Gå til innhold

Hvor mye RAM trenger jeg, og hvor raskt bør det være?

Anbefalte innlegg

De brikkene er helt gode og skal fungere ypperlig til alt vanlig bruk bare husk på det følgende før kjøp:

-Disse brikkene er høye så du kan ikke ha en høy CPU kjøler ved siden av, disse vil da kollidere. (Tenk Evo 212 Noctua D14 etc) Her må du enten gå for standard kjøleren eller lukket vannkjøling som for eks H60)

- Pass på at Hovedkortet ditt støtter 2400MHz RAM og at det helst støtter 1.65V RAM

Ellers så er det ikke store forskjeller og spore mellom denne RAM'en og andre liknende brikker.

Nå har det ikkje noe å si om hovedkortet støtter 2400mhz ram eller ei. Det er som regel ikkje hovedkorta som setter en stopper for hvor høy minnehastighet man kan ha, men prosessoren :) Dette gjelder iallefall for Ivy bridge og haswell der minnekontrolleren er på prosessoren. Har enda til gode å finne et hovedkort som ikkje støtter 1.65v ram. Da er hovedkorta seriøst gamle. Kanskje de første hovedkorta med core2duo som kom med standard 1.9v ddr3v ram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har det ikkje noe å si om hovedkortet støtter 2400mhz ram eller ei. Det er som regel ikkje hovedkorta som setter en stopper for hvor høy minnehastighet man kan ha, men prosessoren :) Dette gjelder iallefall for Ivy bridge og haswell der minnekontrolleren er på prosessoren. Har enda til gode å finne et hovedkort som ikkje støtter 1.65v ram. Da er hovedkorta seriøst gamle. Kanskje de første hovedkorta med core2duo som kom med standard 1.9v ddr3v ram

Det er vel anbefalt 1.5v fra intel så lenge du ikke kjører 2011 sokkel/hk.?

Lenke til kommentar

Godt mulig det ja, gikk bare etter hva jeg husker og ha sett på HK når jeg satte sammen maskina mi her i Juni, der var det et par Hovedkort som hadde ujevn støtte på RAM'en.

Godt mulig jeg tar feil der, gikk bare etter egen hukommelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...