Gå til innhold

Ny radiator til Waterchill

Anbefalte innlegg

Synes jeg har litt høye temperaturer med waterchill og skal derfor bytte ut radiatoren med en som har plass til to 120mm's vifter. Noen forslag? Har ikke lyst å betale mer enn høyst nødvendig.

Har kikket litt på hayden giant radiatoren som er på tilbud hos microplex, er denne noe bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du vil ikke faa noe mer enn noen faa grader lavere temperatur med en ekstra radiator. jeg koblet paa en EVO 360 med 3 120mm titan vifter. temperaturen ble ikke mye mindre.

det du heller kan gjoere i stedet for, hvis du ikke allerede har gjort det, er aa fjerne fjoeringene under kjoeleblokken slik at den faar bedre kontakt. det hjalp min temperatur betraktelig mer enn og legge til en ekstra radiator.

ps: Waterchill radiatoren er god. den holder saa lenge du bare har cpu koblet til.

(beklager det vanskelige spraaket. sitter i Hull, England for oeyeblikket.)

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å bytte ut radiatoren, ikke ha to, men det bli vel omtrent det samme. Får gpu-kjøleblokk i morgen og skal kanskje kjøpe NB-vannblokk, da vil vel en bedre radiator utgjøre en forskjell?

Å ta av fjæringene under kjøleblokken hørtes veldig spennende ut. Er det veldig lett å knuse core hvis man gjør det? Skrudde du hardt igjen?

Hva var temp. dine før og etter?

Lenke til kommentar
Da spørs det om jeg går til innkjøp av radiator. Kanskje når jeg kjøper NB-kjøler.

Forresten: Er det normalt å ha veldig høye load-temperaturer i forhold til idle? Load-tempen min ligger 10-13 grader over idle...

Ja og nei. Normalt er det, men det kommer an på hvilket system man bruker.

Med ditt oppsett så burde det nok være ok, men det tyder litt på at du ikke helt har en overkill radiator :)

Lenke til kommentar
Da spørs det om jeg går til innkjøp av radiator. Kanskje når jeg kjøper NB-kjøler.

Forresten: Er det normalt å ha veldig høye load-temperaturer i forhold til idle? Load-tempen min ligger 10-13 grader over idle...

Ja og nei. Normalt er det, men det kommer an på hvilket system man bruker.

Med ditt oppsett så burde det nok være ok, men det tyder litt på at du ikke helt har en overkill radiator :)

Det kan vel også bety at vanngjennomstrømningen i systemet ikke er den beste? Altså at det tar lang tid før nytt avkjølt vann kommer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...