Gå til innhold

slippe nrk lisens på hybelen?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er student og lurte på om det var mulig å slippe og betale denne nrk lisensen?

Jeg fant ut at jeg slapp og ha egen innboforsikring på hybelen fordi jeg ikke registrerer flytting til folkeregisteret, dermed ville forsikringen jeg har hjemme også gjelde hybelen.

Lurte derfor på om det samme kanskje kunne gjelde nrk-lisensen? i og med at lisensen blir betalt hjemmet hos meg, og om jeg da kunne sluppet å betale en lisens i ekstra for hybelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem skal betale kringkastingsavgift?

Og ellers: NRK's FAQ.

Ser faktisk ut som at du kan slippe dersom du ikke mottar studielån (eller trygd). Det overrasker meg litt, jeg ville nok undersøkt det nærmere. Det sto ingenting om stipend av en eller annen grunn.

Skal du slippe unna ellers, må du enten ikke ha TV, eller plombere TV'n på et TV verksted. Aner ikke hvor mye det vil evt. koste.

Lenke til kommentar

Når jeg flyttet til Bergen for å studere så tok jeg med en gammel CRT-skjerm foreldrene mine ikke brukte lenger, og tok vel 4 måneder før det kom en NRK-kar på døra (noen hadde låst han inn i bygget) og såg direkte inn på TV-en. Når jeg sa det var min far sin TV (dette var før digitalt bakkenett), smen da sa han at det ikke var relevant så lenge jeg hadde egen postkasse og lån fra lånekassa (og dermed forsørget meg selv), og jeg godtok å betale lisens for kanaler jeg aldri ser og hører på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...