Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Traff front skiltet med hengerfestet mitt. Det er dekket av gummi. Så var ingen skade, selv om det dunket godt. Sjekket nøye og så ingen skader. Så bare dro. Burde jeg sagt i fra? kan fortsatt gjøre det. Men vil ikke bli lurt ti lå betale relakkering av bilen heller. Som sagt, ingen skade. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Neh, Om det ikke ble noen skade så er det jo ikke noe og fikse heller, noen er sleipe og krever mye for ingenting. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Neh, Om det ikke ble noen skade så er det jo ikke noe og fikse heller, noen er sleipe og krever mye for ingenting. Helt ærlig. hjertet mitt stoppa da det dunket. Aldri opplevd før, så vet ikke hvor vanlig det er med dunk når man kommer borti. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 det jeg har mest noia for er at noen så det og melder i fra. Så får jeg politi på tlf og eieren har påført skade selv. Man vet aldri, mange som er syke i hodet. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Det trenger ikke være noen, det kan være dash-cam med park-mode på den Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Selv om du ikke så noen skade, så kan plastikk ha sprekt, og det kan være dyrt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 ^^Om bilen har det. Greit. da får jeg vel en telfon. Men tviler på at den bilen der, hadde det en dash-cam. ^Om det er tilfellet, så får jeg ta det da. Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Jeg ble påkjørt bakfra rett før en rundkjøring for noen måneder siden. Bilen min er relativt gammel og har en del skraper fra før. Det ble ingen bulk eller noe, men kanskje et par riper. Da jeg ikke kan sette fingeren på hvilken skrape det var så lot jeg det passere uten å kreve noe. En måneds tid etter hadde jeg bilen inne på EU-kontroll, og da fant dem plutselig to brukne fjærblad bak. Sannsynligvis har disse røket pga påkjørelsen. Er ikke alltid man ser skaden... Det kom på ca 4k. Det kan så klart være tilfeldig, men jeg hadde bilen inne på sjekk før påkjørselen, så sjangsen er stor. Endret 4. august 2013 av Lakrisbåt Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Ja, ta kontakt. - Som regel treffer du en grei person som er takknemlig for din ærlighet. I verste fall, har du forsikring. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 i verste fall husker du feil, så var det feil fyr du ringte.. Uansett, kan være kjekkt og ta bilder av det neste gang det skulle skje. Vet jo aldri hva slike folk kan finne på etter at man har sagt ifra. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Du burde ha sagt ifra. Jeg husker et bilde som ble postet her på forumet av resultatet av en lignende situasjon: Noen rygget på en bil, og utvendig var det ingen skader men når de tok av forskjermen var alt ødelagt. Såvidt jeg husker ble det kjempedyrt. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Man er FORPLIKTET til å si fra om dette, å ikke gjøre det er rett og slett utilgivelig. Blir min bil påkjørt av en som ikke sier fra (og jeg finner ut hvem..) bryter helvete løs, anmeldelse for å stikke fra ulykkessted vil klart fremmes, og jeg vil gjøre alt jeg kan for å få den saken gjennom så det kommer en dom mot idioten. Mennesker som stikker fra slik uten å melde fra til bileieren bør aldri mer få lov til å sitte i førersetet på en bil. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Du kan faktisk få en veldig saftig bot for ikke å melde fra så ta kontakt så fort som mulig. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 (endret) Beste er nok å gjøre det på den riktige måten, si ifra at du har hatt et uhell og kommet borti bilen til denne personen. Det har sikkert ikke skjedd noe spesielt, siden du traff ved skiltet osv. Men ta bilder og dokumenter, for din egen skyld.. Endret 5. august 2013 av iNtensimilla Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Blir min bil påkjørt av en som ikke sier fra (og jeg finner ut hvem..) bryter helvete løs, anmeldelse for å stikke fra ulykkessted vil klart fremmes, og jeg vil gjøre alt jeg kan for å få den saken gjennom så det kommer en dom mot idioten. Å stikke av fra en ulykke er faktisk ikke det samme som å komme borti en parkert bil. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Å stikke av fra en ulykke er faktisk ikke det samme som å komme borti en parkert bil. Å stikke fra åstedet etter å ha kjørt på en parkert bil er også å stikke fra ulykkesstedet og ikke gjøre sine plikter. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Å stikke fra åstedet etter å ha kjørt på en parkert bil er også å stikke fra ulykkesstedet og ikke gjøre sine plikter. Selvsagt, men det har overhodet ikke noe med å stikke av fra en ulykke å gjøre. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Selvsagt, men det har overhodet ikke noe med å stikke av fra en ulykke å gjøre. Mener du det kun kan kalles en ulykke hvis personer blir skadet? Hvis noen rygger på bilen min, selv om jeg befinner meg et helt annet sted, er det jo en ulykke? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Mener du det kun kan kalles en ulykke hvis personer blir skadet? Hvis noen rygger på bilen min, selv om jeg befinner meg et helt annet sted, er det jo en ulykke? Nei ikke nødvendigvis ved personskade, men poenget er der ja. De fleste vil oppfatte en ulykke som noe alvorlig, med eller uten personskade, mens å komme borti en bil som står parkert er ett uhell. Uansett så er de(n) involvertes plikter og straffeutmåling totalt forskjellig hvis man kommer borti en parkert bil, i motsetning til hvis man kolliderer med en annen bil på motorveien(eks). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 (endret) Man er FORPLIKTET til å si fra om dette, å ikke gjøre det er rett og slett utilgivelig. Blir min bil påkjørt av en som ikke sier fra (og jeg finner ut hvem..) bryter helvete løs, anmeldelse for å stikke fra ulykkessted vil klart fremmes, og jeg vil gjøre alt jeg kan for å få den saken gjennom så det kommer en dom mot idioten. Mennesker som stikker fra slik uten å melde fra til bileieren bør aldri mer få lov til å sitte i førersetet på en bil. wow. takk for en moralsk preken. Så denne komme lang vei når jeg lagde tråden. lol. og liker brukernavnet ditt til innleggets innhold ^ Vel for sent å sir fra. 1 skjellet i skapet mitt. Endret 5. august 2013 av Slettet-INkUtP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå