Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen som har erfaring med Private Internet Access VPN?

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel alt. Er på jakt etter en god anonym vpn løsning, var veldig fornøyd med Astrill mht brukervennlighet og hastighet (men ikke av deres sikring ift anonymitet), prøver nå AirVPN men føler hele saken er mindre "robust" og gir ikke helt inntrykket av å være så stabilt og velfungerende (dette er dog kun basert på følelser og ikke fakta).

Ser mye positivt rundt omkring om PIA sin VPN tjeneste, liker godt at de bruker shared dynamisk IP. MEN - jeg vil gjerne ha tips fra folk som har vært borti dem, hvordan er det med stabilitet, hastigheter, enkelt oppsett osv. Så langt jeg har sett er Astrill her et hode foran andre på dette.

Endret av Conkey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hardware.no skrev for noen dager siden selv en test av hastigheten for noen forskjellige VPN-tilbydere, der de konkluderte med at PIA var den beste, Så raskt VPN kan de gi deg (Ekstra artikkel).

Er en del erfaringer i kommentarfeltet til den artikkelen også.

Ellers har jeg gode erfaringer med PIA, har ikke opplevd noen spesielle stabilitetsproblemer eller andre store problemer. Oppsettet er enkelt, hastighetene er gode og egen proxy server som følger med er også nyttig.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd PIA i over 1 måned nå, og er veldig fornøyd, tenker jeg signer meg opp for et år.

Appen de har til telefonen samt windows programmet gjør det så enkelt som det kan bli når det gjelder oppsett. Hastighetene er også veldig gode, blant det beste du får som vist i testen fra Hardware.no, også det beste jeg selv har testet.

Prisen er jo også utrolig bra, spesielt i forhold til at du også den kan brukes på flere enheter samtidig.

Eneste negative jeg har vel å komme med er at de holder til i USA, men man får nesten bare stole på at PIA holder det de lover.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Eneste negative jeg har vel å komme med er at de holder til i USA, men man får nesten bare stole på at PIA holder det de lover.

dette er også noe jeg har tenkt på. Har de enkle oppsett for å f.eks automatisk kutte tilgangen dersom vpn er nede?

Og bare for å sjekke - det er bare å kjøre installasjonsprogramet, logge på og så går all trafikk (fra alle program) via vpn? (det som heter openvpn?)

Lenke til kommentar

dette er også noe jeg har tenkt på. Har de enkle oppsett for å f.eks automatisk kutte tilgangen dersom vpn er nede?

Og bare for å sjekke - det er bare å kjøre installasjonsprogramet, logge på og så går all trafikk (fra alle program) via vpn? (det som heter openvpn?)

Ja du kan enkelt ved å trykke på en knapp, "VPN kill switch" som deaktiverer internett hvis VPN'en er nede.

Det er bare å starte programmet ja, all trafikk skal da gå igjennom. Noen mener man må gjøre innstillinger i f.eks torrentprogrammer osv for å være på den helt sikre siden. Men etter tester jeg har gjort for å sjekke dette, går all trafikk igjennom VPN'en, så jeg tror det holder mer enn nok å kun bruke programmet.

Lenke til kommentar

Har brukt PIA i 2 måneder nå, og er sånn delvis fornøyd.

God hastighet, oppnår nesten alltid 30/30, som jeg har.

Opplastingshastigheten er merkelig nok på over 50 innimellom.

Dette er på servere i Nederland og Sverige.

Det negative er at den kobler seg automatisk ut i gjennomsnitt 1 gang per dag.

Har ingen forklaring på det. Kan godt hende det er en brukerfeil fra min side.

Kommer mest sannsynlig til å prøve Astrill neste måned, så jeg kan sammenligne litt.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke fornøyd med PIA og angrer på at jeg valgte dem. Har dessverre betalt for et helt år, så får nok fortsette å bruke de inntil videre.

PIA kobler seg ut på tilfeldige tider selv om det står man er connected. Det hjelper ikke å skru av og på programmet. Hele maskinen må resettes for å få tilgang til internett igjen. Ganske håpløst.

Har forsøkt å leke med de ulike innstillingene, men forgjeves.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er ikke fornøyd med PIA og angrer på at jeg valgte dem. Har dessverre betalt for et helt år, så får nok fortsette å bruke de inntil videre.

PIA kobler seg ut på tilfeldige tider selv om det står man er connected. Det hjelper ikke å skru av og på programmet. Hele maskinen må resettes for å få tilgang til internett igjen. Ganske håpløst.

Har forsøkt å leke med de ulike innstillingene, men forgjeves.

Den stasjonære funker det så og si stabilt nærmest hele tiden, altså kanskje 95% av tiden, tviler på det er mange VPN leverandører som har 100 % stabilitet. Derimot på den bærbare har jeg har problemer med at den faller ut/ikke kobler til på den bærbare etter jeg går opp fra hvilemodus. Resetter jeg maskinen er det ikke noe problem.

Dette løste jeg dog på den bærbare ved å koble til direkte i Windows, og ikke bruke applikasjonen fra PIA.

Jeg kommer nok til å kjøpe et år snart, tviler på det er noen særlig VPN leverandører som er bedre.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

brukt PIA i noen måneder nå, har 60/60 fiber og får tilnærmet full båndbredde, har vært stabilt for meg

Hvilken server er du koblet til?

Bruker selv den i Nederland pga. port forwarding, men opphastigheten er laber. Får ca 30 av 60mbit.

Lenke til kommentar

Hvilken server er du koblet til?

Bruker selv den i Nederland pga. port forwarding, men opphastigheten er laber. Får ca 30 av 60mbit.

Også den i Nederland. Ble litt i tvil om oppstrømmen nå, må teste dette ekstra for å være helt sikker, nedstrømmen er jeg helt sikker på at er god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...