Gå til innhold

Lønnen til CNC Operatør

Anbefalte innlegg

I følge artikkelen i Aftenposten så var startlønnen for for CNC operatør hos Årbakke for snart 2 år siden 600K, inklusive skifttillegg, ekslusiv overtid.

At lønnsutvikling pluss tillegg for erfaring, for eksempel 5 år og overtid i dag til sammen kan bli 700 K på årsbasis det er vel ikke helt usannsynlig ?

http://www.aftenposten.no/okonomi/Han-gir-sine-ansatte-600000-i-startlonn-6784891.html

Det er vel slik med CNC operatører som for de fleste andre at lønnen avhenger litt av bransje, arbeidsgiver og arbeidsinnsats. Det er vel ganske mange yrker som ikke har en fast lønn ?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

?

Jeg leste kanskje feil i tråden (og ja dette er litt pirk) men du har vel aldri nevnt 15 år, du brukte vel tallet fem eller ord som endel erfaring?

Men uansett så synes nå jeg at det er vesentlig forskjell på 600k og 700k i lønn.

Er vel ca 8500 i forskjell i måneden før skatt.

Rundt 15% høyere årslønn om jeg slo inn tallene sånn ca riktig

Da må du nok lese en gang til... jeg nevnte at dyktige operatører med 5 års erfarin eller mer burde ha over 500 K, det spesielle tilfelle jeg nevnte var en med godt over 10 års erfaring... nærmere 15 enn 10.

Lenke til kommentar

I følge artikkelen i Aftenposten så var startlønnen for for CNC operatør hos Årbakke for snart 2 år siden 600K, inklusive skifttillegg, ekslusiv overtid.

At lønnsutvikling pluss tillegg for erfaring, for eksempel 5 år og overtid i dag til sammen kan bli 700 K på årsbasis det er vel ikke helt usannsynlig ?

http://www.aftenposten.no/okonomi/Han-gir-sine-ansatte-600000-i-startlonn-6784891.html

Det er vel slik med CNC operatører som for de fleste andre at lønnen avhenger litt av bransje, arbeidsgiver og arbeidsinnsats. Det er vel ganske mange yrker som ikke har en fast lønn ?!

Det er fort slik at ikke mange skjønner det og at de dyktige fort blir tilbydd mer lønn da det er mange som er ute etter de. En person som er mer enn 50% effektiv enn gjennomsnittet kan for får en god del mer i lønn... tariff er ikke alt, det er en start.

Det er kanskje vanskelig å se for de som selv har blitt lenket til en tariffavtale.

Lenke til kommentar

Individuell avlønning er jo også på full fart inn i offentlige virksomheter. Her fungerer den tariffestede lønnen som en norm for minstelønn, mens sluttlønnen settes individuelt. Denne ordningen er jo merkelig nok gjennomført av det Norske Arbeiderpartiet. (I samarbeide med LO ?)

Hvorfor skulle de private virksomhetene være mindre markesdorientert enn det offentlige ?

Den som tror at lønnen kun er styrt av tariff han lever nok i en feil tid.

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Individuell avlønning er jo også på full fart inn i offentlige virksomheter. Her fungerer den tariffestede lønnen som en norm for minstelønn, mens sluttlønnen settes individuelt. Denne ordningen er jo merkelig nok gjennomført av det Norske Arbeiderpartiet. (I samarbeide med LO ?)

Hvorfor skulle de private virksomhetene være mindre markesdorientert enn det offentlige ?

Den som tror at lønnen kun er styrt av tariff han lever nok i en feil tid.

Er det meg du spør... jeg mener vel det motsatte!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jobber som cnc-operatør og her er start lønnen nå 206kr/t. Jeg jobber skift så jeg har Circa 550k i året. Gjør for det meste offshore deler men mye annet og. Får emner og tegning må programmere, planlegge, gjøre alt selv. Kan ha mange omstillinger om dagen. Noe som gjør at ting ikke blir kjedelig og variert. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...