Thomas ST Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Hei. Jeg har fått et aldri så lite problem her. Jeg har et sett med Kingston HyperX 2x2GB DDR2 PC2-8500 som skal være på 1066MHz. Etter jeg resatte BIOS for litt siden er de nå "tilbake" på 800MHz, som de var når jeg først monterte de. Det er nå såpass lenge siden at jeg føler meg litt usikker på noen punkt. Å få de tilbake på 1066MHz er i seg selv en smal sak, men jeg lurer samtidig litt på hva jeg skal ta hensyn til av spenning og timing, og om noen kan være så snille å forklare litt rundt dette samtidig, hadde jeg blitt glad. Bare spør om det trengs mer informasjon, evnt. bilder. Dette skal være de brikkene jeg har, de er som sagt gamle (3-4 år) så jeg er ikke 100% på at det er akkurat disse. PS! når jeg først er i gang, er det noen som har erfaring med å klokke disse til mer enn 1066MHz? Lenke til kommentar
Kjetilbruno Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Spenning og timings står på siden du linker til. 800MHz @ CL 5-5-5-18 1.8V og 1066MHz @ CL 5-5-5-15 2.2V. Tallene står for Cas latency (CL), RAS to CAS delay (tRCD), RAS Precharge (tRP) og Active to Precharge delay (tRAS). Så da er det bare å sette minnespenning til 2.2V, frequency til 1066 (533), timings til 5-5-5-15 og resten til auto. Prøv deg frem med Command Rate satt til T1. Hvis det ikke går, sett den til 2 eller auto. Angående overklokking kan jeg ikke hjelpe, men vil anta at brikkene kan nå høyere frekvenser hvis du høyner timing-verdiene på minnet. (f.eks 6-6-6-20/7-7-7-21 osv.) PS- er du usikker på hvilke timings og spenning du skal bruke, så ta ut en brikke og se på den. Det pleier å stå på dem. Lenke til kommentar
Thomas ST Skrevet 16. august 2013 Forfatter Del Skrevet 16. august 2013 Takk for svar, dette kan jeg bygge videre på Blir fortsatt veldig glad om noen har erfaring med høyere frekvens enn 1066MHz og vil dele sine erfaringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå