crossmark Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Jeg vet ikke hor mange som er kjent med funksjonen i Windows som lar deg dele internett-tilgangen til en maskin, men jeg har i alle fall ett problem med det. Jeg bruker min bærbare datamaskin som "antenne" (jeg deler internetten jeg får på trådløskortet og sender det ut gjennom en TP-kabel til min stasjonære). Men etter at jeg kom tilbake fra ferie har ikke dette fungert som det skal. Jeg kan pinge den bærbare datamaskinen fra den stasjonære, jeg kan til og med pinge google.no (får gjennomsnittlig 36 ms), men ingen av programmene mine klarer å finne eller koble seg til internett. Jeg får internett-tilgang helt fint på den bærbare gjennom trådløskortet. Det er den bærbare det er noe galt med, fordi jeg får til å dele internetten slik som jeg gjorde før med en identisk maskin. Jeg har prøvd: Å re-installere Windows 7 IP /release /renew sette statisk og dynamisk IP å skru maskinen av og på Installere de nyeste driverne til kortet Nettverkskortene (slik de står i "enhetsbehandler"): Intel® 82579V Gigabit Network Connection Intel® Centrino® Advanced-N 6205 Når jeg kjører Windows sin "debugger" kommer det av og til opp "Lokal tilkobling har ikke gyldig IP-konfigurasjon", men den gule trekanten for den feilmeldingen forsvinner når jeg pinger f.eks. google.no. Jeg tror ikke det er noe (veldig) galt med kortet, for så sent som i dag har jeg brukt det til å koble meg opp mot switch'er og rutere (Cisco / skoleoppgaver). Min teori er at kortet er blitt litt grillet, men fortsatt brukende, men jeg skal høre med dere først før jeg sender maskinen til reparasjon. Tusen takk for alle svar som kommer, jeg har grublet en del på hva som kunne være løsningen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Høres ut som laptop'en har slutta å dele ut IP (eller (brannveggen) stopper DHCP til routeren). Hvorfor kjøper du ikke bare en usb-nettverks dongle/adapter til den stasjonære ? Du får den fra 150,- og oppover, så slipper du å være avhengig av laptop'en hver gang også. Endret 7. august 2013 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
crossmark Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Hovedgrunnen for at jeg bruker den bærbare er fordi jeg bor på kasserne (skole i Forsvaret) og veggene er laget for å tåle det meste av krigføring. Dvs. at signalene sliter med å komme igjennom. Ellers hadde jeg brukt noe slikt ja. Lenke til kommentar
crossmark Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Avast antivirus har en streng firewall. Skrudde av denne så fungerte det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå