Heika98 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Hei. Når noen i familien får datarelaterte problemer er det som regel jeg som må fikse opp i det. Det som har skjedd nå er at en Thomson router et blitt satt opp, men dessverre ikke helt riktig. Han har bare koblet internett kabelen i roturen uten å gå inn på "settings for å sette den opp. Han har bare koblet til, slått den på og brukt SSIDen og passordet som allerede var på den. Jeg tror jeg må forby dem i å gjøre noe datarelatert uten av å snakke med meg først. Men i alle fall, jeg kommer ikke inn på Thomson Gateway sida når jeg skriver ipv4 adressen i URL feltet. Jeg kommer kun inn på microtik.com, og det finker det ikke å logge inn med "admin, admin". Er det noe jeg har glemt å gjøre, eller? Må jeg kanskje koble PCen inn i DSL porten på ruteren? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Har selv et Thomsom TG789VN modem. Standard passordet skal stå bakpå og ikke være Admin / Admin Om det ikke stemmer kan du jo ta en reset av den og sette opp alt fra scratch Du kobler til ip 10.0.0.1 ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Du må fjerne koblingen mellom Microtik-utstyret og Thompson. Da vil du få ipadresse fra Thompsonrouteren. Logg inn på thompson og finn innstillingene for LAN. Der fjerner du DHCP (IP-server). Koble så nettverkskabel mellom Microtik og Thompson (LAN) igjen. Thompson vil nå fungere som et trådløst aksesspunkt og switch. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Du kommer inn på Mikrotik.com? Men kjære vene, om dere har et RouterBoard, hvorfor i svartsidige sette opp en Thomson router? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå