Gå til innhold

Nytt hovedkort til AMD.... hvilket?

twarr

Anbefalte innlegg

Jeg har en AMD XP 3000+ liggende, og får snart Corsair TWINX 4000 512MB/2x256MB og kunne da tenkt meg et nytt HK...

Derfor lurer jeg på hva dere anbefaler... jeg har 2-3 IDE disker som jeg fortsatt vil bruke, men vil ha muligheten til SATA, da jeg kommer til å kjøpe meg slike disker i fremtiden.. dessuten skal jeg (kanskje) muligens prøve meg på overklokking om ikke så alt for lenge... tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en dvd-rom, en cd-brenner og en dvd-brenner i tilegg til 2 harddisker som skal kobles til, og dette kortet har 2 IDE tilkoblinger = 4 enheter, jeg har 5... det finnest vel sånn SATA-IDE converter? følger det med? er dette kortet STABILT? selv om jeg ikke skal overklokke så er dette kortet BRA?

Lenke til kommentar
NF7S = problemer ... bare se på div. tråder under denne kat.

Asus er ikke noe bedre enn Abit. Alle produsenter lager kort som det er feil på fra tid til annen, og det gjelder ALLE. Når det gjelder Abit og Asus så er det så klart disse kortene det blir raportert flest feil på siden det også er solgt MANGE flere av dem enn de andre merkene.

PS: En stor anndel av problemene skyldes bruker feil.

Lenke til kommentar
Jeg har en dvd-rom, en cd-brenner og en dvd-brenner i tilegg til 2 harddisker som skal kobles til, og dette kortet har 2 IDE tilkoblinger = 4 enheter, jeg har 5... det finnest vel sånn SATA-IDE converter? følger det med? er dette kortet STABILT? selv om jeg ikke skal overklokke så er dette kortet BRA?

SATA-IDE-converter følger med NF7-S 2.0. Jeg er meget godt fornøyd med kortet, som jo har vunnet masse tester og blir regnet for å være det aller beste nForce2-kortet.

Kortet har innebygd lyd- og nettverksløsninger som også er meget bra.

Har lest et par poster om at noen riktignok har opplevd problemer med dette kortet, men min erfaring tilsier følgende råd: Kjøp!

Lenke til kommentar

jeg synest at Asus A7N8X er blitt såpass gammelt at jeg tror at det ikke blir mitt valg. Jeg skal se på dette Abit NF7-S 2.0, jeg tror det blir valget mitt. Ellerst så skal jeg også se litt på disse Epox kortene også.. jeg får håpe at det blir stabilt i alle fall! Hater når maskinen er utsabil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...