Kuz Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 (endret) Hei, har nå bestemt meg for å oppgradere min 6 år gamle spillmaskin / bygge ny ettersom den begynner å dra på årene og har behov for noe mindre med wifi-tilkobling. Ønsker meg derfor en future-proof rig som har muligheter for overclocking/oppgradering i framtiden. Deler jeg har tilgjengelig: GTX 260 2x 500GB HDD Corsair 550W PSU (?) Deler jeg ønsker i ny rig: i5 4670k BitFenix Prodigy Minimum 8GB RAM HK med PS/2 tilkobling (ikke nødvendig, men er et +) Trenger som sagt WIFI-tilkobling ettersom jeg ikke har mulighet for tilkobling med kabel. BitFenix Prodigy har bare 2 extension slots så er ikke aktuelt med et PCI kort med antenner. HK med integrert wifi vs HK med wifikort uten antenner (plass problemer?) vs USB wifi. Kan legge til SSD / bedre GPU ved en senere anledning om det ikke går i budsjettet. Max budsjett: 6000-8000kr. Endret 5. august 2013 av Kuz Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Asus har en del kort med innebygde antenner til en overkommelig penge. GTX260 vil ikke gjøre noe godt intrykk med resten av systemet ditt. Oppgrader det til et GTX770 el. Samt en god aftermarket CPU kjøler som 212 evo. Om ønskelig kan jeg sette sammen et bygg for deg, om du har noen mer spesifikke ønsker. Lenke til kommentar
Kuz Skrevet 5. august 2013 Forfatter Del Skrevet 5. august 2013 Ja ser at GTX260 blir en gigantisk flaskehals. For å være mer spesifikk enn jeg var i førstepost ønsker jeg et lite, stillegående system som holder lave temperaturer ettersom det vil bli stående på en relativt liten hybel. Ser kanskje at de lydisolerte Fractal kabinettene kan være greie her, men liker Prodigy sitt utseende veldig godt. Spiller forøvering mest LoL/DoTA osv. som ikke krever all verdens av grafikk. Trenger ikke å dra BF3(4) på Ultra osv. Bruker dataen ellers til å se film/serier, surfe på nettet og andre mindre krevende oppgaver. Hovedkriteriene mine er vel kort sagt: - Liten plass - Stillegående - Lav temp - Wifi - Grei ytelse Lenke til kommentar
Kuz Skrevet 5. august 2013 Forfatter Del Skrevet 5. august 2013 Ser at wifi kortene er ITX og ligger på 1100-1400kr. Hvordan vil Wifi fra USB (http://www.dustinhome.no/xgroup/22049/usb/) måle seg mot de som har det direkte på hovedkortet? Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 (endret) Kan selv anbefale ASRock sitt mini ITX kort som selges hos blant annet CDON. Ellers så har Dustin flere kort tilgjengelig, siden du skal ha i5 4670K tolker jeg at du skal overklokke og, da er nok valgene dine begrenset til Asus sine kort eller ASRock kortet da det er kun disse som kommer med 8pins kontakter. MSI sitt kan gå, men Gigabyte sine er så som så har jeg hørt, deres Mini ITX kort har aldri vert noe god på overklokking. Har som sagt ASRock kortet og det klarer alt meget bra, overklokking går også helt fint selv og de inkluderte modus ene fra ASRock fungerer og ypperlig. Endret 5. august 2013 av CastleLord Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Vil nok påstå at de USB tilkoblede Wifi donglene har veldig varierende kvalitet. De som er integrert har kraftigere antenne og vil nok irritere deg langt mindre i det lange løp. Men støtter forlsaget til CastleLord om ASrock sitt mini itx kort. Har satt sammen et lite oppsett til deg. Merk at jeg har gått litt over budsjettet ditt. Mulig at PSU som du har allerede fungerer fint idag. Om dette er tilfelle kan du bytte ut 120gb ssd med en 256 om ønskelig. PS2 kontakt er tilgjengelig på HK Valgte MSI 670 Power Edition, om ønskelig kan du velge Asus 670 mini om du vil ha mer plass. 1 Lenke til kommentar
Kuz Skrevet 6. august 2013 Forfatter Del Skrevet 6. august 2013 Takker for hjelpen! Da blir det ASrock og 670 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Godt å høre. Håper du blir fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå