Groffse Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Hei! Jeg har, som mange andre, hørt og prøvd å tjene penger på såkalte "paid to click"-sider. Det er relativt dårlig betalt når du må dele fingeren din i 100 deler for å kunne telle opp hvor mye penger du har tjent på en dag. Derfor har jeg tenkt litt på å starte min egen nettside, og tenkte jeg kunne lufte ideen min. Utgifter: - GEN4 Script: 89 $ - Domene: 20 $ hvert år - Hosting: 25 $ hver måned - Paypal: 5 $ hver måned (samt prosenter av fortjeneste) - Eget Design: 100 $ - Reklame på andre nettsider: 400 $ - Reklame på egen nettside: 250 $ Disse utgiftene vil såklart variere, men det er en pekepinn. Reklameutgiftene er kalkulert ut etter 2 ptc-sider sine priser. For 400 $ får en ca 60000 klikk. Bortimot unike. Angående design har jeg virkelig ikke peiling, men har sett flere som tilbyr å dekorere en nettside for 100 $. Kvaliteten vet jeg ikke noe om. Inntekter: - Salg av abonnementer (bronse, sølv, gull osv.) - Lotterier (følger med i GEN4 scriptet) - Reklame (ptc, ptv, ptsu, bannere und zu weiter) Hovedinntekten ligger i reklame slaget. La oss si at vi tar 100 $ for 5.000 klikk. Det vil si at hvert klikk koster 0.02 $. Brukeren for kreditert 0.01 $ for hvert klikk. Da er 50 $ tjent. I starten tenker jeg å la kjøp av klikk være ekstremt billig for å få flere til å kjøpe reklame. F.eks. ved å la 100 $ gir 9.000 klikk. Det samme gjelder "paid to sign up", og "paid to video". Andre inntekte er jackpot-spill som er integrert i scriptet, bannere og tredjeparts annonser som adfly. En kan også bruke egen reklame for å skaffe seg "referals" for andre ptc-sider o.l. Utgiftene for de to første månedene vil være ca: 1. Måned: 889 $ 2. måned: 30 $ Dette her er bare tanker jeg har gått og hatt i hodet. Det er sikkert masse jeg ikke har tenkt på, og ikke vet om. Tror du det er mulig å lage fortjeneste ut av det her, eller er det skivebom deluxe? Mvh Håkon Lenke til kommentar
Groffse Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 På det juridiskeplanet så vet jeg ikke hvor dette står. Trodde det kunne være lovlig, men jeg vet altså ikke. Om det skulle vise seg å være helt umulig finnes det en del uortodokse metoder, men det er en annen sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå