janfredrik Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Hei! Hvordan ser denne ut? https://prisguiden.no/liste/142661/ Har ikke tenkt å bruke mer penger, og OS får jeg via skolen. Lurer også på om det er smartere å bytte over til m-ATX hovedkort, eller om jeg burde gå for ATX. Liker dog å ha litt plass i maskinen. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Ville spandert på bedre hovedkort (Z87) og et penere kabinett, men ellers så det greit ut. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 -Nytt kabinett (Define R4 kanskje?) -Annen strømforsyning TX650? -Nytt hovedkort Z87 (ASrock z87 Pro4 kanskje?) -Cooler Master 212 CPU Kjøler Ellers ser det greit ut Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 6. august 2013 Forfatter Del Skrevet 6. august 2013 Hva får jeg ved å bruke 1000 kr mer på hovedkort? Vil jeg oppleve en vill forskjell? Hva er problemet med 500W Corsair? takker for svar!! Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Det hovedkortet som ble anbefalt over her koster rett over 900kr, så det er ikke så stort hopp. Er vel generelt anbefalt med et Z-hovedkort hvis du går for en K-prosessor. Når det gjelder strømforsyning er det absolutt en fordel med modulær (løse kabler), og så bør du sjekke at den er støttet av prosessoren din, noe jeg ikke tror CX-serien til Corsair er. Intel innførte med Haswell en ny CPu-state (C7?), en tilstand der CPU trekker absurd lite strøm. En konsekvens av det er at PSU ikke klarer å levere så lite og stabil strøm uten komplikasjoner. Noe usikker om CX er innenfor eller utenfor "faresonen", men det bør sjekkes opp før du kjøper 1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Om du skal være på den sikre siden kjøper du enten en midrange Seasonic eller Corsair strømforsyning. Du vil helst ha mer strøm tilgjengelig enn det som blir brukt. CX serien har modulære enheter, men de er ikke av den ypperste sorten. TX eller AX er å gå for her. AX koster vel og merke litt mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå