Gå til innhold

Hjelp til kjøp av studenpc

Anbefalte innlegg

Tenkte meg å kjøpe en studentpc nå som studiestart er rett rundt svingen.

Skal bruke pc'en til skolejobbing (word, excel) og se litt film, kanskje spille noen enkle spill.

Har lyst på en pc som har:

- 15" skjerm.

- 1920x1080 oppløsning.

- Haswell prosessor (gir vel veldig god batteritid)

- 8 GB ram.

- God batteritid og liten støy.

Trenger ikke å være akkurat som beskrevet ovenfor, men noe i den duren. Har et budsjett fra ca 7000-9000 +-

Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har forelsket meg fullstendig i Sony Vaio Pro 13.

Helt fantastisk liten sak. Litt utenfor ditt ønskeområde størrelsesmessig, men slår til med vekt på 1060 gram

13", FullHD, 4GB ram, touchskjerm for de som er interessert i det, 8 timer batteri.

Koster 8000

Tviler på at den er kapabel til andre spill enn Candy Crush, men størrelsen og vektaer lokkende for min del, som er avgjørende for å gidde å flytte på den

Lenke til kommentar

Jeg har forelsket meg fullstendig i Sony Vaio Pro 13.

Helt fantastisk liten sak. Litt utenfor ditt ønskeområde størrelsesmessig, men slår til med vekt på 1060 gram

13", FullHD, 4GB ram, touchskjerm for de som er interessert i det, 8 timer batteri.

Koster 8000

Tviler på at den er kapabel til andre spill enn Candy Crush, men størrelsen og vektaer lokkende for min del, som er avgjørende for å gidde å flytte på den

Takk for svar :)

Er det veldig mye gjennskinn i den skjermen? Ser for meg at det vil være et stort irritasjonsmoment i lyse lesesaler, hvor man da kan slite med å se innholdet på skjermen.

Lenke til kommentar

Noe gjenskinn, siden de ikke har klart å lage en touchskjerm med matt overflate ennå. Men det var ikke altfor plagsomt syns jeg. Nå tittet jeg kun på maskinen i en Elkjøp-butikk i noen få minutter, så det kan tenkes det er mer irriterende andre steder.

Anbefaler imidlertid å sjekke ut maskinen selv før innkjøp, sånne ting er ikke for alle...

Også lider den av noe svikt i kabinettet, karbon er ikke like stivt som aluminium.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...