Gå til innhold

EverQuest Next byr på ødeleggbare miljøer (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som kan være litt kult er at det er full støtte for multiclassing, det vil så at spillerene kan mikse og trikse med klassene som de vil. Plukke skills fra hver og en og sette de sammen til en egen klasse.

 

Hver skill har en kostnad, dette vil være med på å begrense hvor mange kraftige skills man kan ha på en egen definert klasse.

 

I tillegg plukker de litt inspirasjon fra GW2 når det gjelder våpenskills.

Det er egentlig ekstremt mye mer informasjon ute enn det som er tilgjengelig i denne lille artikkelen, men mye av det er spredt rundt siden SoE slapp en god bit av det i de forskjellige "panelene" de hadde iløpet av helgen.

 

EQNexus har mye av det samlet på forumet.

 

Småplukk:

 

Det heter Everquest Next Landmark. (Kan være greit å få med så folk ikke tror det er noe som henger sammen med Everquest (som er "EQ1")

Lenke til kommentar

Ser jo greit ut dette, men det er jo som alltid alt for tidlig å si noe om. Everquest er en fin serie det, så kan jo håpe at det blir bra. Konseptene høres jo riktig flotte ut, men det handler jo om hvordan dette blir utført i praksis.

Men SOE har ikke noen gullstjerne i min bok, så forholder meg skeptisk foreløpig. Jeg er en gammel SWG spiller, og med tanke på hvordan SOE/Smedley slaktet det spillet der så må jeg nesten forholde meg noe pessimistisk.

 

SW:TOR sitter også ferskt i minnet, med nydelige videoer, og masse flotte konsepter. Spillet ble jo en flopp uten like, og av god grunn. Det var jo i utgangspunktet en fin singleplayer opplevelse, men det ble nesten med det.

 

 

Lenke til kommentar

Gleder meg noe sykt til Pathfinder Online som har Ryan Dancey på teamet, men hvis det blir en flopp så har jeg iallefall nå everquest next å se frem til. Bra at fokuset har gått fra wow theme park mmo til eve inspirert sandbox mmo. Skulle likt å sett et helt nytt ultima online også, gode minner.

 

Håper bare jeg får tid til å spille de, og at de ikke blir en flopp.

Lenke til kommentar

Håper dette blir bra!

 

Det eneste jeg ikke kan skjønne hvordan de skal få til er det at ting er ødeleggbart.

Om alt er på en server, så vil alt som er av content bli funnet og utforsket lenge før 99.9% av oss rekker og gjøre det selv.

Hele morroa er jo borte om man finner et åpent hull i bakken som en annen player har laget, hvor man da får content servert på sølvfat av han som var der først.

 

Det må være en slags phasing greie? Men det gjør det jo også umulig å møte andre folk, da din "verden" helt garantert har/mangler ting andre players har ødelagt/ ikke har ødelagt enda.

 

Det hadde fungert smertefritt som singleplayer, eller multiplayer med egne servere, men jeg fatter ikke hvordan de skal få de til (på en brukbar måte) i et MMO.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Håper dette blir bra!Det eneste jeg ikke kan skjønne hvordan de skal få til er det at ting er ødeleggbart.Om alt er på en server, så vil alt som er av content bli funnet og utforsket lenge før 99.9% av oss rekker og gjøre det selv.Hele morroa er jo borte om man finner et åpent hull i bakken som en annen player har laget, hvor man da får content servert på sølvfat av han som var der først.Det må være en slags phasing greie? Men det gjør det jo også umulig å møte andre folk, da din "verden" helt garantert har/mangler ting andre players har ødelagt/ ikke har ødelagt enda.Det hadde fungert smertefritt som singleplayer, eller multiplayer med egne servere, men jeg fatter ikke hvordan de skal få de til (på en brukbar måte) i et MMO.

 

Alt/deler av det som er under bakken vil være procedural generated, det vil si at det vil være random hvordan huler og andre ting er utformet.

 

De nevnte at de kan bruke feks jordskjelv for å sørge for at innhold i spillet holder interessen til spillerene oppe. Ting spillerene gjør kan feks sette igang et jordskjelv som rett og slett fjerner et helt hulesystem og genererer et nytt, eller kanskje blottlegger en ukjent by..

 

De har også en funksjon som de kaller "Rallying Call" som de sammenligner med public quests fra andre spill. Forskjellen er at dette er serverwide og mer omfattende. Det vil være en annen måte i frigjøre nytt innhold i spillet på.

Det spekuleres i om dette også vil gjelde expansion packs men det vil nok tiden vise.

 

Verdenen vil regenerere seg. De har eksperimentert med det i utviklingen og der er det satt til 5 minutter.

De sa også det at det kommer til å avhenge av hvor mange spillere som er i området.

 

Dette er noe som garantert er under utvikling , som resten av spillet, så jeg ville ikke hengt meg for mye opp i akkurat det med de 5 minuttene.

 

Når det gjelder ødeleggelse har de også sagt at noen ting kun kan ødelegges av spesifikt utstyr. Dette kan feks være at en palisade kun kan ødelegges av feks en katapult.

De nevnte også at noen ting ikke kan ødelegges i det hele tatt, jeg tenker selv at dette kan feks gjelde område rundt en raidboss etc.

Dette for å i det hele tatt kunne ha risk vs reward system.

 

Det er tonnevis med informasjon på youtube angående spillet for de som er interesserte (Anbefaler bla. Q&A videoene) og de har lovt på tro og ære at det skal komme jevnlig info framover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...