Gå til innhold

Ingeniørstudent trenger NY BÆRBAR.

foffob

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nå funnet ut at jeg må krype til korset og spørre litt om hjelp. Ser at det er utrulig mange her inne som kan sakene sine, og jeg er utrolig takknemmelig for den hjelpen, rådene og tipsene jeg kan få!

BUDSJETT: Opp til 8500.

Saken er den: Min gamle laptop sluttet å fungere, etter tre flotte år. Jeg er derfor avhengig av å finne meg en ny laptop/Ultrabook som jeg kan bruke i studiet mitt, som da krever blant annet 3D-tegning og Autocad. I tillegg spiller jeg bittelitt, men da som regel bare FM og andre lite krevende spill. Hadde dog vært fint om den tålte nyere spill på lave innstillinger. Skal skrive bacheloroppgave til våren, så det er viktig at jeg har en maskin som jeg ikke irriterer meg over når jeg tegner/designer i 3D-programmene.

Kommer også til å bruke den til å streame fotball (ala TV2 Sumo), streame film (Netflix, HBO etc.) og da koble den opp mot tv'en.

Andre krav: Fint design, forholdsvis lett, 13-14", lite støy (hater å sitte på lesesal med en hårføner), god touchpad, grei batterilevetid.

Touchskjerm er absolutt ikke nødvendig, men er et pluss. Og er det veldig anbefalt å vente til Haswell kommer for fult? Haster med å kjøpe, dessverre.

Noen der ute med noen tips? Setter pris på både gode og dårlige forslag! Godteri til den som gir det beste tipset.

Endret av foffob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=777694

Noe slikt? Denne er på tilbud for tiden. Finnes også i touch utgave som heter NP740U3E - dessverre ikke på tilbud.

*Lett og pen

*HDMI siden du ønsker å koble den til TV.

*Lavt støynivå ved moderat bruk.

*Takler noe spilling på lave instillinger siden den har dedikert grafikk.

De to du nevner har jeg faktisk sett på en del! Har dog vært litt usikker på om de takler tegne-programmene uten problemer, noen som vet/har erfaring med det?

Lenke til kommentar

Tja, får vel skrive her siden den andre ble stengt.

Det er denne modellen jeg har, dog noe oppdatert ser det ut som: http://www.dustinhome.no/product/5010675747/asus-n56vz-ci7-2-4-8gb-750-8gb-ssd-gt650m-fhd-15-6-w8-subwoofer/?utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=1007

Jeg er som sagt veldig fornøyd med min. Det er tre andre i klassen som har den samme og jeg har ikke hørt noe negativt fra dem heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes denne i 13"-utgave? Ser den veier 2,7kg, er dette noe du tenker på til daglig?

Har du tilgang til ekstern skjerm når du skal tegne da? Jeg tror ikke du får den i 13" nei, men jeg syns 15" noen ganger er for lite når jeg tegner. Den ligger i sekken de dagene jeg bruker den på skolen ja. Ser ikke på vekten som noe problem, ekstra trening :)

Lenke til kommentar

Har du tilgang til ekstern skjerm når du skal tegne da? Jeg tror ikke du får den i 13" nei, men jeg syns 15" noen ganger er for lite når jeg tegner.

Godt poeng, og en problemstilling jeg ikke har tatt stilling til. Har aldri vært noe problem for meg, ettersom min forige pc var et beist av en laptop, på 17".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...