Gå til innhold

[Løst] CyanogenMod på Samsung Galaxy S II

sevs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter her og klør meg i hue.

http://forum.xda-dev...d.php?t=2036229

Er på step 2; Make sure you're NOT RUNNING A KERNEL WITH THE MMC-SUPERBRICK-BUG. If you're unsure, flash this ClockworkMod-Recovery using Odin/Heimdall.

For å gjøre dette trenger jeg vel Odin eller Heimdall. Hva er forskjellen?

Går så hit: http://forum.xda-dev...d.php?t=1922461

When you need to flash using either odin or heimdall, you need the samsung drivers. You can use either kies or the USB drivers. (I prefer the USB drivers because Kies is...) Har dem allerede

- Samsung USB Drivers

- Odin3 v1.7

- Pit file (Only need for when you need re-partition ONLY!!!) Hæ? Hva er en pit-fil, er det en .pit-fil? Må jeg repartisjonere? Er det valgfritt?

- A stock samsung USB cable (it seems to give better result than other USB cable bought on third party sellers.)Jeg bruker en Logitech-kabel, det er ingenting gærnt med å ikke bruke stock kabel. What?? Det virker som artikkelen er noe useriøs, eller er det bare meg?

Edit: Fant ut dette: - PIT files appear to be used by Odin to map filenames inside .tar archives to STL partitions.

Neste nivå:

1. Extract the odin file from the zip (DON'T BOTHER THE 2 PIT FILES INSIDE) Her var det ingen pit-filer!

2. Open odin3

3. Put your device in download mode. To do so, press vol- while pressing the power button Den boota normalt, men kommer inn i dowwnload mode ved å trykke volume down, home og power... You should have a triangle with an android janitor while it's saying downloading... I'll put a picture of it below. Det er ikke noe bilde i artikkelen.

4. You should see a yellow rectangle with COM:xx and saying ready. It means that your device is ready to be flashed!

5. Go into the PDA section and take your .tar file. Må den filen være overført til tlf først?

6. When you're done with this, ensure that the file you have is for your device.

7. If a .pit file was selected when trying to flash, ensure that re-partition at the left is UNCHECKED!! Igjen, må jeg repartisjonere?

8. Press the flash button

9. When it's finished, it should say that it's done with a green box and your device should reboot by itself

Endret av sevs
Lenke til kommentar

EDIT:

Leste feil, trodde det var en .tar-fil i odin zipen. Men da forstår jeg. Men hvilken .tar-fil skal jeg ha i pda-ruten?

Edit igjen: Tror jeg må tenke meg om før jeg skriver her. Det sier seg selv.

Endret av sevs
Lenke til kommentar

http://forum.xda-dev...d.php?t=1118693

- Power your device off

- Boot into Download-Mode using Volume Down + Home + Power

- Hit Volume Up to accept the warning

- Start Odin

- Choose "GT-I9100_ClockworkMod-Recovery_X.X.X.X.tar" as PDA (no repartition)

- Connect your Phone

- Start flashing

- After reboot you can easily root your device using SuperOneClick er dette steget nødvendig? Uansett virker ikke linken :(

Trykte "Start" i Odin, det tok et nanosekund og deretter stod det følgende: <OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 0)

På tlf stod det fortsatt downloading.

Gikk inn i recovery mode, og det var samme menyen som før(?)

Hva skal det stå i recovery menyen?

Edit: Fant ut at Odin ikke hadde registrert tlf. Plugga den ut og inn og fikk flashe clockwork.

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...