Pute Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Hei! Jeg driver å selger diverse mindre varer for tiden. Alle varene mine annononserer jeg via Finn.no. Har lyst til å ta ett eller to produkt og markedsføre de noe mer. Ett av produktene er til eksempel en kosmetisk krem, som jeg tror kan nå ut til mange. Hvordan skal jeg markedsføre dette best mulig? Facebook er jo en plass der det veldig mange mennesker daglig i dag. Tenkte kanskje det kan vere gunstig å markedsføre meg der? Hvordan skal jeg i såfall gå frem for å få flest mulig klikk på annonsen til en rimelig penge? Jeg er usikker på hvor mye jeg ønsker å legge i markedsføringen, i og med at dette prosjektet er nyoppstartet, og jeg er usikker på potensialet til produktene. Jeg tenkte å muligens begynne med 3-400 kroner på en ukes periode. Hvor godt vil en slik Facebook-annonse virke? Vil det kunne generere mange klikk på annonsen? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Etter hva jeg har hørt har facebook-annonser liten til ingen effekt. Mennesker som er på facebook er ikke på facebook i "bruke-penger-modus". 1 Lenke til kommentar
Pute Skrevet 6. august 2013 Forfatter Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Etter hva jeg har hørt har facebook-annonser liten til ingen effekt. Mennesker som er på facebook er ikke på facebook i "bruke-penger-modus".Nei, jeg skjønner. Hvor har du hørt dette fra? Har du noe eksempel på tall evt.? Endret 6. september 2013 av Runar Reklamesitat fjernet Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Nei, jeg skjønner. Hvor har du hørt dette fra? Har du noe eksempel på tall evt.? Er ikke noe som er tallfestet, derav "Etter hva jeg har hørt". Er noe jeg har diskutert sammen med andre når vi har diskutert markedsføring. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Beste er vel en nettside, jeg(gutt) ville aldri uansett hvor billig kjøpt krem eller lignende fra finn.no (noe med at nettside virker det litt mere gjennomtenkt, og at du vet aldri hva som faktisk er inne i boksen) Lenke til kommentar
Pute Skrevet 6. august 2013 Forfatter Del Skrevet 6. august 2013 Har diskutert dette litt, men jeg mener at du ikke vet hvem som står bak en nettside. Jeg personlig ville nok faktisk heller kjøpt fra Finn, kontra en ukjent nettside. På Finn vet jeg i alle fall hvem personene er når de står fram med navn. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Å legge ut annonser på finn er noe hvem som helst kan gjøre, og du har absolutt null sikkerhet på hvem det er, med unntak av at annonsen er bekreftet av et (ukjent?) telefonnummer. En nettside kan være useriøs, men om den lages ordentlig er det ikke noe problem. Setter selv opp nettbutikker for kunder, og ingen av disse kundene har problemer med useriøsitet. Jeg vil si egen nettside er mange ganger mer effektivt og seriøst enn Finn. I starten vil nok Finn være lettere for å få kunder, men når du begynner å få en kundemasse og komme oppover i Google slår nok egen nettside Finn fort. Ville du kjøpt ny elektronikk fra Finn eller Komplett om det var dine eneste valg? Lenke til kommentar
Pute Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 Ja, du sier noe der. Ville jo selvfølgelig kjøpt elektronikk fra Komplett, men dette er jo en veldig erfaren forhandler. Men likevel er det interessant å kanskje gå over til nettbutikk. Jeg har noen produkter få selger, og som jeg mener dekker allmenne behov. Hvor mange produkter bør man ha for at det skal gå rundt? Spørs jo selvfølgelig helt, men anslagsvis? Hvor mange av de du har satt opp nettbutikk for, overlever, og kan drive lønnsomt i lang tid? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 I teorien skal èt godt produkt kunne holde det gående lønnsomt om det er et bra produkt. Er per nå 2/4 (Den siste er halvveis under utvikling, er litt usikker på hva kunden ønsker å gjøre med den) har vært oppe i 3 år nå, og etter alt jeg kan se drives med relativt stort overskudd. Er mange muligheter for å lage nettbutikk selv om du liker å fikle litt, du kan se på f.eks OpenCart som jeg har blitt veldig glad i (Den ene kunden er på vei over i dette nå). Lenke til kommentar
Pute Skrevet 10. august 2013 Forfatter Del Skrevet 10. august 2013 Har nok tid til til å fikle litt. Hva koster OpenCart om du skal ha en nettbutikk? Kan derimot ingenting om programmering og slikt, så det må være tilnærmet ferdigmaler eller lignende. Kunne du linket til de nettbutikkene du har satt opp for dine kunder? Evt. sendt de på PM? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 (endret) Opencart er gratis! I teorien skal du kunne ordne alt selv med litt sunn fornuft (og googling), inkl. installering av moduler. Har sendt deg en PM. Endret 10. august 2013 av Sk!ppy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå