TheNarsissist Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Hei, starter på vg3 nå og skal ha s2. Hadde s1 dette året og fikk 2... Året før hadde jeg P og fikk fem. Fordi jeg helt har forandret karriereplaner vurderer jeg å droppe s2 nå og heller ta 2P som privatist. Da vil det se sånn ut. Vg2 2P Kjemi 1 It1 Økonomistyring 1 (Denne skal byttes ut med biologi 1 som tas opp før jul) Vg3 Kjemi 2 Biologi 2 Og her er problemet, man må vel ha tre programfag tredje året hvor to er med fordypning fra vg2 (Her blir det da kjemi 2 og biologi 2) Kan jeg da "flytte" økonomistyringen Vg2 til vg3 på vitnemålet så det ser sånn her ut? Vg2 2P Kjemi 1 Biologi 1 It 1 Vg3 Kjemi 2 Biologi 2 Økonomistyring 1 Vil dette bli et gyldig vitnemål? Lenke til kommentar
Nux Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Om det blir gyldig vet jeg ikke noe om, men hva fikk du i T? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Hadde ikke T, hadde P og fikk fem. Med minimal innsats. Lenke til kommentar
Bruker-308370 Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Jeg tror det er i orden. Det finnes jo flere skoler som blant annet tilbyr internasjonal engelsk i vg3. Det er jo hvertfall en helt lik situasjon. Jeg ville snakket med rådgiver på skolen din for sikkerhetsskyld. Siden du tar biologi 1 til høsten kan det hende de er litt strenge på å la deg "slippe" et programfag i vg3. Uansett så vil det gi et gyldig vitnemål da det oppfyller timetallet. Jeg tenker å gjøre noe liknende, så gjerne oppdater her når du vet litt mer. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Spiller vel ingen rolle når faget ble tatt (VG2, VG3), så lenge du har nok fag og timer totalt. Lenke til kommentar
Bodø/Glimt Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Så lenge du har antall timer (nok programfag) og antall fordypinger krevd så er ting ok med tanke på vitnemålet. Spørsmålet er derimot om skolen tillater at du har "for lite timer" på vg3 med undervisning - altså om det er greit at du ikke lengre blir fulltidsstudent. Jeg var nemlig i en lignende sitausjon, og i samtale med rektor fikk jeg beskjed om at de egentlig ikke hadde lov til (iht rettningslinjer) å la meg bli deltidsstudent og ta siste programfag som privatist, men da jeg var såpass flink og strukturert så skulle jeg få lov alikavel da de ønsket meg alt godt. Jeg hadde følgende situasjon: VG2: R1 + R2 (Ja, tok begge på VG2) FY1 KJ1 Internasjonal Engelsk VG3: Fysikk 2 (for realfagsfordyping) Samfunnsfaglig Engelsk Entrepenørskap og Bedriftsutvikling 2 Da jeg syntes FY2 var såpass vanskelig og jeg så at 5-ern gled unna, fikk jeg slutta i FY2 og tatt Entrepenørskap og Bedriftsutvikling 1 som privatist i stedet (noe som gidde meg samfunnsfaglig fordypning). Hør med skolen du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå