Gå til innhold

Erfaringer med TP-Link TL-WR1043ND

eiik

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen her som har erfaringer med TP-Link TL-WR1043ND?

Hvordan er signalstyrken/rekkevidden? Tror dere den rekker 25 m gjennom et par trevegger?

Fungerer den bra med OpenWrt? Og hvilken versjon bør jeg kjøre?

Var det ellers noe bra/dårlig med den?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ruteren er bra, og har bra signal. 25 meter og et par vegger høres mye ut hvis du vil ha telefoner på nettet, med laptop kan det gå bra. Vurder å plassere ruteren litt bedre, du har neppe et femti meter langt hus. Eventuelt bruk flere rutere.

Tp-link har kommet med.en del nye rutere som er gode alternativer, ta gjerne en titt. Jeg har forøvrig fortsatt firmwaren jeg bygget til den :-)

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med min, og den kjører stock firmware.

Kjørte DD-WRT ei stund, men fikk den ikke helt som jeg ville..

Endte derfor opp med innkjøp av et par switcher i tillegg (kjører både nett og tv i samme kabel her).

Men sånn ellers har den fungert greit,får bra hastighet mot altibox 25/25 linje (hadde 40/40, og det fugerte også fint).

Routeren står inne på teknisk rom i kjelleren i et hus (vi bor i samme etasje), og den dekker hele leiligheten vår med bra signal styrke (ca 70kvm), og jeg får også svakt signal om jeg sitter i bilen når den er parkert i gårdsplassen, denne tilsvarer 1 etg på andre sida av huset.

Hus eier har også bra signaler i 1 etg, men 2 etg har jeg ikke spurt han om, men ut fra antallet enheter tilkobet, så vil jeg tro det funker brukbart der også ;)

Lenke til kommentar

Har dere noen andre anbefalinger til router da?

Jeg ønsker å ha en router som er støttet av OpenWrt for å kunne ha større kontroll over routeren.

Den må også ha minst 4 Gigabitporter og støtte 802.11n

Prismessig er det greit opp til 600-700 kr.

Lenke til kommentar

TP-Link TL-WDR3600 så god ut. Tror jeg kjøper den da. Hvordan er rekkevidden på den?

Og hvilken trådløs nettverksadapter vil dere anbefale? Har sett på TP-Link TL-WDN3200 og den virker grei. Har noen erfaringer med denne?

Lenke til kommentar

Rekkevidden er på nivå med WR1043ND. Har ikke sett på dongle, men alt jeg har virker flott så nær som en broadcom basert laptop som jeg fikk av jobben. Der virker trådløs g flott, men n er ustabil. Alt jeg har testet av Atheros og Intel basert funker flott.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...