foffob Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Hei. Har nå funnet ut at jeg må krype til korset og spørre litt om hjelp. Ser at det er utrulig mange her inne som kan sakene sine, og jeg er utrolig takknemmelig for den hjelpen, rådene og tipsene jeg kan få! BUDSJETT: Opp til 8500. Saken er den: Min gamle laptop sluttet å fungere, etter tre flotte år. Jeg er derfor avhengig av å finne meg en ny laptop/Ultrabook som jeg kan bruke i studiet mitt, som da krever blant annet 3D-tegning og Autocad. I tillegg spiller jeg bittelitt, men da som regel bare FM og andre lite krevende spill. Hadde dog vært fint om den tålte nyere spill på lave innstillinger. Skal skrive bacheloroppgave til våren, så det er viktig at jeg har en maskin som jeg ikke irriterer meg over når jeg tegner/designer i 3D-programmene. Kommer også til å bruke den til å streame fotball (ala TV2 Sumo), streame film (Netflix, HBO etc.) og da koble den opp mot tv'en. Andre krav: Fint design, forholdsvis lett, 13-14", lite støy (hater å sitte på lesesal med en hårføner), god touchpad, grei batterilevetid. Touchskjerm er absolutt ikke nødvendig, men er et pluss. Noen der ute med noen tips? Setter pris på både gode og dårlige forslag! Godteri til den som gir det beste tipset. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Jeg kan gi deg et tips og det er å styre klar av HP! De er alt du ikke er ute etter, men kan se brukbar ut i starten Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Jeg kjøpte en Asus N56VZ da vi skulle tegne i NX på studiet mitt, skal bruke den til autocad nå til høsten. Dro tegneprogrammet uten problemer, Autocad har jeg ikke prøvd enda men regner med at det skal gå bra. Må si meg veldig fornøyd med min. Den drar spill helt greit og støyer lite under belastning. Batteriet er kanskje ikke noe å hoppe i taket for, men så har jeg tilgang til strøm de fleste stedene jeg bruker den. Har også satt i en SSD disk og mer minne, noe jeg vil anbefale deg å gjøre uansett hvilken maskin du kjøper. 1 Lenke til kommentar
foffob Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Er det en ting som er sikkert, så er det at jeg skal styre unna HP! Har også forholdsvis dårlig erfaring med Acer. ASUS, Samsung og Sony (VAIO) er de jeg har fått mest øynene opp for hittil. De Multicom-pc'ene liker jeg ikke designet på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Fortsettes her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1529762&hl=&fromsearch=1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg