Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en defekt WD scorpio Black 750GB 2.5" HDD. Denne kjøpte jeg hos Netshop.no og ettersom de er konkurs tok jeg direkte kontakt med Western Digital.

 

Jeg registrerte produktet og fulgte instruksjonen gitt på deres side. Der kom det opp at jeg fortsatt hadde garanti osv, men at jeg måtte kontakte en av de lokale distributørene. Jeg ringer da den første og får beskjed om at de ikke mottar disker som de ikke har solgt og dette var ikke første gang noen ringte etter å ha vært på WD sin support side.

 

Jeg mailer da WD angående dette og de svarer:

"Please contact the other distributors, as we are not able to assist you in this matter as you are not in the European union."

 

Jeg ringer da ALLE fire distributørene som er listet opp på WD sin support side.

1. Nummeret er ikke i bruk

2. Holder til i utlandet

3. Tar ikke disker in som de ikke har solgt(har prøvd å få navn og nummer fjerna fra WD sin side uten hell)

4. Samme som nummer 3........

 

Og jeg mailer WD igjen... Forklarer suppa og lurer på hvordan vi skal løse dette. Ingen svar........

 

Altså PASS OPP: Vi er ikke i EU derfor har vi ingen garanti hos Western Digital!

 

Kan detter være en sak for HW.no, ITavisen, DB.no, Vg eller New York Times? Stiller gjerne opp med mailer osv! :dremel:

Endret av Taito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er i samme bås, håper dette løser seg for din del også! Har ikke vist hva jeg skal gjøre med tanke på at Netshop er konkurs og har 3 disker fra WD...

Lenke til kommentar

Tips: Ikke kjøp fra jalla butikk som alle vet er på konkursens rand!

 

Alle?

 

"Netshop.no er med en årlig omsetning på over 150 millioner kroner en av landets største nettbutikker innenfor salg av datautstyr"

Lenke til kommentar

Har dere prøvd å kontakte i henhold til opplysningene på nettsiden http://www.netshop.no/

Sendte der i forrige uke (annen sak), fikk denne beskjeden:

"Vi i nye Netshop AS kan dessverrre ikke hjelpe deg med salg utført av gamle Netshop som gikk konkurs. Krav om reparasjon av produkt må gjøres direkte til produsent. Vi beklager at vi ikke kan hjelpe deg mer".

 

Snakket med produsent (vil ikke si navn her), de hadde et ganske så betydelig beløp utestående hos Netshop, så de var svartelistet der nå og får ikke handle mer.

Anbefaler ingen å handle mer på Netshop. Holder meg milevis unna i fremtiden, det ble med denne ene gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er i samme båt som trådstarter - har en defekt WD 7501AALS med kvittering i mitt navn som enda er under garanti men har ingen steder å sende denne for å få garanti bytte.

 

Har trådstarter kontaktet alle disse og fått avslag ?

 

http://www.also.no

[email protected]

 

http://www.ts.avnet.com/uk/

[email protected]

 

http://www.ingrammicro.no

[email protected]

 

eller

http://www.techdata.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er i samme båt som trådstarter - har en defekt WD 7501AALS med kvittering i mitt navn som enda er under garanti men har ingen steder å sende denne for å få garanti bytte.

 

Har trådstarter kontaktet alle disse og fått avslag ?

 

http://www.also.no

[email protected]

 

http://www.ts.avnet.com/uk/

[email protected]

 

http://www.ingrammicro.no

[email protected]

 

eller

http://www.techdata.no

 

Jepp, det stemmer. Det er de fire som jeg har kontaktet, eller prøvd å kontakte(det ene nummeret var ikke i bruk).

Lenke til kommentar

Sendte der i forrige uke (annen sak), fikk denne beskjeden:

"Vi i nye Netshop AS kan dessverrre ikke hjelpe deg med salg utført av gamle Netshop som gikk konkurs. Krav om reparasjon av produkt må gjøres direkte til produsent. Vi beklager at vi ikke kan hjelpe deg mer".

 

Snakket med produsent (vil ikke si navn her), de hadde et ganske så betydelig beløp utestående hos Netshop, så de var svartelistet der nå og får ikke handle mer.

Anbefaler ingen å handle mer på Netshop. Holder meg milevis unna i fremtiden, det ble med denne ene gangen.

 

Jeg har ingen planer om å handle på netshop heller. Når man har handlet "der" før og spørr om råd for å få løst problemet sitt og de jobber med å selge akkurat det produktet, og de sier de ikke kan gi noen råd for hvordan man skal gå frem. Da sier det litt om den kommende kundeservicen der...

Lenke til kommentar

Takk for tipset! Skal først prøve litt andre kanaler først i håp om en løsning. Disken min kan bare ruste i en skuff, men jeg er interessert i at de som er ansvarlige tar ansvar og legger om sine serviceordninger. :yes:

Jeg har selv vært i din situasjon. Kjøpte en vannkjøler til CPU fra en fysisk butikk i molde. Butikken la ned og det var den eneste av sitt slag. Så døde kjøleren og hverken butikken eller andre i Norge tok på seg reklamasjon/garanti. Skulle jeg fått den fikset måtte jeg sende den til Nederland for nesten 800 kroner. Og kjøleren var ikke verdt så mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag fikk jeg mail fra WD. Over 14 dager siden sist jeg har hørt noe fra dem. Mailen var uten info om hva som skulle bli gjort, bare at alt måtte fylles ut heller så ville de bare sende listen til meg igjen. Jeg fylte inn navn, adresse, email, saksnummer, serienummer, modellnummer og la ved ordrebekreftelse. Jeg syns mailen var litt frekk.. Jeg vet ikke hva IBAN, BIC eller SWIFT er og gir ikke bankinfo om ikke mindre vi har avtalt at de skal refundere penger. Her blir det mye frem og tilbake.. :hrm:

 

Her er mailen:

 

"Thank you for contacting Western Digital Customer Service and Support. My name is Willem.

I am sorry to read that you are experiencing some difficulty with our product.

Please provide me

1. The proof of purchase , Please scan it in and attach as .JPG or .PDF not larger then 2.5mb

2. Please fill in and adjust if wrong the list below, I have filled in what info we have.

 

Case number:

Customer Name:

Customer Address:

Phone number:

Email address:

Serial Number:

Model number:

Amount to refund (inc. VAT and currency):

Reason for refund:

Bank Name:

Account Number:

Account Name:

IBAN:

BIC or SWIFT:

Sort code (UK customers) or BLZ (German customers):

Bank Address (Street address of the branch):

Bank phone:

Please fill in the list completely, as with an incomplete list I will request the info from you again."

 

Hva syns dere om dette? :hmm:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ble det noe løsning på problemet med garanti og retur ?

 

Det korte svaret er: Ja, men...

 

Etter veldig mange mailer og mange måneder fikk jeg til slutt pengene mine tilbake. De innrømmet aldri at deres grarantiordning var ugunstig for forbrukerne eller at noe måtte endres. Synes det er veldig synd at dette ikke blir gjort noe med. Har tipset HW.no, om saken og denne forumtråden uten at de har tatt tak i det.

 

Håper noen som vet hva man kan gjøre for å få slutt på denne praksisen fra WD griper inn!

Lenke til kommentar

Trist å høre at det skal være så vanskelig. Vurderer selv å ta kontakt med forbrukerombudet eller evnt. Tv2-hjelper-deg.

Sitter i samme båt og får ikke gjort noe med det...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg er enda en som har havnet i samme båt.

 

2 stk defekte WD Black 2TB disker som er nede for telling nå..

 

Etter at jeg endelig fant ut hvor jeg hadde kjøpt diskene og det da var et stort nederlag å lese netshop, var jeg i den tro at RMA hos en så stor og seriøs bedrift som WD skulle gå fint. Men dette kan vise seg å være vannskelig etter å ha lest denne tråden.

 

Jeg har laget en ticket hos WD nå i kveld. Merkelig at WD dytter ansvaret over på lokale distributører som fraskriver seg alt ansvar.

 

Vi får se hvordan dette går!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...