien på disker som er kjøpt hos oss. Serienummeret som er oppgitt er dessverre ikke registrert hos oss.

 

Du kan sjekke med Western om de kan hjelpe deg eller evnt sjekk om disken kan være kjøpt hos en annen distributør.

 

Mailadressen jeg oppgav til deg er riktig. De har tidligere håndtert garantisaker for varer kjøpt hos Datakjeden, men ser ut til at de dessverre ikke gjør det lenger.

 

Med vennlig hilsen

Customer Center Representative

ALSO AS

 

 

Neste importør er Tech Data, håper de kan hjelpe meg.

 

 

Hei,

 

Vi kan kun ta WD varer i retur om den er kjøpt via Tech Data.

 

Får ingen treff på S/N oppgitt i vårt system.

 

Utover dette må kunden ta dette direkte med produsent eller via distributør hvor varen har blitt kjøpt.

 

 

 

 

Mvh

 

 

Ok, disken min er vistnok ikke kommet inn i Norge via Also eller Tech Data, prøver neste importør som er Avnet Technology.

 

 

This is an automatically generated Delivery Status Notification

THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.

YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

Delivery to the following recipient has been delayed:

[email protected]

Message will be retried for 2 more day(s)

Technical details of temporary failure:
DNS Error: DNS server returned general failure

 

Deres mail adr er ikke i bruk, prøver fjerde og siste importør i Norge som er Ingram Micro og får et automatisk svar tilbake.

 

 

Ingram Micro har lagt ned distribusjonen av classic produkter, men fortsetter sin virksomhet i Norge innen datafangst og Point-Of-Sales. Dersom du har vært tidligere kunde av Ingram Micro har du fortsatt mulighet til å benytte innlogging til vår web-shop på www.ingrammicro.no . Brukernavn og passord vil være som før. Når du nå logger inn på web vil du kun se produkter fra Ingram Micro DataCapture/ POS division. Bestillinger kan sendes inn via E-post til: [email protected] . For betalingsterminaler kan spørsmål sendes inn på [email protected] for kundeservice og forespørsler om retur / Doa sendes mail til [email protected]. Vårt telefonnummer og faksnummer er som før: tlf: 23 05 00 00, faks: 23 05 00 01.

 

Sende mail til kundeservice men svar har uteblitt.

 

 

 

ALSO var distributøren som godtok retur.

 

Jeg har betalt for returporto, om jeg får denne refundert eller ikke vet jeg ikke enda.

Porto for nye disker har jeg ikke fått noe info om enda.

Veldig bra at ALSO tar ansvar! Skulle gjerne vist hvorfor de har forandret prosedyre. Håper det ikke er et engangstilfelle.

 

 

Da vet vi at hver importør KUN tar rma på disker som de selv har solgt.

Har du en disk som du har garanti på er det ikke 100% sikkert at du får den byttet.

 

post-142899-0-64877600-1397410731_thumb.jpg

 

Min disk er det garanti på til 27.02.2015 - ser ikke ut som at noen vil ta rma på den.

 

Alle importører jeg sendte mail til fikk samme bilde fra meg med serinr info og jeg opplyste også at jeg har kvittering i mitt navn på kjøp av disken.

 

Hurra for et oppegående og ryddig rma system på WD disker.

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 5 uker senere...

Så mye styr for en lusen disk :dribble:

Koster godsakene under 3ish-K pleier det å gå i el-retur.

 

Kunne du være så snill å sende meg en pm med info om hvor du kaster din el-retur gjerne med pris på hva du kaster og nårtid du skal kaste det :cool:

 

Det er vel sånn at ikke alle har råd til å kaste tilbehør som man enda har garanti på.

 

 

Sjekket konto og hadde nå fått pengene fra WD - kjempefornøyd bortsett fra at jeg ble lurt for en 50,- lapp.

 

post-142899-0-96280400-1401633693_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...