Gå til innhold

Hjelp til kjøpa av galning data

Anbefalte innlegg

Hei jeg trenger hjelp til kjøp av ein stasjoner gaming pc. Vil bli brukt til å spille FPS shooters som bf3, arma 2/3 osv... Har sett litt på komplett men vet ikkje helt hva jeg skal se etter. Eg ny på dette. Men vill gjerne bygge pc'n sjøl om det er billigere :D hadde tenkt meg et å bruke va 10 000 men kan legge til litt.

Trenger også sjerm tastatur mus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arma 3 og BF3 krever cirka mye ut av dataen på høyeste settings.

For å kjøre disse spillene på max i 1920x1080, burde du ha minimum: 7950 eller 660Ti.

Legger du til 8GB ram, og en i7-4770k så har du kommet langt, blir cirka 5000kr.

Da har du 5000kr på resterende ting du trenger.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Funker nå, bare litt feedback på ønskelisten.

Anbefaler å kjøpe en "K" prosessor, stor mulighet for at man vil overclocke senere, og da er det greit at man la inn 100-200kr for en som man kan overclocke.

Skal man overclocke vil man ha Z87 Chipset på MB, litt dyrere, men tror intel har sperre.

Headsettet er rett og slett dårlig, skal du ha noe på hodet flere timer om dagen, er det greit med god lyd, THX TruStudio Pro er også sub-par om man sammenligner med CMSS-3D eller Dolby Headphones.

Jeg ville gått for mekanisk tastatur.

BF3 tar god ibruk hyperthearding, og skal han bruke mye av tiden på BF3 kunne det vært greit med i7 prosessor.

750W PSU er overkill på den setupen.

Det er heller ikke noe lydkort på den setupen.

Bare mine 5cents.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

tusen takk for svar :D har fikset litt på handlevågna og lurer på om det funker nå... eller om det ikkje går av en eller annen grun også lurte jeg på om jeg ikkje sku hatt en harddisk uten om sdd'en for lagring.. 120gb er vell allt for lite :p

..

sdd'en http://www.komplett....gListId=1262197

Du må trykke på en option inne på ønske listen at den kan ses av alle eller noe lignende, siden vi har ikke tilgang.

Personlig syntes jeg 120gb er lite sammenlagt, og ville lagt til en HDD på 1TB eller noe, er jo relativt billig fortiden.

Lenke til kommentar

Du bør uten tvil bytte ut Microsoft Sidewinder tastaturet med noe annet... Hadde MS Sidewinder X6 før, og det tastaturet sliter med ghosting/N key rollover, som vil si at når du trykker W + Shift + Space i BF:3, så henger tastaturet seg til du slipper alle knappene.

Bytta ut med Corsair Raptor K50 nylig, og har blitt kvitt problemet. Dog ikke mekanisk, men har alltid hatt membran tastaturer og liker det :)

Lenke til kommentar

Syntes forsatt PSU er litt overkill, du skal klare deg med 500-550W.

HK og CPU stemmer ikke, feil socket. Anbefaler Z77 chipset.

Battlefield tar godt ibruk hyperthreading, burde tenke på om du vil ha i7 prosessor.

Skal du ha det litt moro med overclocking kan det være greit med bedre CPU kjøler.

Du mangler lydkort.

Lenke til kommentar

Ja. http://chipreviews.c...-3-revisited/3/

Hadde jeg vært deg trådstarter, ville jeg beholdt psu, men heller tatt HX. CX er av noe dårligere kvalitet. Du kan godt kjøpe en 600w psu, men greit å ha en del å gå på.. Spesielt dersom du ønsker SLI senere.

Dette er snakk om 2 kjerner cpu! :laugh:

Har man 4 kjerner sandy/ivy/haswell er det lite å hente på HT. Dette har jeg selv testa siden jeg har sandy/ivy/haswell og sandy-e 6 core. Og jeg spiller nesten bare battlefield 3 :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...