Gå til innhold

Tips til kjøp av TV

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny tv.

Mine behov

-Pris 5000-8000

-LCD

-46 "

-Ser mest Vanlig tv sendinger+litt film

Nå ser jeg at de fleste TV-ene på markedet er smart-tver. Men hvor bra er egentlig disse smart funksjonene?

Jeg liker å se dokumentarer på youtube og det kunne vært gøy å spille av disse på TVen. Men jeg har hørt at internetthastigheten må være ganske høy for at dette blir bra?

Kunne også tenkt meg å spille av filmer jeg har på ekstern harddisk på TVen.

Det viktigste er jo selvsagt bildekvaliteten på TVen.

Er så mange tver der ute og det er vanskelig å velge.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreslår denne, Samsungs 6-serie kr 6995 - fåes på komplett til 10 000 og hos Lefdal til 7 000.

http://www.prisjakt....risid=165343407

Kjøpte selv 6-serie i 2010, men finleste ikke spesifikasjoner og fikk en uten ARC, så må ha en optisk kabel fra receiver til TV. Optisk kabel tåler lite og "brekker" fort. Det er i hvertfall 3 forskjellig Serie 6.

Smart-TV, 4x HDMI, 3x USB, WiFI og LAN. Du kan se på youtube-video og surfe på nettet.

Aldri hatt problem med nett for youtube og har 12/5.(Tror nok dette kommer mer an på hastighet mellom router og TV.

Om du vil ha smart-TV eller ei, er litt opp til deg selv.

Jeg tenker at det er greit å komme med et forslag, så er det sikkert noen som er uenig og da ruller ballen,

Edit:glemte link og oppdatert litt samtidig med at jeg la inn link.

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Foreslår denne, Samsungs 6-serie kr 6995 - fåes på komplett til 10 000 og hos Lefdal til 7 000.

http://www.prisjakt....risid=165343407

Kjøpte selv 6-serie i 2010, men finleste ikke spesifikasjoner og fikk en uten ARC, så må ha en optisk kabel fra receiver til TV. Optisk kabel tåler lite og "brekker" fort. Det er i hvertfall 3 forskjellig Serie 6.

Smart-TV, 4x HDMI, 3x USB, WiFI og LAN. Du kan se på youtube-video og surfe på nettet.

Aldri hatt problem med nett for youtube og har 12/5.(Tror nok dette kommer mer an på hastighet mellom router og TV.

Om du vil ha smart-TV eller ei, er litt opp til deg selv.

Jeg tenker at det er greit å komme med et forslag, så er det sikkert noen som er uenig og da ruller ballen,

Edit:glemte link og oppdatert litt samtidig med at jeg la inn link.

Takk for tips. Tven ser bra ut. Men bør jeg velge plasma eller LED? har hørt at plasma bruker mye strøm. Er det såpass mye at man merker det på strømregningen?

Fordeler ulemper plasma/LED?

Takk

Lenke til kommentar

Vet ikke så mye om forskjell plasma og LED, kun ting jeg har hørt eller lest.

Dette med strømforbruk er visst blitt bedre, men muligens fortsatt noe forskjell

Enkelt sagt plasma hvis du kun ser film (antakelig bør det samtidig være litt mørkt rom)

Ser ut som du må opp i 50" for plasma, billigste fant jeg til 3990 på mpx.no, jeg vet ikke noe om TVen, men den var billig :-)

(var en på pixmania, men der ville jeg ikke handlet selv)

http://www.prisjakt....risid=176574367

Plasma

+ Bedre svart

+ Mer mettede farger

+ Ikke treghet i bildet (kan visst være ved billig LED)

- Kan få innbrenning ved samme bildet vist mange ganger eller over en periode

- Muligens noe høyere strømforbruk

LED

Mer lyssterk, bedre i rom som er lyst, mye vinduer

Ingen fare for innbrenning

Sikker smart å sjekke litt i butikker

En ting med TVen jeg linka til ser ut til at den både har dekoder for antenne, satelitt og kabel.

Det gjør at du kan bruke kort og slipper ekstern dekoder. Samtidig hvis du bytter fra kabel til parabol f eks så har du fortsatt dekoder innebygget.

Edit så på mpx.no i spesifikasjoner

LG 50" Plasma forbruk 128 W, årsforbruk 187 kWh - LG 50" LED forbr 71 W, årsforbruk 124 kWh

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...