Gå til innhold

Error på CF kortet.

Anbefalte innlegg

Har tatt bilder som jeg MÅ ha med et A70 på et Kingston 256 CF kort.

Tok mange bilder, og så på de på kameraskjermen.

Skulle så få en til å kopiere bilder fra sitt CF kort til mitt via overførsel til

PC og CF kortleser. Han sier i ettertid han koperte alle sine bilder til en mappe på HD sin. For så å bare dra Mappen over til mitt CF kort :-? Han fikk da kun indikasjon på kopiering, ikke sletting.

Fikk CF kortet mitt tilbake. Når jeg gikk inn på skjermen på kamerate kunne jeg kun se de bildene jeg hadde tatt selv tidligere, ikke de han hadde "dratt" over fra sin HD. Regnet med at det var pga at han hadde kopiert hele mappen over, og ikke lagt bildene inn i samme mappen som kameraet lagrer bildene i.

Jeg tok så flere bilder, og også disse kunne jeg se på kameraet i ettertid.

Så til problemet:

Når jeg kom hjem og koblet mitt CF kort til Scandisk leseren min står det mediet ikke er formatert :o :o :( . Putter kortet i kameraet igjen. Og får "No Image" - "Memmory card error" :cry:

Når jeg kobler kamerate direkte til PC'en får jeg heller ingen bilder opp.

Har det sammenheng med at det ble "dratt" bilder over i en mappe på mitt CF kort. Eller skjedde feilen når jeg koblet kortet i Scandisk enheten el.l?

Uansett - Finnes det noen recovery programer?

Eller noen som har navn på firma som påtar seg recoveryoppdrag?

Det blir KRISE hvis ikke jeg får bildene, de var ment brukt i en jobbsammenheng. Og umulig å få tatt igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør et søk etter navnet på ei bildefil for å se om du finner katalogen filene befinner seg i.

Det finns flere recoveryprogrammer for å hente tilbake filene dine, og du bør helst ikke bruke kortet før du har funnet disse filene fordi du risikerer å overskrive dem.

Jeg har hatt mye moro med å hente opp bildene på brukte kamera jeg har kjøpt hvor kortet var formatert.

Programmet finner du her:

http://www.datarescue.com/photorescue/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå prøvd photorescue/photorecovery. Men kameraet kommer opp i explorer kun med navn, og ikke noen driver bokstav. Så photorescue/photorecovery kan ikke brukes.

Prøvde også jpegdump, men også dette programmet trenger drive letter først.

Hvordan kan en finne ut "drive letter"'n til kameraet. Jeg finner det ikke under "properties" :-?

Fant ut at å sende det inn er uaktuelt. Det kom på minimum 7-800+frakt med max flax. Og uten garantier.

Lenke til kommentar

Et mer økonomisk forslag er da å investere i en kort-leser, kanskje en som takler flere formater? Selv er jeg godt fornøyd med SanDisk sin USB 2.0 ImageMate CF som leser inn bildene mye raskere enn fra mitt A60, med en faktor på 3-5x.

Foruten de to programmene du nevner finnes PC Inspector Smart Recovery, som også krever logiske drev for å virke. :cry:

Og jeg tror ikke A70 vil dukke opp som et logisk drev i XP... Jeg vil i så fall gjerne vite hvordan det går til! Så kjøp/lån en CF kortleser og prøv alle de nevnte programmene - de kan gi litt ulikt resultat.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Endelig.

Fikk låne en Scandisk kortleser (En med 4 forskjellige kortinnganger).

Kjørte igang PC Inspector Smart Recovery. Og fikk med en gang beskjeden:

"Disk can not be read. Do you want to preform a deep scan?"........Yes.

Så etter 27min med hard jobbing fra Smart recovery sin side, var alle bildene gjenopprettet til hardisken :p: :p: :p:

Endret av jelohne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...