ronnyy Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 OS: Win98 SE Noen som har et tips? Virker som maskina ikke fatter der er en Windows.. problemet oppstod etter å ha endra innstillnger for virtuelt minne (endra det manuelt til 1.5 ganger RAM). Funker ei heller å boote via cd eller diskett, får bare opp command line. Lenke til kommentar
ronnyy Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 Prøver jeg å skrive 'win' fra windows katalogen i command line, får jeg opp følgende feilmelding (blåskjerm): "Vfat-enheten kan ikke initialiseres En enhet eller ressurs som kreves av VFAT, mangler eller er ikke tilgjengelig. VFAT kan ikke fortsette. Systemet ble stoppet." Før dette får jeg opp to linjer på vanlig svart skjerm om at der er feil i registry. Har Win98 en fungerende kopi av registry jeg kan legge tilbake som default? Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 du kan jo prøve å reinstallere Windows 98 da å se hva som skjer da. mulig dette hjelper. jeg husker at jeg gjorde det samme som deg bare at jeg gjorde det i XP da, dette gjorde at XP ikke ble helt god etterpå, men det var bare å gå inn på en annen konto som jeg hadde også var det fiksa å satt tilbake ram greiene til defaults eller noe i den duren. det er ikke sikkert at det er like enkelt i Win 98 men det skal være noe av det samme som må gjøres. men siden at du ikke kommer inni Windows en gang så tror jeg nok at du må formatere ja. eller prøve å sette disken din inni en annen pc å se hva som skjer da. lykke til uannsett. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Ikke tull vekk mer tid, formater og reinstaler... Lenke til kommentar
ronnyy Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Litt editering av msdos.sys, fersk BIOS på plass, henta fram en kopi av registry, også en 'sys c:' ordna biffen. Dere er litt for kjappe til å si formater folkens, men takk uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå