Gå til innhold

PC til gaming og videoredigering - ca 20 000.- (bump)

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å tenke litt på å bytte ut min 3-4 år gamle pc med noe nyere.

Det jeg vil bruke min nye pc til er videoredigering og spille spill på høy grafikk instilling (vil også kunne live stream men det kommer kanskje litt mer an på internetthastigheten min?)

Jeg vil også ha med vannkjøling på GPU og CPU. Litt usikker på om jeg har sett riktig at det går an å få kjøling (vifter) til RAM brikkene? Uansett så vil jeg har en god del ram, tenkte 16x2 (vil ha rask minne) bare for å ha mer enn nok til hva jeg nå enn ønsker å gjøre.

Vil holde meg til Intel og nVidia og få utnyttet trippel skjermoppsette mitt. Vet ikke om jeg burde velge SLI eller bare gå for enkel GPU (det spørs vel litt på prisen om jeg har råd til 2 skjermkort for prisen jeg er ute etter). Eller klarer jeg å presse inn en Titan til prisen jeg er ute etter?

Kabinett så tenkte jeg på Corsair Obsidian 800D Big Tower Sort, ser etter et stillegående kabinett.

Har også lyst på å investere i et lydkort.

Vet ikke om jeg skal gå for 850w eller 1000w PSU, det er vel noe dere vet mer om.

Jeg har aldri overclocket før, men har lyst å gjøre det nå. Ikke nødvendigvis overclocke noe ekstremt men litt ekstra, om det har noe å si.

Jeg trenger ikke noen dvdspiller(brenner).

Og jeg vet ikke om Komplett eller noen andre "butikker" som tar imot ordre, men siden det er snakk om vannkjøling så har jeg overhode ikke lyst å gjøre dette selv, men heller betale litt ekstra og få med en garanti.

Jeg har jo vært innom Komplett og sett at det går an å konfigurer tilbehøret til de pcen de har til salgs. Vet ikke om det er den eneste måten jeg kan få de til å bygge en pc for meg.

Så har dere noen forslag til hardware jeg skal gå for?

1479 --- MSI Z77 MPower, Socket-1155

2499 --- Intel Core i7-4770K Processor

1499 --- Kingston HyperX 2400MHz 16GB CL9

2495 --- Corsair Obsidian 800D Big Tower Sort

0999 --- WD Desktop Green 3TB

0999 --- WD Desktop Green 3TB

1599 --- Kingston HyperX 3K SSD 240GB 2.5"

0975 --- Corsair TX 750W PSU

5499 --- EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA

0699 --- Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler

1099 --- ASUS Xonar D2X

Total: 19 841.-

Jeg har som sagt svært lite peiling på hvilke komponenter som er "best".

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow, likte den stilen på det kabinette. Går sikkert for den istedenfor da.

Postet dette på et annet forum, der sa en fyr at HK og CPU ikke passet, men i mine øyne så støtter jo HK LGA1155 Socket og det er hva CPU er. Eller ser jeg feil?

Har også gitt slipp på å installere noe vannkjøling til GPU, så det blir et lukket system til CPU.

Er det en spesiell produsent jeg burde gå for, om jeg kjøper meg et Titan kort?

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...