Gjest Slettet-yzWgwc Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Heisann! jeg hadde tenkt jeg skulle oppgradere systemet mitt til noe litt mer LAN vennelig, ikke at jeg driver mye med det lengre med det er kurrant å kunne ta den med enkelt til en kompis osv, derfor hadde jeg tenkt å prøve meg med mini-itx. I dag har jeg følgende; MSI Z77 MPower Intel® Core i5-3570K Processor CM Storm Stryker Gaming Big Tower Corsair AX 750W PSU Gigabyte GeForce GTX 660 2GB PhysX CUDA Kingston HyperX 3K SSD 120GB 2.5" Patriot Viper 2x4 GB DDR3 2133MHz ram NZXT Kraken X40 All-in-One 140mm Kjøler Jeg har sett meg ut følgende; ASUS Z87I-PRO, Socket-1150 mini-ITX Intel Core i5-4670K Processor Socket-LGA1150 BitFenix Prodigy jeg har fra mitt gamle system en del ting jeg gjerne kunne tenkt meg å bruke; Corsair AX 750W PSU 80 plus gold Kingston HyperX 3K SSD 120GB 2.5" NZXT Kraken X40 All-in-One 140mm Kjøler Gigabyte GeForce GTX 660 2GB PhysX CUDA Patriot Viper 2x4 GB DDR3 2133MHz ram Noctua vifter og et par 3TB disker hva tror dere om denne kombinasjonen? jeg har egentlig et veldig strengt budsjett som er prisen på hovedkortet og prosessoren, men jeg hadde tenkt å fleske til med et par sleava kabler til strømforsyninga fra Kustom PC UK sammen med like sata kabler bare for å få det til å se sjef ut. jeg har lest meg opp til at den typen skjermkort jeg har ikke er optimalt i dette kabinettet, og at jeg heller burde hatt sånn kort som slipper lufta ut på baksiden av kabinettet, men det har jeg ikke råd til enda Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Det blir nok en bra PC. Er det kjøleren på skjermkortet du tenker på når du sier "ikke optimalt i dette kabinettet..."? Det går fint å bruke blower style kjølere (Gigabyte bruker kun den de kaller "windforce"), MEN da må du sette viftene på vannkjølingen til å ta ut luft. Eller så må du montere den i fronten, og da får du ikke plass til HDDene dine. Viftekonfigurasjonen din burde være slim at de i fornt tar inn luft, i tillegg til luften som skjermkortet drar inn, og viftene i topp og bak tar ut luft. Men å oppgradere til Haswell når du has Ivy Bridge er ikke veldig mye vits ytelses messig. Det du heller skulle ha gjort er å kjøpe ett 1155 mITX hovedkort, og kanskje sett om du har råd til et GTX 760. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Ja var det jeg tenkte på, leste en plass at det ødela veldig for luftmønsteret i kabinettet, men da er jeg på trygg grunn der hvis jeg gjør som jeg hadde tenkt, å dra luft ut med radiatoren bak. åja, det viste jeg faktisk ikke! godt du sa fra, for jeg gikk nemlig VELDIG lenge å sikla på P8Z77-I DELUXE, for da trenger jeg ikke ny prosessor, men så den var ute av komplett sitt sortiment.. vil du da heller anbefale å holde meg til ivy bride og gå for P8Z77-I DELUXE hovedkortet i stede? så kanskje jeg kan kjøpe et GTX 760, som jeg også forøvrig har sikla på lenge Lenke til kommentar
fflex Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Hadde aldri vurdert å gå fra i5-3570k til i5-4670k, ytelsen er tilnærmet identisk. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Ja, kjøp heller z77p9-i delux. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Kan du linke til det Heika? Finner ikke noe som heter det jeg.. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 http://www.dustinhome.no/product/5010627059/asus-p8z77-i-deluxe-z77-s-1155-mini-itx/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Ja det der fant jeg, men ikke det som han sikta til men takker! Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Bare gå på prisjakt.no og søk på asus p8z77-i delux Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 ja du skrev z77p9-i delux skjønner du så da var det ikke rart jeg ikke fant noe Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 ja du skrev z77p9-i delux skjønner du så da var det ikke rart jeg ikke fant noe Ops, my bad. Slikt som skjer når man skriver touch. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 ja, da har jeg bestilt p8z77-i delux og BitFenix Prodigy! så får vi se hvordan det blir takker for hjelpa! Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Kos deg med drittkabinettet, bruker det selv i min LAN rigg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 hvorfor er det dritt ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå