heisanndu123 Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Hei, jeg skal ta intensiv kurs klasse b over en periode på 2 uker. Jeg har oppkjøring den 21. aug. Jeg har ikke kjørt så mye før, men litt. Det vil si at jeg klarer å kjøre, gire og alt det der, men har problemer med f.eks bakkestart, svinge av til veier, plassering og slike ting. Jeg får inntil 12 vanlige kjøretimer på intensivkurset mitt. Tror dere at det vil holde til å kunne ta lappen? Takker for alle svar!! Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Hvor tar du intensivkurset og hvor skal du kjøre opp? Enda viktigere, hvor skal du kjøre etter du har tatt intensivkurset? Lenke til kommentar
heisanndu123 Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Hvor tar du intensivkurset og hvor skal du kjøre opp? Enda viktigere, hvor skal du kjøre etter du har tatt intensivkurset? Jeg tar intensivkurset i Ålesund og skal kjøre opp på Ålesund trafikkstasjon. Når jeg har tatt lappen blir jeg å kjøre på sunnmøre såklart. Hvordan det? Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Uten at jeg kjenner Ålesund veldig godt, så vil jeg tro at det er lite tid. Hvis 12 kjøretimer er 6 doble kjøretimer så ville jeg aldri klart det. Grunnen til at jeg spurte er fordi det er noen som har planer om å kjøre i storbyer, men tar intensivkurs og oppkjøring på små steder. De får lappen, men er ikke trygge bilister når de kommer hjem. Lenke til kommentar
heisanndu123 Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Uten at jeg kjenner Ålesund veldig godt, så vil jeg tro at det er lite tid. Hvis 12 kjøretimer er 6 doble kjøretimer så ville jeg aldri klart det. Grunnen til at jeg spurte er fordi det er noen som har planer om å kjøre i storbyer, men tar intensivkurs og oppkjøring på små steder. De får lappen, men er ikke trygge bilister når de kommer hjem. Hvor mange kjøretimer tror du jeg bør ha da? Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Umulig å si. For meg virker det som at det eneste du kan er å fysisk føre bilen. Det er flott det, men det er bare en liten del av det hele. Har du tatt teorien? Lenke til kommentar
heisanndu123 Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Umulig å si. For meg virker det som at det eneste du kan er å fysisk føre bilen. Det er flott det, men det er bare en liten del av det hele. Har du tatt teorien? Har tatt teoriprøven. Men tror det kan være bra med intensiv med tanke på at du kjører hele tiden, istedenfor å dele kjøretimene utover et halvår. Men tenker som så at hvis jeg ser at dette går ikke, er det bare å avbestille oppkjøringen og heller ta flere kjøretimer slik at jeg er trygg. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Det er sant. Du vil lære mye på kort tid uansett. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Har tatt teoriprøven. Men tror det kan være bra med intensiv med tanke på at du kjører hele tiden, istedenfor å dele kjøretimene utover et halvår. Poenget med å dele det ut er at du får lært noe og øvt på det med lærer, så øver du mye på det og har mye mengdetrening (som er utrolig viktig) mellom kjøretimene. På den måten får du god tid til å lære deg alt du har lært av lærer, og på å øve deg mye. Når du tar intensivkurs blir det som å pugge - du får ingen mengdetrening, bare mye ny kunnskap på veldig kort tid og glemmer det fortere av samme grunn. Dette bare for å spare penger. Du blir ikke en like god sjåfør om du ikke har like mye mengdetrening, det tror jeg de fleste er enige i <-- både statistisk og logisk sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå