Gå til innhold

Går ann å koble denne subwooferen til onkyo TX-NR717

Anbefalte innlegg

Hei

Var litt usikker hvor skulle dette ? står ! under høytallere eller hjemmekino ?

Valgte til slutt den siste.

Har fra før en sånn

Altec Lansing MX5021-THX 2.1 Speaker System

denne er primært en pc hløytallere , men som jeg husker så kan også muligens kobles til andre anlegg ? TV, PS3 ...

Jeg har en onkyo TX_NR717 som jeg nylig kjøpte :litt usikker eller faktisk redd for å koble suben til forsterkern , kan ødelge den ? vet ikke! hvis ikke volt og sånne ting passer med okyoen

Her er mer info. om dette suben:

link:

http://www.slcentral...ystem/page2.php

Noen som vet om det går ann å koble suben til min oonkyo

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den har linjeinngang så kan du koble den til - det er ikke noen volt-forskjeller e.l. å ta hensyn til der.

Om du får brukt den som ren subwoofer kommer an på hvordan dette er koblet sammen. - Hat subwooferen innebygget forsterker som også videresender signalet til satelittene skulle det gå fint.

Lenke til kommentar

Alltså, ser ikke helt vitsen. Du kjøpte deg en relativt grei forsterker, også skal du koble de høyttaleren til den

Du kan koble til sub out med en RCA- MINIJACK kabel.

Kobla selv subben til z-5500 (tangband) og det spiller jo grei, men er jallaløsning.

Lenke til kommentar

Takk for svar,

Jeg bruker faktisk audio pro avanto 5.1 men den mangler THX derfor tenkte jeg å koble suben fra altec lansing som er fantastisk på dette . har ikke tenkt å koble de to sattelitenene til suben .

Subeb har innbyggetr forsterker og må ha egen strøm i tillegg. Den har kun en RCA- linje , som adio inn og ut men tror ikke det går ann å koble den til onkyo med en subwoofer kabel og en minijack passer ikke på onkyo sin subwoofer inngang som er 2 stk, ' det er det som er problemet ?

Den suben er i utgangspunktet en PC HØYTALLER men jeg leste en gang at det kan være mulig å koble den ( både suben og de 2 små) til andre anlegg som tv, ps3 og ... Så tenkte jeg at det kanskje også går med onkyo ?

Lenke til kommentar

Subene i ett 2.1 system vil ikke funke mot normale forsterkere, da suben henter signalene sine ut av stereo signalet, og ikke ett dedikert LFE signal som sendes på sub utgangen på forsterkeren. Da må man koble til stereo utgangene på forstereken hvis man har dette.

Ikke tenk på at Audio Pro ene ikke har THX merket. THX er kun der for de produsentene som ønsker å betale for det, og THX sier kun at de greier en viss ting. Det er ikke noe annet enn ett lure merke for billig utstyr når produsenten er villig til å betale for det. Mange produsenter gidder ikke legge den kostnaden over på forbrukeren, selv om utstyret funker.

Bruk Audio Pro greiene, men still de inn riktig i forsterkeren.

Mulig du kan bruke PC høyttalerene som frontene, da mange av de dyrere PC høyttalerene kan spille mye bedre med skikkelig forsterkere, enn hva de kan med den søpla som oftest er med i PC anleggene. Testet selv min gamle Logitech Z-5500 på en hjemmekino forsterker til 17.000,-. Og de spilte da mange ganger bedre enn med Logitech forsterkerene.

Lenke til kommentar

Subene i ett 2.1 system vil ikke funke mot normale forsterkere, da suben henter signalene sine ut av stereo signalet, og ikke ett dedikert LFE signal som sendes på sub utgangen på forsterkeren. Da må man koble til stereo utgangene på forstereken hvis man har dette.

LFE signalet er jo også et helt vanlig linje/stereo-signal, bortsett fra at det bare inneholder de lave frekvensene, og sender samme signal på begge kanaler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...