Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ulikheter ved utbetalte trygdeytelser, med eksempler

Gouldfan

Anbefalte innlegg

Prøv å få varig uføretrygd isteden, Ring å si du ikke kan møte NAV fordi du har angst, møt første dag på AMO kurs og si til alle foran hele forsamlingen at du har angst(noen som ser ironien) og deretter ikke kom på et eneste møte, avtal heller møte med lederen for kurset og si du har så angst.

En venn av meg ble faktisk uføretrydget, han tjener vel ca 17000 i måneden, de har gitt ham en NY BIL!! på et latterlig billig lån, en Chevrolet, en av de små/typ Golf etc den totalvraket han i fylla, (ble sef ikke arrestert stakkars) solgte vraket og tok pengene selv.

Gjelden ble sef slettet, nå har han fått tilbud om NY BIL IGJEN!!!

Han bor i Det fete huset, med toppmoderne utstyr, kabel tv, internet, flatskjerm og blurayspiller, møbler og interijør og kjempestort dobbelt amerikansk kjøleskap i metall, alt betalt og innredet av NAV.

Er så jeg noen ganger er misunnelig på at jeg bare har jobb som vikar-arbeider.

Det straffer seg å jobbe i Norge idag.

Jeg skjønner det ikke jeg. Normale folk som jobber kjøper jo brukt bil. Tilogmed foreldrene mine som har ganske god råd kjøper brukt bil.

Stay Trygda, ny bil, Ny leilighet i hvitt, utsikt over hele byen.. YESS

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Så du mener man blir frisk av å lage seg en livsløgn ...

Det var et veldig dårlig råd, hvis man ønsker å være hjelpsom

Lenke til kommentar

Prøv å få varig uføretrygd isteden, Ring å si du ikke kan møte NAV fordi du har angst, møt første dag på AMO kurs og si til alle foran hele forsamlingen at du har angst(noen som ser ironien) og deretter ikke kom på et eneste møte, avtal heller møte med lederen for kurset og si du har så angst.

En venn av meg ble faktisk uføretrydget, han tjener vel ca 17000 i måneden, de har gitt ham en NY BIL!! på et latterlig billig lån, en Chevrolet, en av de små/typ Golf etc den totalvraket han i fylla, (ble sef ikke arrestert stakkars) solgte vraket og tok pengene selv.

Gjelden ble sef slettet, nå har han fått tilbud om ny bil IGJEN!!!

Han bor i Det fete huset, med toppmoderne utstyr, kabel tv, internet, flatskjerm og blurayspiller, møbler og interijør og kjempestort kjøleskap, alt betalt og innredet av NAV.

Er så jeg noen ganger er misunnelig på at jeg bare har jobb som vikar-arbeider.

Det straffer seg å jobbe i Norge idag.

Tviler faktisk på noe du sier her... kanskje har du blitt lurt selv av denne personen som prøver å tegne ett ut av virkeligheten glansbilde hvordan det er å være uføretrygdet i Norge.

Det er absolutt IKKE slik...

Endret av Nasciboy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tviler faktisk på noe du sier her... kanskje har du blitt lurt selv av denne personen som prøver å tegne ett ut av virkeligheten glansbilde hvordan det er å være uføretrygdet i Norge.

Det er absolutt IKKE slik...

Sverger.... han er en god venn av meg, men synes det er rart at det er sånn. Er nok sånn overalt. Kjenner fler som har lignende situasjon. Jeg har jo vært hos ham i leiligheten på toppen av byen.

Før han ble trygda jobbet han og hadde en liten hybel leilighet.

Når han ble trygda så forandret alt seg.

Mange av dere er studenter, og har typ 90000 i lån og stipend, det er latterlig lite. Det værste du kan ha i norge er sosialstønad, og tilogmed DET er mye høyere enn studieøkonomi. Så det er synd på studenter. Er du student og ser en norsk narkoman som tigger, så vit at sannsyneligheten er stor for at det er mer synd på deg. :)

En som er trygdet, feks som min lillesøster som aldri har jobbet. 17000kr utbetalt i måneden. Hun er den rikeste i min familie tror jeg. Bor hos familien med sparekonto.

Min kamerat har faktisk jobbet en del, både i bedrift og resturang forskjellig.

De har begge noe som heter Ung Ufør, det gir de litt ekstra, samtidig har de rett på noe de kaller Bostøtte-Husbanken.

Flere jeg kjenner som er ung-ufør bor i Thailand som grever, de kan ikke bo der hele året. Men de lever jo som om de var millionærer, bygger hus med basseng etc..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Sverger.... han er en god venn av meg, men synes det er rart at det er sånn. Er nok sånn overalt. Kjenner fler som har lignende situasjon.

Mange av dere er studenter, og har typ 90000 i lån og stipend, det er latterlig lite. Det værste du kan ha i norge er sosialstønad, og tilogmed DET er mye høyere enn studieøkonomi.

En som er trygdet, feks som min lillesøster som aldri har jobbet. 17000kr utbetalt i måneden. Hun er den rikeste i min familie tror jeg. Bor hos familien med sparekonto.

Min kamerat har faktisk jobbet en del, både i bedrift og resturang forskjellig.

De har begge noe som heter Ung Ufør, det gir de litt ekstra, samtidig har de rett på noe de kaller Bostøtte-Husbanken.

Flere jeg kjenner som er ung-ufør bor i Thailand som grever, de kan ikke bo der hele året. Men de lever jo som om de var millionærer, bygger hus med basseng etc..

Jeg sverger!!!

Slik er det ikke... hva du tror bryr jeg meg ikke om!!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Så du mener man blir frisk av å lage seg en livsløgn ...

Det var et veldig dårlig råd, hvis man ønsker å være hjelpsom.

Det var bare et eksempel jeg så etter jeg var i militæret dvs et av NAVs amo kurs. Fungerte jo for ham.

Når det gjelder trådstarter så har han jo faktisk angst. Så han behøver ikke lyve. Trådstarter MÅ skaffe seg utdanning, ellers er det nok nesten bedre idag sånn arbeidslivet er å få Ung-Ufør.

Det er ikke mye penger iforhold å jobbe i butikk eller for Adecco.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Javel - det er sikkert vel og bra - men disse folka de gidde vel knapt å få med seg at navsystemet blir stadig mer treffsikker hva angår å knipe "snylterne", og da blir fallet å sammenligne med et gedigent mageplask, og da spiller det ingen rolle hvem sitt basseng det er. Har hørt om sånne typer, og de svever høyt helt til de blir golva, og da hører man ingenting mer fra sånne

:)

Lenke til kommentar

En venn faktisk.

En slik taper hadde ikke blitt min venn lenge hvis han hadde gjort slik - slodigle/snyltere holder jeg meg langt unna.

Kjent ham i mange år, og han er veldig snill og grei. Han har en psykisk lidelse kalt schisofreni, og den lidelsen gir ham rett til Ung-Ufør, og da er det sånn. Han er jo helt frisk når han bruker medisin, men staten vil heller at han skal være trygda.

Det er Staten som vil ha det sånn. Det er sef ikke hannes feil, de har jo sagt til ham at han skal være trygda.

Lenke til kommentar

Javel - det er sikkert vel og bra - men disse folka de gidde vel knapt å få med seg at navsystemet blir stadig mer treffsikker hva angår å knipe "snylterne", og da blir fallet å sammenligne med et gedigent mageplask, og da spiller det ingen rolle hvem sitt basseng det er. Har hørt om sånne typer, og de svever høyt helt til de blir golva, og da hører man ingenting mer fra sånne

:)

?

Hvordan kan du nekte en som er trygdet/syk å dra til Thailand? Er jo et fritt land. Det de prøver er jo å bruke de norske kronene best. I Thailand så er 17000 skal vi se... 89709,76 bath. Det er mye moro du kan gjøre i Thailand i måneden for dette.

Jetski, svømmebasseng, stor hage med svær mur rundt.

Lenke til kommentar

Du vet like lite som alle oss andre hva som er problemet hos ts - så derfor ser du vel at de fleste forsøker å bare gi konstruktive og hederlige råd og anbefalinger. Man bør ikke forsterke det svake i de som allerede ligger nede for telling, man forsøker å gjøre de mer oppegående - ikke sant?

Livet er ganske langt, har jeg oppdaget ... ;)

Jeg ser den. Jeg håper sef trådstarter får den hjelpen han trenger, at han kan utdanne seg osv, han kan jo ta hjemmeutdanning sånn som moren min tok feks.

Men før eller senere må han jo ut i en jobb, og dersom han ikke klarer det pga angst så er det best å stay trygda.

Lenke til kommentar

Googlet litt og maks uføretrygd er som jeg ser 66% av 6G, det vil si (85 245 kr x 6) x 66% som er 337 570 kr

337 570 kr er maksimalt beløp og uvanlig høyt!!

Å få støtte utenom uføretrygd er VANSKELIG!!

Å slette gjeld gjør de ikke men de kan hjelpe til med gjeldsforhandling!!

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Jeg sverger!!!

Slik er det ikke... hva du tror bryr jeg meg ikke om!!

Sånn er det i Norge idag. En kommunal leilighet kan ikke være dårlig vet du. Omsorgsboliger heter det. De må ha ekstra høy standar.

De som sliter er jo de som havner på sosialtrygd, enten fordi de er resurssvake eller fordi de faller mellom to stoler.

De som er trygda er det ikke noe synd på, er mer synd på minstepensjonister....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Googlet litt og maks uføretrygd er som jeg ser 66% av 6G, det vil si (85 245 kr x 6) x 66% som er 337 570 kr

337 570 kr er maksimalt beløp og uvanlig høyt!!

Å få støtte utenom uføretrygd er VANSKELIG!!

Å slette gjeld gjør de ikke men de kan hjelpe til med gjeldsforhandling!!

De slettet gjelden, det var kommunal gjeld. Sikkert et eller annet med hans lidelse å gjøre det også, han krasja bilen etc.

Det vanlige er vel det som søstera mi får dvs 17000 i måneden etter skatt, hun får vel det minste man kan få.

Kameraten min som HAR jobbet får faktisk mindre, men man da har krav på bostøtte 2000kr også fra noe som heter Husbanken. Altså blir det 200000 uansett, unntaket er de som får det jævlige at de er DELVIS UFØR, de må jobbe litt og kan faktisk komme ut mye dårligere.

200000 i året ca pluss minus er normalt for trygdede.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Solgte og tok pengene selv, fikk ny bil - det var altså sykdommen som gjorde det da?

De slettet studielånet hans også. Pga sykdommen ja.

Tror han får endel pga sykdommen. De ville gi han ny bil igjen, men han ville ikke ha det selv, da fikk han valget mellom El-sykkel, Scooter eller sykkel. Han valgte en sykkel. Ville ikke ha noe mer, men poenget er at DE prøvde å pushe på ham en NY BIL TIL eller en EL-sykkel til 20000kr.

Ikke skyld på ham, han bare tar imot det de gir ham.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg ser den. Jeg håper sef trådstarter får den hjelpen han trenger, at han kan utdanne seg osv, han kan jo ta hjemmeutdanning sånn som moren min tok feks.

Men før eller senere må han jo ut i en jobb, og dersom han ikke klarer det pga angst så er det best å stay trygda.

Jo lengre man isolerer seg og dyrker frykten og andre vanskelige følelser - jo verre blir situasjonen. Jeg mener å huske at når en sykemeldt eller arbeidsledig har vært bare 6 mnd borte fra vanlig normal og sosial aktiviteter, så er prognosen for "helbredelse" nærmere 30% - etter 8 mnd/90%, og etter et år, er det "umulig". Vi snakker om at det er veldig smart å sette nye landsmenn så fort som mulig inn i vanlig skole eller jobbaktivitet, og det har jeg med egen øyne sett at stemmer. Den samme regelen bør gjelde for oss vanlige nordmenn. Og at mange av oss kan ha psykiske problemer, kan være - men jeg tror at mye av denne "sykdommen" beror på at det er altfor lettvint å si; jeg er så lei meg og deprimert ... og oppføre seg som småbarn når "apparatet" vil hjelpe en ut i jobb. Mnage har mest vondt i viljen, rett og slett

Straks man tenker: "uførtrygd" - har man egentlig også sagt: jeg vil ikke jobbe, eller jeg vil ikke bli "frisk"

Lenke til kommentar

De slettet gjelden, det var kommunal gjeld. Sikkert et eller annet med hans lidelse å gjøre det også, han krasja bilen etc.

Det vanlige er vel det som søstera mi får dvs 17000 i måneden etter skatt, hun får vel det minste man kan få.

Kameraten min som HAR jobbet får faktisk mindre, men man har krav på bostøtte 2000kr også fra noe som heter Husbanken.

200000 i året ca pluss minus er normalt for trygdede.

Tull, tull, tull!

Vet ikke om du prøver å lure oss eller om du selv er lurt men slik er det ikke!

Lenke til kommentar

Tull, tull, tull!

Vet ikke om du prøver å lure oss eller om du selv er lurt men slik er det ikke!

Kjære deg, det er realiteten. Jeg kjenner fler som er trygdet. Jeg kjenner da min egen lillesøster, hun er utviklingshemmet og leverer post til Dagsenteret, men det gjør hun bare når hun vil.

200000kr i året og gunstige lån er det man som trygdet får, man må ikke forveksle minstepensjon og sosialstønad med Ung-Ufør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...