tastaturtulling Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Som dere kan se av overskriften så har tastaturet mitt slått seg vrangt. "Pil nedover" blir til "ø". "Space", får, alltid, et, ,"komma", etter seg med unntak av da jeg skrev setningen over. "B" blir til "nb", med unntak i denne setninger osv. Mao er ikke tastefeilenbe konsekvente engang. Har prøvd alle hurtigtaster som alt+shift, ctrl+enter/shift, Fn+numlock osv. Intet endrer seg. Forøvrig er det nå "n" som blir til "nb" Har sett på region og språk uten å bli noe klokere der "teksttjenester og inndataspråk" sto oppført med engelsk etterfulgt av norsk, der jeg flyttet norsk over engelsk, uten at problemet har endret seg. Håper jeg fikk forklart meg sånn noen lunde, er det noen som har peil på problemet mitt her? I skrivende avsnitt virker det nesten som det fungerer som det skal, av en eller annen grunn, uten at jeg skal si noe for sikkert...... takk på forhånd for eventuel hjelp. Lenke til kommentar
Hjemlengsel Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Har du bærbar maskin? I så fall, prøv å koble til eksternt tastatur. Har du stasjonær maskin? I så fall, prøv å bytte tastatur. Lenke til kommentar
tastaturtulling Skrevet 5. august 2013 Forfatter Del Skrevet 5. august 2013 Det skal sies at jeg fant vannsøl like ved pc'n, selv om pc'n var helt tør. Kan det dog ha vært noe vannsøl som skapte problemet, men at det fikset seg etterhvert som det tørket? ville ikke det heller ha ført til kortslutning eller noe? Har du bærbar maskin? I så fall, prøv å koble til eksternt tastatur. Har du stasjonær maskin? I så fall, prøv å bytte tastatur. Bærbar ja. Screentastaturet fungerte forøvrig uten noe problem. Lenke til kommentar
Hjemlengsel Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Bærbar ja. Screentastaturet fungerte forøvrig uten noe problem. Dette lukter ut fra min erfaring feil i tastatur"mekanikken": Vi har flere ganger hatt problemet på kontoret. Et støvkorn eller en halv dråpe væte kommer ned undertastene og lever på membranplaten under. Så blir det elektriske koblinger og "tastetrykk" som bare det. Så prøv å koble til et eksternt tastatur, fortrinnvis så enkelt og rett fram som mulig, uten spesielle drivere. Fungerer det da, men ikke på maskinens eget tastatur skal du studere membranen på undersida litt. Sekretæren vår (kun på stasjonær) sliter for øvrig ut tastaturer også. Når fjærene blir slappe skjer presis det samme. Da er det tid for tastaturbytte der i løpet av 24 timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå