Gå til innhold

NFC kopiering

Anbefalte innlegg

Har endelig åpnet øynene mot en helt ny verden, NFC.

Når en nå kan lese diverse brikker, nå har jeg blant annet kunne lese av mitt nøkkel armbånd til garderobe skapet mitt.

Er det mulig å lagre denne informasjonen på telefonen min, for så å bruke telefonen istedenfor armbåndet?

Jeg har en Sony Xperia Z. Mulig dette er låst for å unngå eventuelle innbrudd, men min intensjon er god ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde være mulig, dersom du finner rett program. Har ingen erfaring med NFC, så kan ikke hjelpe deg med det, dessverre.

Bare husk: "the road to hell is paved with good intentions"...

Hva skjer dersom telefonen blir mistet / stjålet? Da har jo noen andre tilgang til garderobeskapet ditt også, i tillegg til alt det andre de finner på telefonen din...

Lenke til kommentar

Når du har mistet mobilen så antar jeg et garderobeskap er det minste du uroer deg for. Ja, de vet jo heller ikke hvilket garderobeskap det er snakk om, eller hvor garderobeskapet er, eller at den kan åpne et skap overhode. Og ikke tror jeg en tyv bryr seg om dette tilfeldige garderobeskapet som enkelt kan åpnes på annet vis, bare med litt mer makt. Om du er en rik og kjent person med viktige ting i skapet, så kanskje noen går til bryet om å spionere på deg, for så å stjele telefonen.

Jeg er desverre ikke kjent med hvordan disse programmene fungerer, da jeg ikke har hatt noen NFC-telefon og følgelig ikke brydd meg så mye. Men ofte med mobiler så vil NFC (Near Field Communication) bruke bluetooth eller WiFi til faktisk kommunisere med hverandre. Men om du i stede kan sende ut kun en digital ID streng over en gitt radiofrekvens, slik au du kan åpne opp et skap er jeg veldig usikker på.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Har prøvd dette, ut fra det jeg har funnet ut både med prøving og feiling og på kan man kun lese kortene, ikke fungere som kortet.

Så, du får ikke brukt mobilen som adgangskort, er ikke teknisk mulig med mobil så vidt jeg har funnet ut.

Lenke til kommentar

Står en lengre og bra artikkel i HjemmePC nr 8 side 20.

Under et bilde av en telefon, noen Sony-brikker og et Flexus-kort står det: 0g hva gjør Flexus-kortet (edit: et type kredittkort) på bildet? Det har en NFC-brikke og kan brukes til å trigge oppgaver med appen (edit: NFC Task Launncher).

Lenke til kommentar

Vel, er det er mulig å emulere en NFC-tag så vidt jeg har lest, kanskje denne appen hos XDA kan hjelpe deg? I hvert fall, så vidt jeg leste er det ikke støttet i alle kernels (kjernen Android kjører på).

EDIT:

Gjør et søk på google: android nfc emulate card

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...