Skarphol Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Hei! Jeg prøvde nylig "innendørs fallskjermhopping" (veldig gøy) og fra den saken ble det laget en 30 minutter lang film som vi fikk utdelt etterpå på en DVD. Det er bare 2 av de 30 minuttene hvor jeg deltar. Det er kapittelindeling på DVD-en, men inndelingen er i bolker av 3 minutter og er helt ubrukelig. Jeg ønsker å redigere bort de 28 minuttene hvor jeg ikke deltar slik at jeg kun sitter igjen med meg, og deretter lagre resultatet på et format som er enkelt å sende på e-post, laste opp til Facebook etc. Finnes det programvare som gjør slikt, og som atpåtil er gratis? Øivind Lenke til kommentar
arthon Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Rip DVDn til PCn; Five Best DVD Ripping Tools Dra filen inn i et redigerings program som f.eks. Movie Maker. Der vil enten filene være delt opp og du kan lagre den ene 3 minutter'n du vil ha. Eller muligens noen av ripping programmene deler opp filene for deg. Da drar du bare de filene inn i et redigerings program og render dem ut i sammenheng. Lenke til kommentar
Skarphol Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Hei! Takk for svaret! Jeg lastet ned DVD Shrink, og den rippet DVD-en fint ned på harddisken min, men nå har jeg i stedet 8 filer som alle har .vob som etternavn. Seks av filene er små (<50kb), men en av dem, "VTS_01_1.VOB" er på godt over en gigabyte, og inneholder antagelig filmen. Må jeg nå konvertere disse 8 filene til en annen filtype? Øivind Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Jeg lastet ned DVD Shrink, og den rippet DVD-en fint ned på harddisken min, men nå har jeg i stedet 8 filer som alle har .vob som etternavn. I DVDshrink velger du enkelt start/stop punkt for akkurat "din" sekvens...så slipper du å rippe hele platen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå