Gå til innhold

Kjøpe RC bil, Nitro?

B.Jarne

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Tamyia Twin Detonator som er blitt 4-5 år gammel. Veldig slitt men fortsatt brukbar. Derfor tenkte jeg å kjøpe meg en ny bil. Og nå en som går på Nitro. Tenkte i hovedsak å kjøpe HPI Ford Rally WR8 3.0 - RTR.

Noen som har erfaring med denne bilen, eller liknende bil?

På hjemmesiden til bilen anbefaler de dette; Rechargeable Receiver Pack. Dette brukes til servo?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilen du linker til er en rallybil, dvs at dersom du har tenkt å kjøre på grustak og der det er litt større steiner ville denne få litt problemer.

Gress, løsgrus og asfalt er midt i blinken for denne bilen, samme med vinterføre såklart!

Min forrige nitrobil hadde jeg samme motor som den du linker til, og den motoren er det virkelig krefter i.

Ja, batteriet brukes til gass, og styreservo på bilen :)

Lenke til kommentar

Bilen du linker til er en rallybil, dvs at dersom du har tenkt å kjøre på grustak og der det er litt større steiner ville denne få litt problemer.

Gress, løsgrus og asfalt er midt i blinken for denne bilen, samme med vinterføre såklart!

Min forrige nitrobil hadde jeg samme motor som den du linker til, og den motoren er det virkelig krefter i.

Ja, batteriet brukes til gass, og styreservo på bilen :)

Hvordan er det med bensinforbruk? Nitro fuel er jo ganske dyrt...

Lenke til kommentar

Nitro forbruket på bilen avhenger av flere forskjellige ting,blant annet hvordan motoren er tunet, størrelsen på motor og hvilken type bil,

Det har jo selvfølgelig også mye å si hvordan du kjører bilen, skal den bare kjøres litt på moro, eller om den skal rase topphastighet hele tiden.

Du kan regne med +/- 10 minutter pr tank :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...